Vijf maanden geleden heb ik de oliekeering en de flens van de uitgaande achteras van de LT 230 tussenbak van mijn Disco serie 1 vervangen. Van het begin af heeft de ze oliekeering gelekt. Vorige week weer een nieuwe oliekeering gemonteerd en weer lekt hij. Minder dan de oude, maar nog steeds lek. Ik heb hetzelfde gehad met de oliekeering van het achterste differentieel ( ingaande flens vanaf de cardan). Toen bleek het ontluchtingsventiel boven op de as verstopt te zitten. Heeft de LT 230 ook zo'n ventiel. In de literatuur (ik heb het complete boek van de LT 230 tussenbak) kan ik niets vinden. Weet iemand of er zo'n ontluchtingsventiel op de bak zit?
Eduard
Lekkage LT 230 tussenbak
-
paul
Re: Lekkage LT 230 tussenbak
Jazeker.
Zowel de hoofdbak als de tussenbak hebben ene ontluchting. Als je onder de motorkap achter de motor aan de bovenkant van het bellhouse kijkt zie je daar meestal twee plastic slangetjes naar achteren toe lopen. Dat zijn ze.
Ergens bovenop de tussenbak zit hij gemonteerd, ik heb er geen foto van mee een paar weken geleden kwam die hier nog langs. Misschien even je hoofd goed onder de auto en goed zoeken...
gr, Paul
Zowel de hoofdbak als de tussenbak hebben ene ontluchting. Als je onder de motorkap achter de motor aan de bovenkant van het bellhouse kijkt zie je daar meestal twee plastic slangetjes naar achteren toe lopen. Dat zijn ze.
Ergens bovenop de tussenbak zit hij gemonteerd, ik heb er geen foto van mee een paar weken geleden kwam die hier nog langs. Misschien even je hoofd goed onder de auto en goed zoeken...
gr, Paul
-
Tallguy
Controleer ook of je geen speling hebt op het lager van de uitgaande as, als dat zo is kan de flens de keering vrij snel weer "opvreten".
G-J.
G-J.
-
Eduard
Heb ik gecontroleerd bij de montage. Er zat geen speling op het lager.