Range Rover (RRC) koetsrubbers vervangen
Geplaatst: za 02 nov 2013, 08:28
Hallo,
Ik heb van mijn RRC de motor er uit liggen ter revisie. De rubbers tussen de koets en chassis zien er belabberd uit en wil ze vervangen. Ik heb begrepen dat de koets met 12 bouten aan het chassis vast zit. Nu ben ik ook ergens in het midden 2 bouten tegen gekomen die flexibel aan de koets vast zitten. Flexibel betekent dat ze kunnen naar voren en achteren kunnen scharnieren.
Hoe kan ik de rubbers tussen koets en chassis nu het makkelijkst vervangen (en de raakvlakken van de rubbers en er omheen preserveren) zonder de hele koets er af te nemen?
Ik had gedacht alles los te draaien en dan eerst aan de voorkant liften. Echter ik kom niet hoog genoeg om de onderste rubbers in het motorcompartiment er uit te krijgen ivm de stalen bus die aan de onderste ring zitten. Wat zie ik over het hoofd, wat zit nog vast en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie spoedige reacties.
Mvg Bart
Ik heb van mijn RRC de motor er uit liggen ter revisie. De rubbers tussen de koets en chassis zien er belabberd uit en wil ze vervangen. Ik heb begrepen dat de koets met 12 bouten aan het chassis vast zit. Nu ben ik ook ergens in het midden 2 bouten tegen gekomen die flexibel aan de koets vast zitten. Flexibel betekent dat ze kunnen naar voren en achteren kunnen scharnieren.
Hoe kan ik de rubbers tussen koets en chassis nu het makkelijkst vervangen (en de raakvlakken van de rubbers en er omheen preserveren) zonder de hele koets er af te nemen?
Ik had gedacht alles los te draaien en dan eerst aan de voorkant liften. Echter ik kom niet hoog genoeg om de onderste rubbers in het motorcompartiment er uit te krijgen ivm de stalen bus die aan de onderste ring zitten. Wat zie ik over het hoofd, wat zit nog vast en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie spoedige reacties.
Mvg Bart