Airlift voor 110 rondom
Airlift voor 110 rondom
Zijn er mensen die de airlift balgen voor en achter in hun 110 hebben zitten.
Mijn gewicht schommeld nogal dus ben nu regelmatig veren aan het wisselen.
Dit word ik wel aardig zat.
Nu wil ik ze binnen kort voor achter aanschaffen.
En dacht dan voor ook (setje van 90) is hier al iemand met het zelfde idee?
Schokdemper zit er nu al naast.
Wat voor compressor hebben jullie er bij of gewoon manueel?
Mijn gewicht schommeld nogal dus ben nu regelmatig veren aan het wisselen.
Dit word ik wel aardig zat.
Nu wil ik ze binnen kort voor achter aanschaffen.
En dacht dan voor ook (setje van 90) is hier al iemand met het zelfde idee?
Schokdemper zit er nu al naast.
Wat voor compressor hebben jullie er bij of gewoon manueel?
Re: Airlift voor 110 rondom
Ik heb me de laatste best goed verdiept in een rondom lucht systeem en pas gereden in een defender die dit systeem heeft. Ik moet zeggen dat ik nog nooit in een z'n fijn rijdende defender heb gereden. Als je er mee door een pittige berm reed om ruimte te maken voor een tegemoet komend voertuig dan kon ik de defender met 2 vingers aan het stuur in bedwang houden. Over een verkeersdrempel waar ik normaal met 40km/u overheen moet met mijn eigen 110. Kon ik met deze met zeker 60-70 overheen zonder dat je er eigenlijk iets van merkt. (ik had eieren achterin durven leggen) Ook helt de wagen in bochten een stuk minder erg.....Ook heeft het een auto level functie voor als je een daktent hebt of in de laro slaapt. En een kniel functie voor parkeer garages (dak hoogte 1.78) of wanneer je oma mee wilt nemen :p Kortom heeeeeeerlijk en functioneel!
Maar goed het systeem is zeker geen koopje. Waar gebruik je je defender voor? Bedrijf of privé? Vakantie?
Overigens moet je is googlen op airco compressor 200tdi into aircompressor. Hier hebben ze een airco compressor van een defender/disco aangepast zodat het een compressor voor lucht word. En best een flinke ook! Groot genoeg voor het meeste luchtgereedschap..............
Maar goed het systeem is zeker geen koopje. Waar gebruik je je defender voor? Bedrijf of privé? Vakantie?
Overigens moet je is googlen op airco compressor 200tdi into aircompressor. Hier hebben ze een airco compressor van een defender/disco aangepast zodat het een compressor voor lucht word. En best een flinke ook! Groot genoeg voor het meeste luchtgereedschap..............
Re: Airlift voor 110 rondom
Heb dit systeem ook gezien(niet mee proef gereden)
Vond de hoogtesensor armpjes wel gevaarlijk zitten.
Hier komt bij dat je dan standaard hoogte bleef.(ik sta 5 cm hoger)
En ik mijn bestaande schokbrekers wil behouden.(koni raid)
Mijn Zware veren zijn te stug voor een lege auto
En mijn lichte veren zijn veel te licht voor vakantie en of aanhanger.
Nu dacht ik aan lichte veren met een luchtbalg(airlift) er in zodat ik dit kan aanpassen.
Of luchtbalgen van een rangerover er onder zetten met spacers voor de lift.
Kwa compressor zat ik aan een viair te denken of vergelijkbaar met een klein tankje.
Heb idd ook de endless air compressor gezien(heb een td5 met airco)
Aansturing heb ik nog geen idee van maar waarschijnlijk gewoon manueel
Gebruik de auto privé (bijna leeg)
Tot vakantie 4 personen (Daktent luifel enz)
Rij regelmatig pittig offroad ( lieren enz)
Of zware aanjager 3,5t +
Vond de hoogtesensor armpjes wel gevaarlijk zitten.
Hier komt bij dat je dan standaard hoogte bleef.(ik sta 5 cm hoger)
En ik mijn bestaande schokbrekers wil behouden.(koni raid)
Mijn Zware veren zijn te stug voor een lege auto
En mijn lichte veren zijn veel te licht voor vakantie en of aanhanger.
Nu dacht ik aan lichte veren met een luchtbalg(airlift) er in zodat ik dit kan aanpassen.
Of luchtbalgen van een rangerover er onder zetten met spacers voor de lift.
Kwa compressor zat ik aan een viair te denken of vergelijkbaar met een klein tankje.
Heb idd ook de endless air compressor gezien(heb een td5 met airco)
Aansturing heb ik nog geen idee van maar waarschijnlijk gewoon manueel
Gebruik de auto privé (bijna leeg)
Tot vakantie 4 personen (Daktent luifel enz)
Rij regelmatig pittig offroad ( lieren enz)
Of zware aanjager 3,5t +
Re: Airlift voor 110 rondom
Ik heb ze altijd naar volle tevredenheid gebruikt omdat je het weggedrag naar keuze kunt wijzigen. Ook vergroot je het laadvermogen flink en met een aanhanger heeft het ook alleen maar voordelen.
Een ingebouwde compressor heb ik nooit gebruikt en zetten ze gewoon op druk naar keuze via het ventiel in de kofferbak. Veel druk heb je niet nodig want het is een vrij klein gesloten systeem wat op een relatief lage druk werkt. Druk handmatig aflaten is ook zo gebeurd en in een paar seconden gebeurd.
