Mijn verwarmde voorruit (HFS) uit mijn 130 HCPU uit 2002 doet t niet. Schakelaar vervangen biedt geen soelaas, dus het is waarschijnlijk een van de 2 relais.
Het lampje in het dash brandt wel, er staat prik op de schakelaar in het dash en dat ledje in de schakelaar flikkert even op maar de schakelaar blijft niet hangen.
Een nieuw timer relais (zit achter de klokkenwinkel kost wel 67 pond zonder BTW...dus die vervang ik liever niet zomaar.
Weet iemand hoe je dit relais kan testen? zelfde voor het gewone relais...en waar zit dat? Onder de bijrijdersstoel?
John_90_130_RRC-RIP
Testen timer relais HFS
Re: Testen timer relais HFS
Dat de schakelaar niet blijft hangen is normaal, deze geeft enkel een signaal naar het relais dat deze moet inschakelen.
eenmaal ingeschakeld zal het relais gedurende X tijd bekrachtigd blijven en de verbruiker voorzien van stroom.
Het relais zal enkel inschakelen als de motor loopt en er voldoende laadspanning is bij de (Td5 tenminste ) wanneer je tussentijds het contact af zet schakelt het relais weer uit.
Op het relais zullen een reeks aanduiding staan en evt een afbeelding van hoe deze schakelt, de cijfers en of letter combinaties geven een vak monteur of electronica specialist aan war elk van de pinnetjes doen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
eenmaal ingeschakeld zal het relais gedurende X tijd bekrachtigd blijven en de verbruiker voorzien van stroom.
Het relais zal enkel inschakelen als de motor loopt en er voldoende laadspanning is bij de (Td5 tenminste ) wanneer je tussentijds het contact af zet schakelt het relais weer uit.
Op het relais zullen een reeks aanduiding staan en evt een afbeelding van hoe deze schakelt, de cijfers en of letter combinaties geven een vak monteur of electronica specialist aan war elk van de pinnetjes doen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )