ideetje?
Re: ideetje?
Ik zag van de zomer in zweden dat je jeugd daar in volvo's rondreed, een bepaald model, 3 zitter en laadbak. Ook 45km/u
Maar om nou met mijn 101 50km/u te gaan rijden? nee.
Volgens mij is er op de prik al veel over gezegd/ discussie geweest.
J.
[landrover.startpagina.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2013 06:55 door sjeroens.
Maar om nou met mijn 101 50km/u te gaan rijden? nee.
Volgens mij is er op de prik al veel over gezegd/ discussie geweest.
J.
[landrover.startpagina.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/10/2013 06:55 door sjeroens.
Mijn broer heeft een paar weken geleden zijn 90 2.5 diesel probleemloos op tractorkenteken gezet. Vanaf nu APK en belastingvrij. Voorwaarden zijn de snelheidsbeperking wat heel gemakkelijk met een plaatje achter de hoog laag pook op te lossen was en de aanwezigheid van een trekhaak voor en achter. Voor de rest een formulier invullen en klaar.
Het was wel zo dat een keurmeester dat helemaal voor hem uitgezocht had en dat er 5 klassen zijn, T1 t/m T5. Hij heeft nu T5. T1, T2 en T3 was iets met hefinrichtingen enz.
Voor hem werkt het geheel omdat hij de auto hoofdzakelijk voor zijn paarden nodig heeft en de meeste evenementen in Limburg zijn. Hier kan hij overal over secundaire wegen naar toe. Voordeel is dat hij een combinatie van 18 mtr mag maken, dus achter de auto de paardentrailer en daarachter de koets.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Het was wel zo dat een keurmeester dat helemaal voor hem uitgezocht had en dat er 5 klassen zijn, T1 t/m T5. Hij heeft nu T5. T1, T2 en T3 was iets met hefinrichtingen enz.
Voor hem werkt het geheel omdat hij de auto hoofdzakelijk voor zijn paarden nodig heeft en de meeste evenementen in Limburg zijn. Hier kan hij overal over secundaire wegen naar toe. Voordeel is dat hij een combinatie van 18 mtr mag maken, dus achter de auto de paardentrailer en daarachter de koets.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
sjeroens Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zag van de zomer in zweden dat je jeugd daar in
> volvo's rondreed, een bepaald model, 3 zitter en
> laadbak. Ook 45km/u
> Maar om nou met mijn 101 50km/u te gaan rijden?
> nee.
> Volgens mij is er op de prik al veel over gezegd/
> discussie geweest.
> J.
> [landrover.startpagina.nl]?
> 1162,15249481,15253621#msg-15253621
Ik ga er ook niet vanuit dat jij dat gaat doen maar de Defender en RR rijders misschien wel
Groeten neef Henk
-------------------------------------------------------
> Ik zag van de zomer in zweden dat je jeugd daar in
> volvo's rondreed, een bepaald model, 3 zitter en
> laadbak. Ook 45km/u
> Maar om nou met mijn 101 50km/u te gaan rijden?
> nee.
> Volgens mij is er op de prik al veel over gezegd/
> discussie geweest.
> J.
> [landrover.startpagina.nl]?
> 1162,15249481,15253621#msg-15253621
Ik ga er ook niet vanuit dat jij dat gaat doen maar de Defender en RR rijders misschien wel
Groeten neef Henk
Niet persoonlijk bedoeld , maar hier even mijn mening gevoel over dit onderwerp.
Ja leuk idee maar aleen als je boer bent of srv man.
Hier in mijn woonplaats rijden inmiddels een peogoet 306 (denk van 1995 )station diesel rond en en een 300 d merc station (was belsting vrij )
Probleem is wel dat hier van die bekende getinte gezichten de bestuurder zijn en dan ook nog in de leeftijd zijn ze 12 of 18, hun rij kunsten slaan alles dat zie je aan de autos maar ook hun voertuig beheersing, en gebrek aan respect voor wet en regelgeving.
Ook rijd er het een ander aan Nixan patrols en ander japans blik rond op deze manier veelal wel van boeren, wel vraag ik me af wat zulke slechte autos ( qua staat ) nog op straat doen
Als we het zo ver moet laten komen dan zijn we eigenlijk mar een zielig volkje ( al ben ik geen hollander )
als een dergelijk auto/persoon combinatie een ongeluk veroorzaakt waar je eigen vlees en bloed bij betrokken is dan piep je wel anders ,ik kom in elk geval in het nieuws dan.
Voor mij mag dit gelijk gedekseld worden, geen hef inrichting of laad ruim van ten minset 3 meter dan geen tractor/SRV kenteken. en lopt hij harder dan 45 bij controle direct in de pers.
Heel kru gezegd als de landrover hobby te duur wordt met de nieuwe dreigende regelingen, dan zal een ieder moeten kijken of andere luxes kunnen wijken voor de Landrover liefde, of men moet wachten op betere tijden.
