Heren,
de banden/velgen van een stage one staan eigenlijk iets te ver naar binnen (tenminste dat vind ik ).
Nu kan ik spoor verbreders gebruiken maar volgensmij zijn er ook velgen met een grotere offset. Vraag, klopt dat en welke velgen zijn dat dan?
Dat zijn de 8 spaaks of mudular velgen zoals op deze plaatjes zichtbaar: [www.paddockspares.com]. Goedkoper dan spoorverbreders en veiliger, met een spoorverbreder zie je niet of je wielmoeren allemaal nog wel vast zitten. De zichtbare moeren kunnen allemaal vastzitten terwijl de niet zichtbare moeren van de spoorverbreder los gelopen kunnen zijn. Been there done that, ik was nog op tijd maar ik heb echt flink moeten zoeken waar dat gerammel nou toch vandaan kwam.
Oke,
die velgen zien er nog gaaf uit ook!!!
maar nog een vraag, het is 16 * 7 T/M 16 * 10, is die 10 soms de offset? Dus ik moet die 16 * 10 hebben, klopt dat?
Nee is de breedte van de velg, 7j is 7 inch breed. Volgens mij blijft de offset gelijk. Offset 0 betekent dat de flens precies in het midden van de velg zit. Enne die 7J daar heb je zat aan met een stage one op 235/85/16 of 255/85/16.