Hoe zou jij dat doen? Brandstof opening
Hoe zou jij dat doen? Brandstof opening
Ik heb in mijn series een Defender voortank (onder de voorstoel bijrijder)
Deze heeft een opening die laag zit, wel zo prettig kan de rugleuning verder naar achteren.
Nu heb ik ook een achtertank, hoe vul ik deze?
Ik kan 2 dingen doen:
1 - een 2e tank opening maken
Of
2 - Een Y in de vulopening lassen en met één opening ze alle twee vullen.
Voors en tegens….. Wat gebeurt er op een steile helling, loopt dan de tank leeg (via de ontluchting ofzo) of moet de helling dan heeeeeeel stijl zijn?
Groet,
Rob
Deze heeft een opening die laag zit, wel zo prettig kan de rugleuning verder naar achteren.
Nu heb ik ook een achtertank, hoe vul ik deze?
Ik kan 2 dingen doen:
1 - een 2e tank opening maken
Of
2 - Een Y in de vulopening lassen en met één opening ze alle twee vullen.
Voors en tegens….. Wat gebeurt er op een steile helling, loopt dan de tank leeg (via de ontluchting ofzo) of moet de helling dan heeeeeeel stijl zijn?
Groet,
Rob
Re: Hoe zou jij dat doen? Brandstof opening
hey rob.
Lijkt wel of niemand hier ervaring mee heeft.
Zou je toch niet verwachten.Moet toch meer voorgekomen zijn dit probleem.
Veel sleutelplezier morgen.
Groeten Marc.
Lijkt wel of niemand hier ervaring mee heeft.
Zou je toch niet verwachten.Moet toch meer voorgekomen zijn dit probleem.
Veel sleutelplezier morgen.
Groeten Marc.
Gewoon die extra buiten o9ening maken. Zijn zat oplossingen voor. Helaas hebik de foto's niet meer, maar diverse keren watgefabriekt van oude plaatdelen aluminium tot kant en klarere tankvul openingen overzetten. Grootste lef is het gat zagen in je landrover metje schrobzaagje.
Ik denk dat het hoogte verschil niet groot genoeg is, dus worden het 2 vulopeningen Marc.
Morgen even aluminium plaat halen.
Gaat helemaal goed komen, gelijk wat hydrolische leidingen laten persen, is het stuur ook klaar
Denk doordat de prik zo buggy is dat veel mensen afhaken.
Alles wordt op dit moment minstens in driefout (3 forums) gepost
Wil je koets nu ook weer eens bij daglicht zien, nog even dan zijn we klaar voor safari naar....
Morgen even aluminium plaat halen.
Gaat helemaal goed komen, gelijk wat hydrolische leidingen laten persen, is het stuur ook klaar
Denk doordat de prik zo buggy is dat veel mensen afhaken.
Alles wordt op dit moment minstens in driefout (3 forums) gepost
Wil je koets nu ook weer eens bij daglicht zien, nog even dan zijn we klaar voor safari naar....
Voor het aanzicht vind ik twee vulpunten niet zo, en is ook met tanken niet echt practies
kzou proberen met een y stuk eventueel met terugslagklep er in [effe shope op sloop ofzo}
[roamingtheoutback.com]
kzou proberen met een y stuk eventueel met terugslagklep er in [effe shope op sloop ofzo}
[roamingtheoutback.com]
Mooie link
Dat had ik ook in gedachten, alleen mijn fulopening is niet zo hoog, maar het zou moeten kunnen.
Alleen die terugslag klep ben ik in geïnteresseerd, zal nog eens kijken of het echt nodig is.
Tijdens het vullen zal er weinig vloeistof op komen te staan, dus of er een terugslag klep met veer werkt betwijfel ik.
Ik hoor het graag!
Dat had ik ook in gedachten, alleen mijn fulopening is niet zo hoog, maar het zou moeten kunnen.
Alleen die terugslag klep ben ik in geïnteresseerd, zal nog eens kijken of het echt nodig is.
Tijdens het vullen zal er weinig vloeistof op komen te staan, dus of er een terugslag klep met veer werkt betwijfel ik.
Ik hoor het graag!
Of de klep nodig is? zou je eens moeten kijken wat de hoek is tussen de tank en de vulopening
wat betreft een terugslag klep met veer, misschien kan je deze in het rechte stuk van de vuller kwijt en dan de aftakking gebruiken voor de achterste tank.
andere optie zou kunnen zijn zorgen dat de dop perfect afsluit en de ontluchting serieus hoog zetten
wat betreft een terugslag klep met veer, misschien kan je deze in het rechte stuk van de vuller kwijt en dan de aftakking gebruiken voor de achterste tank.
andere optie zou kunnen zijn zorgen dat de dop perfect afsluit en de ontluchting serieus hoog zetten
Eigenlijk reageer ik niet zo vaak. Meestal komt er geen reactieop mijn advies
Mmmm A Ton,
Nu wel, ik heb gekeken, ik heb een series achtertank, ik wil niet een stijle helling met een koppeling op de voorste tank terwijl de vulling ook voor zit.
Er zit ca 10 cm tussen de bovenkant tank en de vul opening.
Ik denk dat het het beste is om een separate opening te creëren.
Heb niet de behoefte om naar diesel te ruiken
Nu wel, ik heb gekeken, ik heb een series achtertank, ik wil niet een stijle helling met een koppeling op de voorste tank terwijl de vulling ook voor zit.
Er zit ca 10 cm tussen de bovenkant tank en de vul opening.
Ik denk dat het het beste is om een separate opening te creëren.
Heb niet de behoefte om naar diesel te ruiken