Je bent niet aleen, ook ik laat mijn Rangerover project nu op een laag pitje staan tot er meer duidelijkheid is en ik er weer tijd en geld voor heb, misschien makkelijk praten met een D2 Td5 voor de deur op geel kenteken, maar ander zijds ga ik 1 x per jaar 3 weken op vakantie naar mijn ouders ( minimale kosten ) de rest werken we, en ik hoef niet om de 3 jaar een nieuwe interieur ( die is nu mogelijk wel 20 jaar oud ) of elke maand voor 100 euro nieuwe kleding.
misschien de volgende mobiel abbonement niet voor een I-fruit of ( vlag schip van ander merk) telefoon gaan met te duure abbonement, dat stuk plastik van 600-800 euro moet ook betaald worden. in de twee jaar van je abbonementsduur, dat is al een 1/4 jaar rijden met je ?? 90?? 110?? Rangerover. ( qua belasting )
Ieder moet zelf zijn keuzes gaan maken, en dat kun je aleen zelf beslissen, maar rijden via een nieuwe maas in de wet en het gaan promoten gaat leiden tot grote problemen, daarom kom anders een dagje die twee kereltjes hier in weert eens volgen. Het idee van 45 Km rijden is een dikke stap terug, straks is niks meer belasting vrij om dat die moeten compenseren voor de 45 km rijders.
Nog maals niet persoonlijk bedoeld,
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Ja leuk idee maar aleen als je boer bent of srv man.
Hier in mijn woonplaats rijden inmiddels een peogoet 306 (denk van 1995 )station diesel rond en en een 300 d merc station (was belsting vrij )
Probleem is wel dat hier van die bekende getinte gezichten de bestuurder zijn en dan ook nog in de leeftijd zijn ze 12 of 18, hun rij kunsten slaan alles dat zie je aan de autos maar ook hun voertuig beheersing, en gebrek aan respect voor wet en regelgeving.
Ook rijd er het een ander aan Nixan patrols en ander japans blik rond op deze manier veelal wel van boeren, wel vraag ik me af wat zulke slechte autos ( qua staat ) nog op straat doen
Als we het zo ver moet laten komen dan zijn we eigenlijk mar een zielig volkje ( al ben ik geen hollander )
als een dergelijk auto/persoon combinatie een ongeluk veroorzaakt waar je eigen vlees en bloed bij betrokken is dan piep je wel anders ,ik kom in elk geval in het nieuws dan.
Voor mij mag dit gelijk gedekseld worden, geen hef inrichting of laad ruim van ten minset 3 meter dan geen tractor/SRV kenteken. en lopt hij harder dan 45 bij controle direct in de pers.
Heel kru gezegd als de landrover hobby te duur wordt met de nieuwe dreigende regelingen, dan zal een ieder moeten kijken of andere luxes kunnen wijken voor de Landrover liefde, of men moet wachten op betere tijden.
Je bent niet aleen, ook ik laat mijn Rangerover project nu op een laag pitje staan tot er meer duidelijkheid is en ik er weer tijd en geld voor heb, misschien makkelijk praten met een D2 Td5 voor de deur op geel kenteken, maar ander zijds ga ik 1 x per jaar 3 weken op vakantie naar mijn ouders ( minimale kosten ) de rest werken we, en ik hoef niet om de 3 jaar een nieuwe interieur ( die is nu mogelijk wel 20 jaar oud ) of elke maand voor 100 euro nieuwe kleding.
misschien de volgende mobiel abbonement niet voor een I-fruit of ( vlag schip van ander merk) telefoon gaan met te duure abbonement, dat stuk plastik van 600-800 euro moet ook betaald worden. in de twee jaar van je abbonementsduur, dat is al een 1/4 jaar rijden met je ?? 90?? 110?? Rangerover. ( qua belasting )
Ieder moet zelf zijn keuzes gaan maken, en dat kun je aleen zelf beslissen, maar rijden via een nieuwe maas in de wet en het gaan promoten gaat leiden tot grote problemen, daarom kom anders een dagje die twee kereltjes hier in weert eens volgen. Het idee van 45 Km rijden is een dikke stap terug, straks is niks meer belasting vrij om dat die moeten compenseren voor de 45 km rijders.
Nog maals niet persoonlijk bedoeld,
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
90% Defenders en 10% RR rijders (en daarvan 50% P38 rijders)
Gr, Bart
Gr, Bart
Ik ga echt geen 2200 euro betalen voor een 30 jaar oude diesel. Die ik als 3de auto hobby matig rij en ik wil best betalen hoor maar wel een normaal bedrag 120 euro of eventueel het dubbele of pe r kilometer maar ja dat willen ze niet. Dan moeten ze zelf als veel rijder veel gaan betalen en betal ik voor die ouwe Laro op diesel nog bijna niets.