Ik heb ze bij mij er uitgehaald omdat ik dislocation cones heb gemonteerd waardoor de balgen niet meer passen.
Jammer eigenlijk want af en toe mis ik ze wel en zou ze graag terug willen plaatsen. Helaas heb ik daar geen oplossing voor kunnen bedenken.
Mocht je interesse hebben dan kun je ze overnemen aangezien ik een aantal sets hebt liggen. 1 set splinter nieuw in doos en 1 set gebruikt. Deze laatste zijn uiteraard in uitstekende staat. Beide sets zijn compleet met slangen, ventielen, gebruiksaanwijzing e.d.
5yzz11.gif --> mod_embed_images_loadimage('8216d77af9d7f2c7d4f29c8996ac96ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', 'http://i43.tinypic.com/5yzz11.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', '', 17307514, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een ingebouwde compressor heb ik nooit gebruikt en zetten ze gewoon op druk naar keuze via het ventiel in de kofferbak. Veel druk heb je niet nodig want het is een vrij klein gesloten systeem wat op een relatief lage druk werkt. Druk handmatig aflaten is ook zo gebeurd en in een paar seconden gebeurd.
Ik heb ze bij mij er uitgehaald omdat ik dislocation cones heb gemonteerd waardoor de balgen niet meer passen.
Jammer eigenlijk want af en toe mis ik ze wel en zou ze graag terug willen plaatsen. Helaas heb ik daar geen oplossing voor kunnen bedenken.
Mocht je interesse hebben dan kun je ze overnemen aangezien ik een aantal sets hebt liggen. 1 set splinter nieuw in doos en 1 set gebruikt. Deze laatste zijn uiteraard in uitstekende staat. Beide sets zijn compleet met slangen, ventielen, gebruiksaanwijzing e.d.
5yzz11.gif --> mod_embed_images_loadimage('8216d77af9d7f2c7d4f29c8996ac96ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', 'http://i43.tinypic.com/5yzz11.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F5yzz11.gif', '', 17307514, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Airlift voor 110 rondom
Hoe het geregeld is bij een Defender weet ik niet, maar in de Disco II die ik (dagelijks) rij zitten achter luchtveren. Wat een genot.
Ik moet er wel bij zeggen dat er ook een automatische niveau regeling op zit die zorgt dat de hoogte altijd goed is.
Tijd je alleen in de auto, dan staat de auto recht. Stap je met 7 man in de auto en hang je nog een aanhanger aan de trekhaak, dan hangt de achterkant laag .... totdat je de auto start, dan komt ie omhoog en staat ie weer recht. Stapt iedereen uit, dan hoor je de lucht ontsnappen om te voorkomen dat de auto te ver omhoog zou komen
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een heel fijn systeem is wat ze in de D2 hebben gemaakt.
De compressor met de luchtventielen is een klein elektrisch ding die alles regelt (op commando van de computer, maar met wat handigheid zou je ook zelf een niveau regel systeem kunnen maken of de compressor en de ventielen handmatig (elektrisch) bedienen).
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('278f21fffef41034d7079cdc90bf7826', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17307515, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Ik moet er wel bij zeggen dat er ook een automatische niveau regeling op zit die zorgt dat de hoogte altijd goed is.
Tijd je alleen in de auto, dan staat de auto recht. Stap je met 7 man in de auto en hang je nog een aanhanger aan de trekhaak, dan hangt de achterkant laag .... totdat je de auto start, dan komt ie omhoog en staat ie weer recht. Stapt iedereen uit, dan hoor je de lucht ontsnappen om te voorkomen dat de auto te ver omhoog zou komen
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een heel fijn systeem is wat ze in de D2 hebben gemaakt.
De compressor met de luchtventielen is een klein elektrisch ding die alles regelt (op commando van de computer, maar met wat handigheid zou je ook zelf een niveau regel systeem kunnen maken of de compressor en de ventielen handmatig (elektrisch) bedienen).
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('278f21fffef41034d7079cdc90bf7826', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 17307515, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Re: Airlift voor 110 rondom
Ja Apke,
het is een genot in een Disco II, heb getwijfelt of ik de luchtvering zou verwijderen (versleten pomp/balgen) maar ik ben blij dat ik alles vernieuwd heb.
Gr, Bart
het is een genot in een Disco II, heb getwijfelt of ik de luchtvering zou verwijderen (versleten pomp/balgen) maar ik ben blij dat ik alles vernieuwd heb.
Gr, Bart
Re: Airlift voor 110 rondom
Er zijn adaptorringen die je onder de luchtbalgen kunt plaatsen zodat je auto evengoed omhoog kan. En voor schokbrekers zijn ook speciale steunen zodat je een liftkit kunt plaatsen.
Re: Airlift voor 110 rondom
Ik vind naast de meeste fabrikanten van dure auto merken dat lucht vering echt het fijnste is, de discovery 2 en 3 hebben bewezen dat dit soort systemen ook goed blijven werken in het zware terrein werk.
Ik wil eigenlijk niet anders meer en overweeg al jaren een systeem aan te schaffen voor onder de classic.
