Wie weet hoe het precies zit met het aanvragen van het kwarrtari
Wie weet hoe het precies zit met het aanvragen van het kwarrtari
Ik heb vanochtend mijn LR 110 V8 teruggekeurd naar benzine en wil nu het kwarttarief aanvragen.
Omdat ik alleen het adres heb waar de aanvraag naartoe moet,
Belastingdienst Apeldoorn
B/CA
afd. correspondentie
7300 GJ Apeldoorn
…….dacht ik even de belastingdienst te bellen om te vragen of dit middels een zelf opgesteld briefje moet of dat er daarvoor een te downloaden formulier beschikbaar is…maar de BD is gesloten vandaag…
Weet iemand hoe het dit zit?
LR groet,
Boelo
LR Defender 130 Td5 2003
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 12:14 door Boelo.
Omdat ik alleen het adres heb waar de aanvraag naartoe moet,
Belastingdienst Apeldoorn
B/CA
afd. correspondentie
7300 GJ Apeldoorn
…….dacht ik even de belastingdienst te bellen om te vragen of dit middels een zelf opgesteld briefje moet of dat er daarvoor een te downloaden formulier beschikbaar is…maar de BD is gesloten vandaag…
Weet iemand hoe het dit zit?
LR groet,
Boelo
LR Defender 130 Td5 2003
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 12:14 door Boelo.
Re: Help! Wie weet hoe het precies zit met het aanvragen van het
Als je bij de rdw geweest bent om te laten zien dat je lpg eruit is dan krijg je vanzelf bericht van de belastingdienst zodra al het papierwerk geregeld is met de rdw en belasting onderling. Kan nog wel ff duren zo rond de jaarwisseling en de drukte met alle ombouwtjes
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Volgens mij staat het in het informatieblad op deze link [www.rijksoverheid.nl] heel duidelijk omschreven. Je krijgt automatisch een brief als je in aanmerking komt voor de overgangsregeling, als je dus een benzineauto hebt die tussen de 25 en 40 jaar oud is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Hi Henk,
Is het niet zo dat benzineauto's automatisch bericht krijgen maar dat ex-lpg auto's, zoals de mijne sinds vanochtend, via een aanvraag in aanmerking komen voor het 1/4-tarief?
Dit had ik wel zo begrepen van de BD die ik afgelopen maandag aan de telefoon had, zij gaven me ook het adres door…ik ben alleen vergeten te vragen hoe die aanvraag eruit moet zien. Op de site van de BD staat in ieder geval geen nadere info en ook geen download-formulier.
Ik denk dat ik maar een briefje schrijf en dat opstuur, dan heb ik iig een aanvraag gedaan vóór 1 januari 2014, want dat is wat belangrijk ivm de peildatum van mijn auto. Datum eerste afgifte Nederland is 01-07-2008, dus de peildatum van de belastingdienst voor nieuwe tijdvak wordt 1-1-2014. het aanvragen van het kwarttarief moet voor die peildatum gebeuren. Ik hoop dat ik op tijd ben.
Boelo
Is het niet zo dat benzineauto's automatisch bericht krijgen maar dat ex-lpg auto's, zoals de mijne sinds vanochtend, via een aanvraag in aanmerking komen voor het 1/4-tarief?
Dit had ik wel zo begrepen van de BD die ik afgelopen maandag aan de telefoon had, zij gaven me ook het adres door…ik ben alleen vergeten te vragen hoe die aanvraag eruit moet zien. Op de site van de BD staat in ieder geval geen nadere info en ook geen download-formulier.
Ik denk dat ik maar een briefje schrijf en dat opstuur, dan heb ik iig een aanvraag gedaan vóór 1 januari 2014, want dat is wat belangrijk ivm de peildatum van mijn auto. Datum eerste afgifte Nederland is 01-07-2008, dus de peildatum van de belastingdienst voor nieuwe tijdvak wordt 1-1-2014. het aanvragen van het kwarttarief moet voor die peildatum gebeuren. Ik hoop dat ik op tijd ben.
Boelo
Je krijgt automatisch een brief al s je een benzine auto hebt….
In mijn geval zit ik klem tussen feestdagen/RDW omkering en 1e peildatum.
Vandaag mijn auto omgekeerd, de verwerking daarvan gebeurt geloof ik vandaag (en het ontvangen van het aangepaste kentekenbewijs duurt een werkdag of 5), maar aangezien de BD dicht is en de peiling voor 1e tijdvak al op 1 januari is val ik tussen wal en schip vrees ik.
Daarom wil ik graag vandaag nog een brief de deur uitdoen waarin ik het kwarrttarief zelf aanvraag.
Boelo
In mijn geval zit ik klem tussen feestdagen/RDW omkering en 1e peildatum.
Vandaag mijn auto omgekeerd, de verwerking daarvan gebeurt geloof ik vandaag (en het ontvangen van het aangepaste kentekenbewijs duurt een werkdag of 5), maar aangezien de BD dicht is en de peiling voor 1e tijdvak al op 1 januari is val ik tussen wal en schip vrees ik.
Daarom wil ik graag vandaag nog een brief de deur uitdoen waarin ik het kwarrttarief zelf aanvraag.
Boelo
Jouw auto is toch op 31-12-2013 een benzine auto?
Dus komt hij in aanmerking voor het kwarttarief.
En de aanvraag voor 2014 hoeft niet voor 1-1-2014 gedaan te zijn, je hebt tot 1 maart de tijd, en je krijgt automatisch een brief van de belastingdienst.
Zie ook de link van Wim.
Dus komt hij in aanmerking voor het kwarttarief.
En de aanvraag voor 2014 hoeft niet voor 1-1-2014 gedaan te zijn, je hebt tot 1 maart de tijd, en je krijgt automatisch een brief van de belastingdienst.
Zie ook de link van Wim.
De dag van de keuring is de ingangsdatum van je nieuwe kenteken.
Dat je hem pas later ontvangt, of dat er verwerkingstijd inzit is niet van toepassing.
Vandaag gekeurd is vandaag een gewijzigd kenteken.
Dat je hem pas later ontvangt, of dat er verwerkingstijd inzit is niet van toepassing.
Vandaag gekeurd is vandaag een gewijzigd kenteken.
Een briefje kan nooit kwaad. Vandaag op de post is toch gewoon op tijd?
Marc
Marc
Nee Frans en nee Wim, ik heb niet tot 1 maart de tijd en dat heeft met de peildatum te maken.
Peildatum valt in het eerste tijdvak en de exacte datum is afhankelijk van de datum eerste toelating van je auto in Nederland.
Bij mij is dat 01-07-2008. De BD rekent in tijdvakken van 3 maanden, dus 2 tijdvakken teruggerekend vanaf de datum eerste toelating is bij mij 1 januari 2014…
Is de datum 1e toelating bv 1-10-2008 dan is de peildatum 1 maart 2014 en heb je veel meer tijd om je LPG uit te bouwen om zo in aanmerking te komen voor het kwarttarief!!
Boelo
Edit: Kleine toevoeging voor de duidelijkheid, je hebt idd tot 1 maart 2014 de tijd om te kiezen voor kwarttarief maar als je peildatum voor 1 maart valt dan betaal je dus wel MRB over LPG..
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 12:33 door Boelo.
Peildatum valt in het eerste tijdvak en de exacte datum is afhankelijk van de datum eerste toelating van je auto in Nederland.
Bij mij is dat 01-07-2008. De BD rekent in tijdvakken van 3 maanden, dus 2 tijdvakken teruggerekend vanaf de datum eerste toelating is bij mij 1 januari 2014…
Is de datum 1e toelating bv 1-10-2008 dan is de peildatum 1 maart 2014 en heb je veel meer tijd om je LPG uit te bouwen om zo in aanmerking te komen voor het kwarttarief!!
Boelo
Edit: Kleine toevoeging voor de duidelijkheid, je hebt idd tot 1 maart 2014 de tijd om te kiezen voor kwarttarief maar als je peildatum voor 1 maart valt dan betaal je dus wel MRB over LPG..
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 12:33 door Boelo.
precies, zojuist gedaan Marc!
Boelo
Boelo
Ik heb mijn RRC op maandag 23-12 laten schouwen op benzine.
Op 2e kerstdag (26-12) zag ik via de RDW site dat het verwerkt was.
[ovi.rdw.nl]
Dit zijn geautomatiseerde processen die dus tijdens de feestdagen gewoon doorgaan.
En ik had ook gebeld met de belastingdienst, daar vertelde men dat op 31-12 een uitdraai gemaakt zou worden en alle voertuigen op benzine die voor de overgangs regeling in aanmerking kwamen dan automatisch een brief krijgen.
Op 2e kerstdag (26-12) zag ik via de RDW site dat het verwerkt was.
[ovi.rdw.nl]
Dit zijn geautomatiseerde processen die dus tijdens de feestdagen gewoon doorgaan.
En ik had ook gebeld met de belastingdienst, daar vertelde men dat op 31-12 een uitdraai gemaakt zou worden en alle voertuigen op benzine die voor de overgangs regeling in aanmerking kwamen dan automatisch een brief krijgen.
Ah kijk aan Leendert, dan komt het goed, dat is belangrijke info!
Thanks en groet,
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 12:23 door Boelo.
Thanks en groet,
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 12:23 door Boelo.
Re: Wie weet hoe het precies zit met het aanvragen van het kwarr
Je hebt als het goed is al het bewijs zelf in handen nl. het tijdelijk kenteken bewijs wat je hebt gekregen van de rdw nadat je oude kenteken hebt ingeleverd tijdens de keuring
en hoe zit het precies als je diesel ombouwt naar benzine en pas in 2014 kan laten keuren
groet robbinehv
groet robbinehv
Ja, maar daar gaat het mij niet om Henk, het gaat/ging mij om de aanvraag voor kwarttarief. Bij een auto die omgekeurd wordt moet je dit zelf aanvragen, dat is me door de BD aan de telefoon verteld.
Maar ik heb het als volgt opgelost, gewoon een briefje geschreven met daarin het verzoek om mijn auto voor het kwarttarief in aanmerking te laten komen vanaf 1-1-2014.
Daarnaast gaf Leendert al aan dat de BD op 31-12-2013 checkt welke auto's in aanmerking komen voor de overgangsregeling en dan ontvang ik automatisch bericht.
Kan dus niet meer mis gaan en daar was ik in eerste instantie een beetje bang voor ivm verwerkingstijden RDW en controletijdstippen BD.
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 16:11 door Boelo.
Maar ik heb het als volgt opgelost, gewoon een briefje geschreven met daarin het verzoek om mijn auto voor het kwarttarief in aanmerking te laten komen vanaf 1-1-2014.
Daarnaast gaf Leendert al aan dat de BD op 31-12-2013 checkt welke auto's in aanmerking komen voor de overgangsregeling en dan ontvang ik automatisch bericht.
Kan dus niet meer mis gaan en daar was ik in eerste instantie een beetje bang voor ivm verwerkingstijden RDW en controletijdstippen BD.
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2013 16:11 door Boelo.
Link : [www.belastingdienst.nl]
Op de site staat ook nog onder kampeerwagens een verhaal over 30+ autos, maar dat is niet meer van toepassing, zijn ze vergeten weg te halen.....
Op de site staat ook nog onder kampeerwagens een verhaal over 30+ autos, maar dat is niet meer van toepassing, zijn ze vergeten weg te halen.....
Bij de bd staat van mij nog een vraag uit hoe het gaat met autos die pas in maart 2014 dd controle datum hebben. Maar die middels een briefje van mij aangemeld zijn als lpgvrij en in aanmerking komende voor laagtarief.
Let wel ik ga m pas half maart ontdoen van zn lpg. De bd weet van mijn snode plan en komt er op terug.
Volgens de bd ben ik niet in overtreding en mag ik het laag tarief aanvragen.
De controle datum en schouw bij rdw moet ik natuurlijk wel voor mijn kwartaaldatum plannen.
Ik wil voorkomen dat;
Ik vanaf 1 jan automatisch wordt aangeslagen
te vroeg mijn lpg uitbouw
Een boete krijg om welke reden ook.
Ik verwacht komende week antwoord welke ik zal delen.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Let wel ik ga m pas half maart ontdoen van zn lpg. De bd weet van mijn snode plan en komt er op terug.
Volgens de bd ben ik niet in overtreding en mag ik het laag tarief aanvragen.
De controle datum en schouw bij rdw moet ik natuurlijk wel voor mijn kwartaaldatum plannen.
Ik wil voorkomen dat;
Ik vanaf 1 jan automatisch wordt aangeslagen
te vroeg mijn lpg uitbouw
Een boete krijg om welke reden ook.
Ik verwacht komende week antwoord welke ik zal delen.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Ik ben benieuwd. In principe heb je wel gelijk!
Vorige week de BD in kennis gesteld dat de RDW Amsterdam pas 9 januari as tijd heeft voor een terugkeuring naar benzine.Dit via een persoonlijke brief waarin het verzoek om toch per 1-2014 in aanmerking te komen voor het kwarttarief bijgevoegd een Kopie van de RDW afspraak.
Aangezien mijn RRC 4 januari als 1e toelating heeft zal ik wel vette pech hebben dat de regeltjes worden aangehouden.
brief aangetekend verstuurd.......you never know!
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2013 08:12 door Michel WaZ.
Aangezien mijn RRC 4 januari als 1e toelating heeft zal ik wel vette pech hebben dat de regeltjes worden aangehouden.
brief aangetekend verstuurd.......you never know!
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2013 08:12 door Michel WaZ.