Onze grote leiders dwingen ons naar creatief gebruik maken van hun halfslachtige regels. Dus waarom geen gebruik maken van een 45 kilometer kenteken op de Laro , kan ik legaal gebruik blijven maken van de openbare "bos" wegen en asfalt om op de zandwegen te komen. Het is of dat of stoppen met het landrover rijden. Maar dat laatste liever niet. Het is een verslaving
Ik denk dat je toch verder moet kijken dan je neus lang is. Hoe zit het met de verzekering? Hoe staat de RDW hier tegenover? Stel je rijdt iemand overhoop met je oude LaRo en je wordt aansprakelijk gesteld, ik denk dat je dan een zware pijp rookt. En als dadelijk grote groepen belastingontduikers met de zgn 45 km voertuigen gaan rijden dan komt Dhr Weekers alsnog in actie en wordt het opaatje de dupe die terecht met z'n Aixam naar de kaartmiddag van z'n oude vrinden tuttert. Ik moet er niet aan denken om met zo'n plaatje rond te rijden op een van m'n Range Rovers.
Gr, Bart
Gr, Bart
Ik begrijp jouw punt wel michael, maar zoals bart aangeeft, de regeling is leuk voor de genen die daar correct gebruik van willen maken, maar begrijp dan ook dat andere groepen er gebruik van gaan maken zoals in mijn eerder post, en dat wordt dan heel senl heel gevaarlijk, dan kun je netzogoed het rijbewijs systeem afschaffen, die heb je niet nodig namelijk voor een dergelijke auto wil je dat echt om jouw en je gezin/familie heen hebben rijden?? je ziet zelf vast ook dagelijks het fietsend jeugd, die kruipen dan met dezelfde mentaliteit en verkeers ervaring achter het stuur.
Ik begrijp goed dat 2200 euro voor een hobbey auto waar je zelden in rijdt te gek is, dat is het voor mij ook, maar het 45 KM kenteken is niet de oplossing. voor mij was ook de 1/4 of zelfs 1/2 tarief veel beter geweest en dat had de staats kas ook extreem gespekt.
Van mij mag je rustig je auto op 45 KM kenteken gaan rijden, het liefst heb ik dat morgen iedereen dat doet want dan is het over een maand of zo alweer verboden en des de veiliger voor mij en mijn gezin. Helaas is dat zo'n beetje het eenige war ik zeker van ben dat het huidige kabinet dat direct regelt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Ik begrijp goed dat 2200 euro voor een hobbey auto waar je zelden in rijdt te gek is, dat is het voor mij ook, maar het 45 KM kenteken is niet de oplossing. voor mij was ook de 1/4 of zelfs 1/2 tarief veel beter geweest en dat had de staats kas ook extreem gespekt.
Van mij mag je rustig je auto op 45 KM kenteken gaan rijden, het liefst heb ik dat morgen iedereen dat doet want dan is het over een maand of zo alweer verboden en des de veiliger voor mij en mijn gezin. Helaas is dat zo'n beetje het eenige war ik zeker van ben dat het huidige kabinet dat direct regelt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
tja dit is wel een mooi filmpje en een voorbeeld hoe slecht een maatregel als deze in elkaar steekt.
Ik heb destijds nov 2012 bij de rdw geïnformeerd naar de mogelijkheden en die gaven aan dat rijdende in een 3.5 liter op lpg er behoorlijk aan de techniek gesleuteld dient te worden om voor goedkeuring in aanmerking te komen. Maar ik zie wel gebeuren dat 1 van mijn 4 landrovers eens opgetuigd zal worden met zo'n plaatje. Hoe oerlelijk ook.
Verstandig voor nu is alles te gaan schorsen en af te wachtten wat komen gaat.
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Ik heb destijds nov 2012 bij de rdw geïnformeerd naar de mogelijkheden en die gaven aan dat rijdende in een 3.5 liter op lpg er behoorlijk aan de techniek gesleuteld dient te worden om voor goedkeuring in aanmerking te komen. Maar ik zie wel gebeuren dat 1 van mijn 4 landrovers eens opgetuigd zal worden met zo'n plaatje. Hoe oerlelijk ook.
Verstandig voor nu is alles te gaan schorsen en af te wachtten wat komen gaat.
Groet Hans
[plus.google.com]
Ik zeg nogmaals, kijk even naar de regelgeving. Het is niet mogelijk om onze mooie voertuigen af te breken met zo'n plaatje achterop, je krijgt ze niet gekeurd.
Gr, Bart
Gr, Bart
idd wachten en wachtten en dan nog even wachtten.....
en dan wordt het een huistrekker..
Groet Hans
[plus.google.com]
en dan wordt het een huistrekker..
Groet Hans
[plus.google.com]