Lucht veering ECAS
als ik dit setje nuee ns betaalbaar in NL kon krijgen dan zat het systeem er al onder, ik heb diverse forums afgestruind waar dit system gebruikt is van hotrod tot personen autos, offroad truk tot vrachtwagentjes tot motor fietsen ik kan niet echt problemen ontdekken met het systeem op zich of de kwaliteit ervan, natuurlijk wel een hoop onkunde qua montage en onderhoud, maar die hebben we hier ook al met het standaard syteem onder de D2 welk mits goed onderhouden hufterproof is. helaas zijn er veel mensen die de waarde van onderhoud en controle niet willen kennen en dan gaan er al snel schroef veren onder bij de D2, en grote stap terug in mijn ogen.
Met het stuur systeem van de bovenstaande link en standaard of +2" a 3" langere Landrover balgen ( voor classic P38 en D2 D3 te koop ) kun je elke schrof geveerde Landrover een lucht veersysteem geven, je auto blijft op nivau ongeacht de lading, staat altijd recht, en kan zo hoog of laag op zijn pootjes als je wilt ( binnen de mogelijkheden van dempers en Lucht veren )
Gevoeliger dan een veer van stal , je natuurlijk het zijn tenslotte ballonnen, toch komt het niet veel voor dat je een balg met terreinrijden stuk rijdt, doe je dat wel dan ben je een lompe chauffeur en had je niet over die dunne takken hen moeten rijden.
De lucht balgen gaan over het algemeen 7 - 10 jaar mee , mits de eigenaar zuinig is op zijn spulletjes ze zijn nooit te slap of te zwaar, je auto gaat nooit scheef staan en de on afgeveerde massa is laager dit is weer gunstig voor het weg gedrag en comfort van de auto.
Ook de hoogte sensoren zitten op een vreemde gevoelige plek zou je denken, Ik heb er nog niet van gehoord dat men die kapot heeft gereden met terreinrijden, ook kunnen ze best wat hebben.
Mocht je een lange reis gaan maken dan is het makkelijker en stukken lichter om een luchtzak mee te nemen dan een stalen veer, bovendien wissel je een lucht zak in een 20 minuten ( heel op je gemak het kan in 5 minuten bij de D2 ) met enkel een pot krik en een tang. ook een hoogte sensor kost de wereld niet en is heel compact om mee te nemen.
En dan nog toen de rangerover clasic kwam met de schroef veer in de jaren 70 was dat ook 3 x niks, dat kon nooit beter en betrouwbaarder zijn dan een blad veer. aleen toen hadden we nog geen internet.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Ik wil eigenlijk niet anders meer en overweeg al jaren een systeem aan te schaffen voor onder de classic.
Lucht veering ECAS
als ik dit setje nuee ns betaalbaar in NL kon krijgen dan zat het systeem er al onder, ik heb diverse forums afgestruind waar dit system gebruikt is van hotrod tot personen autos, offroad truk tot vrachtwagentjes tot motor fietsen ik kan niet echt problemen ontdekken met het systeem op zich of de kwaliteit ervan, natuurlijk wel een hoop onkunde qua montage en onderhoud, maar die hebben we hier ook al met het standaard syteem onder de D2 welk mits goed onderhouden hufterproof is. helaas zijn er veel mensen die de waarde van onderhoud en controle niet willen kennen en dan gaan er al snel schroef veren onder bij de D2, en grote stap terug in mijn ogen.
Met het stuur systeem van de bovenstaande link en standaard of +2" a 3" langere Landrover balgen ( voor classic P38 en D2 D3 te koop ) kun je elke schrof geveerde Landrover een lucht veersysteem geven, je auto blijft op nivau ongeacht de lading, staat altijd recht, en kan zo hoog of laag op zijn pootjes als je wilt ( binnen de mogelijkheden van dempers en Lucht veren )
Gevoeliger dan een veer van stal , je natuurlijk het zijn tenslotte ballonnen, toch komt het niet veel voor dat je een balg met terreinrijden stuk rijdt, doe je dat wel dan ben je een lompe chauffeur en had je niet over die dunne takken hen moeten rijden.
De lucht balgen gaan over het algemeen 7 - 10 jaar mee , mits de eigenaar zuinig is op zijn spulletjes ze zijn nooit te slap of te zwaar, je auto gaat nooit scheef staan en de on afgeveerde massa is laager dit is weer gunstig voor het weg gedrag en comfort van de auto.
Ook de hoogte sensoren zitten op een vreemde gevoelige plek zou je denken, Ik heb er nog niet van gehoord dat men die kapot heeft gereden met terreinrijden, ook kunnen ze best wat hebben.
Mocht je een lange reis gaan maken dan is het makkelijker en stukken lichter om een luchtzak mee te nemen dan een stalen veer, bovendien wissel je een lucht zak in een 20 minuten ( heel op je gemak het kan in 5 minuten bij de D2 ) met enkel een pot krik en een tang. ook een hoogte sensor kost de wereld niet en is heel compact om mee te nemen.
En dan nog toen de rangerover clasic kwam met de schroef veer in de jaren 70 was dat ook 3 x niks, dat kon nooit beter en betrouwbaarder zijn dan een blad veer. aleen toen hadden we nog geen internet.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Re: Airlift voor 110 rondom
Haha, Andrew, ik heb ook zeker interesse om dit op de D123 te bouwen, een keer samen brainstormen?
