nog zo'n vaag mrb laagtarief punt.. namelijk bij koop of verkoop

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans N

nog zo'n vaag mrb laagtarief punt.. namelijk bij koop of verkoop

Bericht door Hans N »

vraag aan de belastingdienst;
Stel ik koop in Mei een leuke 90 85er op benzine en zet m op naam wat gebeurt er dan met de mrb die daar op komt.
===u dient een aanvraag in te dienen voor het toelaten van het lage tarief en houd er rekening mee dat dit 6 to 8 weken kan duren dus dan zal u in de tussentijd het volle tarief moeten betalen.
ja maar dat wil ik niet.
==== dan moet u m schorssen.
oke maar loopt het proces van de schossing en de periode voor de aanvraag op laag tarief dan gelijktijdig?
==== nee dat kan niet en dan zal u pas voor het begin van de volgende periode 1-1 tot 31-12 het verzoek kunnen indienen.
Dan kan ik dus de auto niet gebruiken?
===jawel maar dan betaalt u vol tarief.

Maar dat betekent volgens mij dat er helemaal geen handel met oldtimers meer mogelijk is behalve vlak voor het einde van het jaar.
=== nee de toekenning van het laag tarief gaat per kwartaal dus als u er een koopt en direkt een aanvraag indient dan ken u het daaropvolgende kwartaal al tegen laag tarief rijden maar u betaald wel het volle jaarbedrag in een keer ook al koopt u het einde van het jaar een auto.
=== u krijgt automatisch hoog tarief bij op naam stellen van de auto en moet zelf verzoeken dit om te laten zetten naar aangepast tarief en het is aan ons om te bepalen of u dat krijgt.
En is dat dan niet zeker dat en wanneer je het krijgt?
=== die instructies hebben we nog niet hoe dat gaat.

lekker duidelijk

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[plus.google.com]
Boreeli

Re: nog zo'n vaag mrb laagtarief punt.. namelijk bij koop of ver

Bericht door Boreeli »

Ach de belastingdienst " leuker kunnen we het niet maken " We houden ons zelf wel aan het werk over de rug van de brave burger !!
Plaats reactie