Welke werklamp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hugo

Welke werklamp

Bericht door Hugo »

Ik ben van plan om één of twee werklampen achterop mijn 110 te plaatsen.
Ik heb ze vooral nodig voor als ik in de winterdagen met de aanhanger aan het klooien ben of als ik op het weiland bezig ben.
Welke lampen hebben jullie er zoal opgebouwd en welke zijn aan te bevelen en vooral ,waar te bestellen ?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Gr Hugo
sander "one10"

Re: Welke werklamp

Bericht door sander "one10" »

Er zijn vele mogelijkheden , had eerst de hella werkkamp met h3 lampjes ,
Maar na een bezoek aan Landreiziger ben ik overstag gegaan naar led lampen
Mooier licht en duidelijker lichtbeeld en laag verbruik .
Ik gebruik 1 in combi met achteruitrijlamp en de ander schakel ik apart in
Voor aankoppelen of ander werkzaamheden of extra licht met achteruitrijden .
Zijn fijne compacte lampjes , kijke maar eens op de webshop of beter ga langs dan geeft Martin goed advies hij sluit ze aan zodat je kan zien wat voor lichtbeeld het geeft !.
Maar er is genoeg aanbod....
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Hoeveel Lumens heb je nodig als werklamp. Is 500 of pas 2000 genoeg? Ik weet het, hoe meer hoe beter, maar wil graag een afweging maken.
Zit eraan te denken om 2 lampen achterop te monteren voor het achteruitrijden in het donker (bossen of landweggetjes).
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Er gaat niets boven een Xenon verstraler, je hebt ze al voor 70 euro. Is meteen handig als er z? aso audi rijder al bumper klevend achter je aan het seinen is dat je een vrachtwagen niet snel genoeg in haalt

Maar dat zou ik natuurlijk nooit doen! Het is een ideale werklamp en geweldig met achteruitrijden. Het gebruikt overigens maar 35w ipv de normale 55w van een flinke verstraler.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er gaat niets boven een Xenon verstraler, je hebt
> ze al voor 70 euro. Is meteen handig als er z?
> aso audi rijder al bumper klevend achter je aan
> het seinen is dat je een vrachtwagen niet snel
> genoeg in haalt
>

Da's juist "humor" ... die bumperklevende aso's .... vooral met vol groot licht kunnen ze niet genoeg bumperkleven: je hebt dan Xenon-licht zonder dat het je een cent kost, 't komt dan gewoon onder de auto door.
Ik snap ze overigens niet: Ze hebben denkelijk nooit gekeken hoe hoog de "bumper" bij een 110 zit, en dat ze - als ze dan met wat geweld onder die "bumper" schuiven - rijkelijk besprenkeld worden met diesel (of eventueel benzine). Van de mooie Audi-kreukelzone zien ze dan alleen een deskundig opgestroopte motorkap, en daarna pas de klap van de airbags.

Marc (zonder K)
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Nou ik heb er al een paar daar goed over laten na denken. Ik vind het altijd zo toevallig dat er meestal op die momenten een eekhoorn of kat oversteekt waar je voor moet remmen
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Ben zelf Landrover rijder en heb een demo paneel met diverse opties voor werklampen. Waardoor je de verschillen kan zien.
Niet alleen Lumens, maar ook de juiste lens scheelt een hoop. Xenon is leuk, maar al lang achterhaald door LED. Zowel qua lichtopbrengst, alsmede dat je gewoon geen ballast meer nodig hebt,

Met vriendelijke groet, Ruud

r.p. lemmens *apestaartje* gmail *punt* com
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Hoezo achterhaald ruud? Volgens mij is er nog geen LED lamp te koop die het zelfde kan als Xenon voor een Xenon prijs..... En Ruud word het niet eens tijd om een account aan te maken hier
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoezo achterhaald ruud? Volgens mij is er nog geen
> LED lamp te koop die het zelfde kan als Xenon voor
> een Xenon prijs..... En Ruud word het niet eens
> tijd om een account aan te maken hier

Tja, het is dus de vraag ... wat is beter en wat best ... en dat is vooral afhankelijk van je toetsings-kader.

Qua stroom is LED niet te verslaan. Duurzaamheid waarschijnlijk ook niet.

Qua prijs is LED nog lang niet de beste (om het vriendelijk te zeggen), maar dan zijn de gewone ouderwetse gloeilampen de winnaar.

Dus hangt het er geheel van af waarop je optimaliseert en/of maximaliseert.

Marc
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Ad

Bericht door Ad »

Ja, erg leuke beschouwingen over klevende audi rijders en dergelijke.
Maar ondertussen heeft Hugo nog bijzonder weinig suggesties gekregen.

Wie heeft concrete suggesties? Typenummers., websites, prijzen!
Ik ben zelf ook nieuwsgierig.

Waarop optimaliseren: nou gewoon: goed en veel licht voor weinig geld.
Ik snap dat Halogeen of Xenon meer stroom zullen verbruiken dan LED.
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

werklamp xenon

Bulbs:HID Xenon H3
Beam: Spot Beam
Power Output:55W
Voltage:12V
Current Max?5A
Lumen?3200Lum ±400lum
Color Temperature:6000K
Water Temperature:-40?~+80?
Water Proof:IP67
Liftspan:3000hours
Lens:Temperd Glass
Reflectortamped
Housing:high impact ABS
Hardwares:stainless steel
Diameter of Lens:4 inch
Size(L x W x H): 120 x140 x180mm/4.7"x5.5"x7.1"
Hugo

Bericht door Hugo »

Hallo Marc,
Dat ziet er inderdaad goed uit, veel lichtopbrengst en de prijs is ook nog niet zo gek. Ik heb zelf denk ik wel meer baat bij een bredere lichtbundel om in te werken. Als ik het goed lees heeft deze dat niet.
Alvast bedankt voor alle reacties.
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

er staan er meer klik werklamp
Hugo

Bericht door Hugo »

Daar staat zeker wel iets tussen, zoiezo een site om te onthouden!

Thanks
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

wel een paar dingen om te onthouden voor die site is: niet alles is kwaliteit. Alles boven de 23 euro moet je invoerbelasting over betalen. En verzenden is gratis!

mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc82286c826e4f855f72b7e6d0e0d391', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 17167794, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Plaats reactie