Re: Airlift voor 110 rondom
Kijk, helemaal kant en klaar systeem. Waarschijnlijk effe sparen maar dan heb je ook wat....
Re: Airlift voor 110 rondom
Ja die VB ken ik maar dat is een bedrag wat ik momenteel niet meer vrij kan maken (huis in uit de hand gelopen verbouwing, kind op komst)
Re: Airlift voor 110 rondom
Is het niet mogelijk om een disco II setje op te bouwen? Dan heb je alleen achter maar dat is het belangrijkste, daar zit je lading, voorkant blijft meestal op zelfde hoogte bij vol geladen of leeg. Mijn DAF trekker oplegger heeft ook alleen hoogte regeling op trailer en achteras van de trekker. Voorkant is gewoon veren en schokbrekers.
Re: Airlift voor 110 rondom
Bart, heb ik over nagedacht (weet dat je een sloper hebt staan) maar want mij juist fijn lijkt is de hele auto hoogte kunnen regelen:
- medium op snelweg
- laag in parkeergarage
- hoog in terrein
Daarnaast is het comfort van rondom wellicht nog een stuk hoger?
Ik probeer altijd zo hoog mogelijk te mikken en daarna evt terug te gaan naar een eenvoudiger idee als het echt niet haalbaar blijkt.
FYI, ik zit aan deze balg te denken.
Was ook al voor mezelf eens begonnen met een overzichtje van diverse luchtbalgen (werk in uitvoering).
Voor het luchtsysteem kun je volgens mij wel bij Brabant custom terecht
Hoewel je complete regelsets kunt kopen zit er sterk aan te denken dit zelf eens te gaan programmeren en de code beschikbaar te maken voor iedereen (open source in vaktermen).
Groet
Lucas
- medium op snelweg
- laag in parkeergarage
- hoog in terrein
Daarnaast is het comfort van rondom wellicht nog een stuk hoger?
Ik probeer altijd zo hoog mogelijk te mikken en daarna evt terug te gaan naar een eenvoudiger idee als het echt niet haalbaar blijkt.
FYI, ik zit aan deze balg te denken.
Was ook al voor mezelf eens begonnen met een overzichtje van diverse luchtbalgen (werk in uitvoering).
Voor het luchtsysteem kun je volgens mij wel bij Brabant custom terecht
Hoewel je complete regelsets kunt kopen zit er sterk aan te denken dit zelf eens te gaan programmeren en de code beschikbaar te maken voor iedereen (open source in vaktermen).
Groet
Lucas
Re: Airlift voor 110 rondom
Er is ooit eens iemand geweest die een rrc lse systeem op een 110 overgezet(weet alleen niet of dat toen met of zonder het chassis was )
Jo
Jo
Re: Airlift voor 110 rondom
VB systeem ken ik , ik heb ergens een offerte liggen maar daar kon ik een paar jaar geleden een leuke tweede Landrover voor kopen.
Ook wil ik buiten de aanstuuring het liefst slijtage delen OE hebben, Ik wil eigenlijk de D2 +2"balgen gebruiken, classic lucht geveerde voor as huis.
Het nadeel van custom balgen en veerpoot constructies is de prijs en leverbaarheid van juist die delen die het meest gevoelig zijn.
Ook zijn de Classic en Discovery 2 delen in overvloed te krijgen, een steuntje of beugeltje vinden om het systeem te bouwen is eenvoudig, ook tijdelijk naar veren teruggaan is heel makkelijk en snel te doen als die delen allemaal Landrover delen zijn, en dat is weer makkelijker als je in het buitenland bent en plots een hoogte sensor of lucht balg nodig hebt.
Vb is meen ik ook het bedrijf wat een reeks nieuwe ambulances heeft voorzien van lucht veren die de auto de bochten in laat hellen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Ook wil ik buiten de aanstuuring het liefst slijtage delen OE hebben, Ik wil eigenlijk de D2 +2"balgen gebruiken, classic lucht geveerde voor as huis.
Het nadeel van custom balgen en veerpoot constructies is de prijs en leverbaarheid van juist die delen die het meest gevoelig zijn.
Ook zijn de Classic en Discovery 2 delen in overvloed te krijgen, een steuntje of beugeltje vinden om het systeem te bouwen is eenvoudig, ook tijdelijk naar veren teruggaan is heel makkelijk en snel te doen als die delen allemaal Landrover delen zijn, en dat is weer makkelijker als je in het buitenland bent en plots een hoogte sensor of lucht balg nodig hebt.
Vb is meen ik ook het bedrijf wat een reeks nieuwe ambulances heeft voorzien van lucht veren die de auto de bochten in laat hellen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Re: Airlift voor 110 rondom
Ik heb ook een offerte gehad van hun en heb een test rit gemaakt.(2 weken geleden) Ik vond het een net systeem en goed aangepast aan de behoeftes van land rover mensen. Denk hierbij aan goed waterdicht. (en garantie hier op) Bij falen van bijvoorbeeld de compressor kun je de balgen individueel vanuit binnen oppompen met een handpomp. De sensoren zitten op een plek waar ze naar mijn idee het meest veilig zitten. De schokbrekers die gebruikt zijn zijn erg goede (OME) Ook de prestaties zijn naar mijn idee erg goed. Ook bij defenders gaat het het hellen tegen en kun je hem water pas zetten op bijna elke ondergrond....
