Hallo,
Ik heb van mijn RRC de motor er uit liggen ter revisie. De rubbers tussen de koets en chassis zien er belabberd uit en wil ze vervangen. Ik heb begrepen dat de koets met 12 bouten aan het chassis vast zit. Nu ben ik ook ergens in het midden 2 bouten tegen gekomen die flexibel aan de koets vast zitten. Flexibel betekent dat ze kunnen naar voren en achteren kunnen scharnieren.
Hoe kan ik de rubbers tussen koets en chassis nu het makkelijkst vervangen (en de raakvlakken van de rubbers en er omheen preserveren) zonder de hele koets er af te nemen?
Ik had gedacht alles los te draaien en dan eerst aan de voorkant liften. Echter ik kom niet hoog genoeg om de onderste rubbers in het motorcompartiment er uit te krijgen ivm de stalen bus die aan de onderste ring zitten. Wat zie ik over het hoofd, wat zit nog vast en waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Alvast bedankt voor jullie spoedige reacties.
Mvg Bart
Range Rover (RRC) koetsrubbers vervangen
Re: Range Rover (RRC) koetsrubbers vervangen
Dat kan op die manier, maar dan moet de koets in zijn geheel even +- 5 cm omhoog, dit kun je doen met een aantal kriken,as steunen.
naast de 12 rubbers zitten er nog twee bouten/draadeinden onder de dwarsbalk ( die onder je stoel ) middels een rubber aan het chassis en ook bij de gordel punten in de vloer achter de achter bank, ook deze zitten via steunen en rubbers aan het chassis aan de balk voor de brandstof tank, je zult hier de moeren moeten proberen te verwijderen, en deze bouten ook net vergeten te geleiden als je de koets weer laat zakken samen met de 12 overigen.
Om de bouten los te krijgen bij het schutbord en net voor de achteras moet de koets hoog genoeg zodat je het rubber en de stalen bus samen met de bout kunt verwijderen.
Let wel op je veiligheid! de rem leidingen ( deze zijn lang genoeg mist je oplet met de hoogte ) en denk ook an het massa punt tussen chassis en body (binnenn kant chassis bij accu en bij de rechter schutbord rubber ) ook de vul slang moet warschijnlijk los bij de tank.
zolang je de body niet verder tilt dan noddzakelijk zit in de overige bedrading voldoende rek om de rubbesr te wisselen.
als er nog iets over is van de body stuenen dan kun je die behandelen door ze schoon te krabben en te voorzien van een goed lak systeem, of tectyl oid ieder heeft zijn eigen favoriet.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
naast de 12 rubbers zitten er nog twee bouten/draadeinden onder de dwarsbalk ( die onder je stoel ) middels een rubber aan het chassis en ook bij de gordel punten in de vloer achter de achter bank, ook deze zitten via steunen en rubbers aan het chassis aan de balk voor de brandstof tank, je zult hier de moeren moeten proberen te verwijderen, en deze bouten ook net vergeten te geleiden als je de koets weer laat zakken samen met de 12 overigen.
Om de bouten los te krijgen bij het schutbord en net voor de achteras moet de koets hoog genoeg zodat je het rubber en de stalen bus samen met de bout kunt verwijderen.
Let wel op je veiligheid! de rem leidingen ( deze zijn lang genoeg mist je oplet met de hoogte ) en denk ook an het massa punt tussen chassis en body (binnenn kant chassis bij accu en bij de rechter schutbord rubber ) ook de vul slang moet warschijnlijk los bij de tank.
zolang je de body niet verder tilt dan noddzakelijk zit in de overige bedrading voldoende rek om de rubbesr te wisselen.
als er nog iets over is van de body stuenen dan kun je die behandelen door ze schoon te krabben en te voorzien van een goed lak systeem, of tectyl oid ieder heeft zijn eigen favoriet.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Hallo Andrew,
Bedankt voor je heldere uitleg. Het is gelukt, bedankt!
Mvg Bart
Bedankt voor je heldere uitleg. Het is gelukt, bedankt!
Mvg Bart
Geen probleem , Bedankt voor de terug koppeling!
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5