De balgen zijn inderdaad van VB en zijn maar 1 inch hoger dan OEM. Wel zijn ze dikker dan die van een disco 2. Ook bij dit systeem kun je heel simpel terug gaan naar coilveren. Dit is zelfs makkelijker dan het wisselen van veren normaal.....
Het grootste nadeel blijft de prijs inderdaad. Hier komt je inderdaad een redelijke 2e defender voor, rond de 6.000
De balgen zijn inderdaad van VB en zijn maar 1 inch hoger dan OEM. Wel zijn ze dikker dan die van een disco 2. Ook bij dit systeem kun je heel simpel terug gaan naar coilveren. Dit is zelfs makkelijker dan het wisselen van veren normaal.....
Het grootste nadeel blijft de prijs inderdaad. Hier komt je inderdaad een redelijke 2e defender voor, rond de 6.000
Re: Airlift voor 110 rondom
waarom allemaal van die dure oplossingen??. koop gewoon bij vis in scheveningen een air lift set voor 160 euo en je bent klaar. of je koopt een 2e set voor de voor kant en je bent voor 320 klaar.
alles zit in de doos om het aan te sluiten heel makkelijk en comfortabel rijden.
je mag ook 400kg extra gewicht vervoeen.
alles zit in de doos om het aan te sluiten heel makkelijk en comfortabel rijden.
je mag ook 400kg extra gewicht vervoeen.
Re: Airlift voor 110 rondom
Omdat van die rode balgjes symptoom bestrijding is.Bij mij komen ze er niet onder.....
Re: Airlift voor 110 rondom
zo te horen heb je geen ervaring met de air lift van vis
symptoom bestrijding ? hoe noem je 6000 euro uitgeven in plaats van 160 dan?
symptoom bestrijding ? hoe noem je 6000 euro uitgeven in plaats van 160 dan?
Re: Airlift voor 110 rondom
Om te beginnen airlift is niet van Vis....Maar air-lift is een canadees bedrijf.. Ik heb er wel ervaring mee maar ik vind het poppenspul. Goed als je af en toe met zware lading rijd en je geen leven van meer dan 5 jaar verwacht. (bij een dagelijks gebruikte wagen) Maar eigenlijk zijn de 2 niet echt met elkaar te vergelijken......
Het systeem wat ik bedoel is een permanente oplossing die computer gestuurd is en dus ook altijd optimaal is. Een systeem dat niet alleen zware lading laag in de laro compenseert maar ook hoge zware lading (roofrack lading) Hierdoor blijft je laro altijd veilig. En wat hiernaast ook alle trillingen van de weg weg neemt. Hierdoor raak je veel minder snel vermoeid. Een kniel functie heeft, mocht je zware aanhangers op je trekhaak moeten krijgen of je oma willen vervoeren....
en 6000 vs 160? Bij die set van vis heb je alleen de balgjes voor van 1 as. De 6000 is alles incl dempers,ophanging, compressor, tank, electronica, sensoren, inbouwen, afstellen..... Zou je het bij vis ook werkend ingebouwd willen hebben was je ook 1.000 verder... maar nogmaals appels en peren......
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3de9be5fb84499dbe9183c6ea1488246', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 17307623, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Het systeem wat ik bedoel is een permanente oplossing die computer gestuurd is en dus ook altijd optimaal is. Een systeem dat niet alleen zware lading laag in de laro compenseert maar ook hoge zware lading (roofrack lading) Hierdoor blijft je laro altijd veilig. En wat hiernaast ook alle trillingen van de weg weg neemt. Hierdoor raak je veel minder snel vermoeid. Een kniel functie heeft, mocht je zware aanhangers op je trekhaak moeten krijgen of je oma willen vervoeren....
en 6000 vs 160? Bij die set van vis heb je alleen de balgjes voor van 1 as. De 6000 is alles incl dempers,ophanging, compressor, tank, electronica, sensoren, inbouwen, afstellen..... Zou je het bij vis ook werkend ingebouwd willen hebben was je ook 1.000 verder... maar nogmaals appels en peren......
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3de9be5fb84499dbe9183c6ea1488246', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 17307623, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Re: Airlift voor 110 rondom
waarom begin je er dan over ? vincent110 vraagt om airlift en je komt met een systeem van 6000 euri
wat is je persoonljke ervaring dan met airlift van dit amerikaanse bedrijf wat al 65 jaar bestaat ?
wat is je persoonljke ervaring dan met airlift van dit amerikaanse bedrijf wat al 65 jaar bestaat ?
Re: Airlift voor 110 rondom
Airlift werkt prima als HULPveer. Ik monteer ze regelmatig en heb zelf ook een setje in mijn 130 (achter). En inderdaad was dat de originele vraag.
De discussie is een beetje opgeschoven naar echte luchtveringsystemen. Dat is natuurlijk niet te vergelijken, maar veel meer mogelijkheden dan met een hulpveer.
Je kunt de auto laten zakken of verhogen en het comfort en laadvermogen is veel hoger.
De kant en klare sets die er te koop zijn zijn erg duur, veel mensen hebben belangstelling als de prijs lager zou zijn.
Ik wilde zelf ook een Defender set gaan ontwikkelen, maar heb tijdgebrek. Deze zomer wel aan begonnen, en heb een basiswerkend systeem gemaakt.
Selflevelling en met een aantal hoogte presets, met microprocessor, compressor en ventielen. Alleen eerst een versie voor mijn Fiat Ducato gemaakt, want die had ik nodig ivm een afzetunit.
Ooit ga ik verder met het defender spul, maar ik moet opnieuw beginnen want mijn HD met mijn programma is gecrashed en ik had natuurlijk geen backup
De discussie is een beetje opgeschoven naar echte luchtveringsystemen. Dat is natuurlijk niet te vergelijken, maar veel meer mogelijkheden dan met een hulpveer.
Je kunt de auto laten zakken of verhogen en het comfort en laadvermogen is veel hoger.
De kant en klare sets die er te koop zijn zijn erg duur, veel mensen hebben belangstelling als de prijs lager zou zijn.
Ik wilde zelf ook een Defender set gaan ontwikkelen, maar heb tijdgebrek. Deze zomer wel aan begonnen, en heb een basiswerkend systeem gemaakt.
Selflevelling en met een aantal hoogte presets, met microprocessor, compressor en ventielen. Alleen eerst een versie voor mijn Fiat Ducato gemaakt, want die had ik nodig ivm een afzetunit.
Ooit ga ik verder met het defender spul, maar ik moet opnieuw beginnen want mijn HD met mijn programma is gecrashed en ik had natuurlijk geen backup
Re: Airlift voor 110 rondom
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Airlift werkt prima als HULPveer.
inderdaad paul en dat is ook precies waar vincent om vraagt . niet om een systeem van 6000 euro
-------------------------------------------------------
> Airlift werkt prima als HULPveer.
inderdaad paul en dat is ook precies waar vincent om vraagt . niet om een systeem van 6000 euro
Re: Airlift voor 110 rondom
Zo even wat leesvoer gehad.
Het idee was eerst om hulpbalgen voor en achter er in te maken.
Dit werkt zeker probleem oplossend, maar een volledig lucht geveerde auto lijkt me net even beter.(geen discussie hier over haha)
Mijn idee is om orginele luchtbalgen van een rangerover te pakken en die te monteren (makkelijk spare Parts)(evt blokjes voor lift)
De aansturing word manueel met 4 lucht ventieltjes en 4 manometers in de chubby box waardoor ik de balgen op druk kan brengen.
tussen de achterste balgen nog een druk knopje om ze gelijke druk te krijgen.(ook voor)
compressor inbouw onder de achterbank.
Dit ga ik eerst proberen voordat ik automatische hoogte regeling van 1500 aanschaf
Dit gaat me net geen 1000 kosten schat ik nu
( vier balgen A 150 pond)
4 manometers inbouw 50 euro
4 lucht schakelaar/ ventiel 150 euro
Iemand een idee wat de maximale druk van de balgen van een rangerover kunnen hebben??
En ja vb heeft een heel mooi systeem, maar de prijs is niet voor mij weg gelegd.
Groetjes Vincent
Het idee was eerst om hulpbalgen voor en achter er in te maken.
Dit werkt zeker probleem oplossend, maar een volledig lucht geveerde auto lijkt me net even beter.(geen discussie hier over haha)
Mijn idee is om orginele luchtbalgen van een rangerover te pakken en die te monteren (makkelijk spare Parts)(evt blokjes voor lift)
De aansturing word manueel met 4 lucht ventieltjes en 4 manometers in de chubby box waardoor ik de balgen op druk kan brengen.
tussen de achterste balgen nog een druk knopje om ze gelijke druk te krijgen.(ook voor)
compressor inbouw onder de achterbank.
Dit ga ik eerst proberen voordat ik automatische hoogte regeling van 1500 aanschaf
Dit gaat me net geen 1000 kosten schat ik nu
( vier balgen A 150 pond)
4 manometers inbouw 50 euro
4 lucht schakelaar/ ventiel 150 euro
Iemand een idee wat de maximale druk van de balgen van een rangerover kunnen hebben??
En ja vb heeft een heel mooi systeem, maar de prijs is niet voor mij weg gelegd.
Groetjes Vincent
Re: Airlift voor 110 rondom
Achter zou ik luchtbalgen van een Disco II nemen, die kosten je 65 pond per stuk. Voorzijde inderdaad van een RRC, maar dan heb je ook een LSE vooras nodig, de schokbrekers kun je dan heel makkelijk vóór de luchtbalgen monteren. De speciale turrets voor de schokbrekers heb ik op schap liggen
Want natuurlijk heb je ook schokbrekers nodig.

Re: Airlift voor 110 rondom
Hallo Bart met een defender as is dit dus niet mogelijk??bevesteging van de balg?
Ik heb al dubbele Schokdempers steun er voor op zitten( als je de veren regelmatig wisselt is dat handig)
Heb het nog niet bekeken hoe het gemonteerd zit op een disco en rangerover. Maar llijkt wel aardig op elkaar.
Je kunt ook van lucht naar veer dus zo heel spannend zal het niet zijn.
Ik heb een 110 td5
Gr. Vincent
Ik heb al dubbele Schokdempers steun er voor op zitten( als je de veren regelmatig wisselt is dat handig)
Heb het nog niet bekeken hoe het gemonteerd zit op een disco en rangerover. Maar llijkt wel aardig op elkaar.
Je kunt ook van lucht naar veer dus zo heel spannend zal het niet zijn.
Ik heb een 110 td5
Gr. Vincent
Re: Airlift voor 110 rondom
De balg komt ipv de schroefveer, dus daar kan geen schokbreker meer in, maar als je nu al een schokbreker hebt gemonteerd die niet in de veer zit dan is het vóór al geen probleem, dan past er zo een balg in van een RRC. Achter zul je iets in je chassis moeten maken omdat een 110 dikkere/bredere veren heeft dan een RRC of Discovery. De aansluiting op je as is denk ik wel hetzelfde.
Re: Airlift voor 110 rondom
D2 heeft achter aan de onderzijde een bajonet systeem waarmee je de voet van de balg op de as monteert, Boven twe pennen geborgd door een schuif klem darom kun je ze ook snel wisselen.
De chassis steun voor de veer achter bij de 110 heeft wel wat aandacht nodig die is zoals bart al aangeeft groter qua diameter dan die van de D2 / Classic.
Nu heb je op je as ook de bajonet niet om de onderzijde van de D2 veren te monteren, maar de + 2" spacers voor de D2 lucht zakken kunnen je hier bij helpen.
ethans_second_006_(1204_x_903).jpg --> mod_embed_images_loadimage('251164f239fc6c9597d1a9021f738e17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.maverick4x4.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2Fethans_second_006_%281204_x_903%29.jpg', 'http://www.maverick4x4.co.uk/images/uploads/ethans_second_006_(1204_x_903).jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.maverick4x4.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2Fethans_second_006_%281204_x_903%29.jpg', '', 17307737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb deze onder mijn D2 gehad, ik vond deze er een stuk netter en deugdelijker uit zien, daar was de prijs ook wel naar.
DA6342.jpg --> mod_embed_images_loadimage('714c973a3d381b7a74757605e153c509', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', 'http://www.island-4x4.co.uk/images/DA6342.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', '', 17307737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat je ook doet je zult de maximum lengte van de lucht veer moeten begrenzen met je dempers of je aansturings electronica anders kun je de balg van de voeten aftrekken bij een extreme askanteling.
De lucht druk bij de D2 zit normaal rond de 2 bar, maar kan oplopen naar 3.5-4 bar, een beetje vergelijkbaar met banden druk. de classic en P38 hadden een lucht tank als vooraad, deze werdt op 6 bar gehouden meen ik, hierdoor kunnen deze auto snel van knielstand naar rijstand.
Er zijn zat P38's die enkel met een lucht pomp op hoogte werden gehouden 1 x per week naast de banden ook de veren opdruk, maar dit gaat aleen goed zolang de balgen heel zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
De chassis steun voor de veer achter bij de 110 heeft wel wat aandacht nodig die is zoals bart al aangeeft groter qua diameter dan die van de D2 / Classic.
Nu heb je op je as ook de bajonet niet om de onderzijde van de D2 veren te monteren, maar de + 2" spacers voor de D2 lucht zakken kunnen je hier bij helpen.
ethans_second_006_(1204_x_903).jpg --> mod_embed_images_loadimage('251164f239fc6c9597d1a9021f738e17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.maverick4x4.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2Fethans_second_006_%281204_x_903%29.jpg', 'http://www.maverick4x4.co.uk/images/uploads/ethans_second_006_(1204_x_903).jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.maverick4x4.co.uk%2Fimages%2Fuploads%2Fethans_second_006_%281204_x_903%29.jpg', '', 17307737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb deze onder mijn D2 gehad, ik vond deze er een stuk netter en deugdelijker uit zien, daar was de prijs ook wel naar.
DA6342.jpg --> mod_embed_images_loadimage('714c973a3d381b7a74757605e153c509', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', 'http://www.island-4x4.co.uk/images/DA6342.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', '', 17307737, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat je ook doet je zult de maximum lengte van de lucht veer moeten begrenzen met je dempers of je aansturings electronica anders kun je de balg van de voeten aftrekken bij een extreme askanteling.
De lucht druk bij de D2 zit normaal rond de 2 bar, maar kan oplopen naar 3.5-4 bar, een beetje vergelijkbaar met banden druk. de classic en P38 hadden een lucht tank als vooraad, deze werdt op 6 bar gehouden meen ik, hierdoor kunnen deze auto snel van knielstand naar rijstand.
Er zijn zat P38's die enkel met een lucht pomp op hoogte werden gehouden 1 x per week naast de banden ook de veren opdruk, maar dit gaat aleen goed zolang de balgen heel zijn.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Re: Airlift voor 110 rondom
Hmm, ik herinner me iets van 4500 ex voor enkel de compleete set, om zelf te monteren.
Ik denk dat ik toch vast hou aan mijn huidige plan, evt ga ik kijken wat er in de vrachtwagen wereld te vinden is daar is lucht vering al jaren normaal/standaard mogelijk zijn hier delen of systemen te vinden die betaalbaar zijn en stand alone.
Ik wil zelf deze spacers als basis voet/adapter op de as gaan gebruiken.
DA6342.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b7d11dea3aaf5c8d6b40d7dba7587cba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', 'http://www.island-4x4.co.uk/images/DA6342.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', '', 17307738, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lucht compressor van universele merk, en lucht zakken van de D2 al dan niet verlengd en dan TF +2"dempers.
Maar voor ik zover ben eerst nog een vloer in de classic koets maken naast een was lijst andere aanpassingen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Ik denk dat ik toch vast hou aan mijn huidige plan, evt ga ik kijken wat er in de vrachtwagen wereld te vinden is daar is lucht vering al jaren normaal/standaard mogelijk zijn hier delen of systemen te vinden die betaalbaar zijn en stand alone.
Ik wil zelf deze spacers als basis voet/adapter op de as gaan gebruiken.
DA6342.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b7d11dea3aaf5c8d6b40d7dba7587cba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', 'http://www.island-4x4.co.uk/images/DA6342.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FDA6342.jpg', '', 17307738, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lucht compressor van universele merk, en lucht zakken van de D2 al dan niet verlengd en dan TF +2"dempers.
Maar voor ik zover ben eerst nog een vloer in de classic koets maken naast een was lijst andere aanpassingen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5 ( SOLD )
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( To be continued )
Re: Airlift voor 110 rondom
Stap voor stap steeds weer wat verder gekomen.
Die spacer kan ik zeker gebruiken dat is voor de montage goed te doen.
De bovenzijde wil ik een stuk buis zagen ter grote van de veer van 2 cm lang (waar normaal de veer in valt)en een rondje met 2 gaten voor die pennetjes lazeren van een stuk plaat die ik dan weer aan elkaar las.zodat ik de balg aan die plaat kan bevestigen
Denk dat ik uiteindelijk te hoog uitkom met de spacer en verloop plaat, maar dat pas als het werkt.
Duidelijk ??
Ik maak er wel een foto van als het klaar is.
Maar dit staat nu weer even op een pauze. Mijn 5e versnelling maakt nu een gierend geluid, dus ben op zoek naar een r380 bak
Die spacer kan ik zeker gebruiken dat is voor de montage goed te doen.
De bovenzijde wil ik een stuk buis zagen ter grote van de veer van 2 cm lang (waar normaal de veer in valt)en een rondje met 2 gaten voor die pennetjes lazeren van een stuk plaat die ik dan weer aan elkaar las.zodat ik de balg aan die plaat kan bevestigen
Denk dat ik uiteindelijk te hoog uitkom met de spacer en verloop plaat, maar dat pas als het werkt.
Duidelijk ??
Ik maak er wel een foto van als het klaar is.
Maar dit staat nu weer even op een pauze. Mijn 5e versnelling maakt nu een gierend geluid, dus ben op zoek naar een r380 bak
Re: Airlift voor 110 rondom
Mijn collega Tonks 4x4 gebruikt firestone bags op zijn super 6x6 Defender.
Die firestones worden wel veel gebruikt in Engeland en australië op Defender luchtveringsprojecten...
Zie filmpje
[www.youtube.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2014 18:28 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Die firestones worden wel veel gebruikt in Engeland en australië op Defender luchtveringsprojecten...
Zie filmpje
[www.youtube.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2014 18:28 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Airlift voor 110 rondom
firestone bags... Part number 1T26D-7
34ysb3a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d908133bba4038fffd20b60b88325f38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F34ysb3a.jpg', 'http://i60.tinypic.com/34ysb3a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F34ysb3a.jpg', '', 17307910, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heel veel duurder dan LR spul denk ik...
34ysb3a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d908133bba4038fffd20b60b88325f38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F34ysb3a.jpg', 'http://i60.tinypic.com/34ysb3a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F34ysb3a.jpg', '', 17307910, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heel veel duurder dan LR spul denk ik...
Re: Airlift voor 110 rondom
Ja die had ik ook op mijn shortlist staa en ok ze kosten iets meermaar nog lang geen 5500 inc ccontroller dus alsnog interessant wmb.
Re: Airlift voor 110 rondom
Zou je niet 4 lucht veren van een disco2 of rr p38 kunnen gebruiken? en dan bijvoorbeeld voor aan de voorkant 1 centrale leiding maken die aan de voorste balgen zit, en en daar aan een auto banden ventiel zetten.
Als je achter het zelfde doet heb je in principe lucht vering.
Als dan een compressor in de auto hebt en een mano meter dan kan je overal de hoogte van je auto bepalen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Als je achter het zelfde doet heb je in principe lucht vering.
Als dan een compressor in de auto hebt en een mano meter dan kan je overal de hoogte van je auto bepalen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Re: Airlift voor 110 rondom
En ik meen ergens gelezen te hebben, dat je de zitting van de veer zou kunnen omkeren en dit ook een basis voor de lucht veer zou kunnen zijn.
Re: Airlift voor 110 rondom
@Sytse, Als eerste opzet zou het misschien kunnen maar het mooie van die balgen is juist dat je ze per stuk kunt regelen dus niet alleen voor en achter maar ook links en rechts zodat je auto altijd mooi recht staat. Ik wil zelf iig uiteindelijk wel naar een systeem met automatische hoogteregeling toe.
Gr
Gr
Re: Airlift voor 110 rondom
daar heb je inderdaad gelijk in, daar had ik ff niet aan gedacht
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2014 13:41 door sytse.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2014 13:41 door sytse.