Lekkages discovery 2 td5 uit 2001
Lekkages discovery 2 td5 uit 2001
Hallo,
Mijn naam is Ron en ik ben in het bezit van een Discovery TD5 uit 2001 met een geel kenteken.
Daarom heb ik eigenlijk een dringende vraag.....
Ik heb een probleem dat er water in mijn auto loopt alleen weet ik niet wat ik nu moet doen.
Het probleem is al een klein jaar geleden begonnen want een jaar terug heeft mijn disc een paar weken onder de sneeuw gestaan (dikke laag op het dak) en eigenlijk is toen het "lekken" begonnen" in kleine lekkages, en af en toe een licht nat hemeltje aan de rechter voorzijde boven het voorraam en de rechter voordeur.
Op dit moment is het lekken echt onophoudelijk.
Nu is de vloer bekleding gewoon na elke regenbui behoorlijk nat en dit nu aan twee zijden, ook de bestuurderskant loopt aardig nat aan zowel de vloer als het hemeltje en er lopen straaltjes over de voorruit aan de binnenzijde.
Wat kan ik hieraan doen om de lekkages te stoppen anders blijft er niets meer van mijn Discovery over in de toekomst.
Ik hoop echt dat er iemand is die een evt. oplossing heeft om dit probleem te verhelpen of te localiseren .
Ik ben echt door de mogelijkheden heen om hiervoor een oplossing te vinden.
Ik hoop van harte dat iemand mij hiermee kan helpen aangezien de herfst al aardig zijn intreden doet.
mvg Ron
Mijn naam is Ron en ik ben in het bezit van een Discovery TD5 uit 2001 met een geel kenteken.
Daarom heb ik eigenlijk een dringende vraag.....
Ik heb een probleem dat er water in mijn auto loopt alleen weet ik niet wat ik nu moet doen.
Het probleem is al een klein jaar geleden begonnen want een jaar terug heeft mijn disc een paar weken onder de sneeuw gestaan (dikke laag op het dak) en eigenlijk is toen het "lekken" begonnen" in kleine lekkages, en af en toe een licht nat hemeltje aan de rechter voorzijde boven het voorraam en de rechter voordeur.
Op dit moment is het lekken echt onophoudelijk.
Nu is de vloer bekleding gewoon na elke regenbui behoorlijk nat en dit nu aan twee zijden, ook de bestuurderskant loopt aardig nat aan zowel de vloer als het hemeltje en er lopen straaltjes over de voorruit aan de binnenzijde.
Wat kan ik hieraan doen om de lekkages te stoppen anders blijft er niets meer van mijn Discovery over in de toekomst.
Ik hoop echt dat er iemand is die een evt. oplossing heeft om dit probleem te verhelpen of te localiseren .
Ik ben echt door de mogelijkheden heen om hiervoor een oplossing te vinden.
Ik hoop van harte dat iemand mij hiermee kan helpen aangezien de herfst al aardig zijn intreden doet.
mvg Ron
Re: Lekkages discovery 2 td5 uit 2001
Dat je het al zo lang laat lekken, zonde. In principe zit je probleem bij de voorruit, die zal niet 100% afdichten. Oplossing is een laagje ramenkit tussen de rubber en het dak en de A-stijl doen en dan moet het dicht zijn, vooral in de hoek wil er wel eens water naar binnen dringen. Eerst alles goed schoon en droog maken. Vergeet niet je auto van binnen goed droog te maken voordat ie gaat roesten.
Gr, Bart
Gr, Bart
Je schrijft trouwens dat je alle mogelijkheden al geprobeert hebt, welke zijn dat dan? Ben ik wel benieuwd naar, niet goed dichtende voorraam is normaal de 1e gedachte. Of een slechte afwatering van je sunroof maar daar maak je geen melding van dat je die hebt.
Gr, Bart
Gr, Bart
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je schrijft trouwens dat je alle mogelijkheden al
> geprobeert hebt, welke zijn dat dan? Ben ik wel
> benieuwd naar, niet goed dichtende voorraam is
> normaal de 1e gedachte. Of een slechte afwatering
> van je sunroof maar daar maak je geen melding van
> dat je die hebt.
>
> Gr, Bart
Bart qua mogelijkheden moet ik toegeven dat ik alleen nog maar geinformeerd heb betreffende mogelijk oorzaken, omdat het lekken wel meeviel dacht ik zo....
en dat het wel zou verdwijnen ( tja... dom achteraf natuurlijk want lekkages verdwijnen niet zomaar...) Helaas heb ik mij bezig gehouden met overige problemen met mijn disco Startmotor turbo koelproblemen computerproblemen etc... echt veel mankementen gehad maar gelukkig allemaal hersteld
en nu wordt het herfst dus het lekken heeft weer mijn volledige aandacht en moet zeker op KORTE TERMIJN worden opgelost.
Ik heb er trouwens 2 elektrische sunroofs inzitten ( standaard toch bij de disco 2 ?? )
De meeste gaven aan dat het de sunroof is ( afwatering ) maar de gaten zijn open aan beide zijden.
Jansen laro parts uit Udenhout gaf aan dat het een gebroken / gescheurde afwatering kan zijn van het sunroof inwendig onder het dak / hemeltje ??
komt veelvuldig voor geeft hij aan, en over een lekkend voorraam heeft niemand mij nog over geïnformeerd, maar zeker een optie en misschien logisch
Dus ik weet niet waar ik nu moet beginnen. Ik heb nog nooit een hemeltje verwijdert dus zou graag gerichter willen werken...
Nu moet ik echt wel !!
Ik hoor het graag ..
-------------------------------------------------------
> Je schrijft trouwens dat je alle mogelijkheden al
> geprobeert hebt, welke zijn dat dan? Ben ik wel
> benieuwd naar, niet goed dichtende voorraam is
> normaal de 1e gedachte. Of een slechte afwatering
> van je sunroof maar daar maak je geen melding van
> dat je die hebt.
>
> Gr, Bart
Bart qua mogelijkheden moet ik toegeven dat ik alleen nog maar geinformeerd heb betreffende mogelijk oorzaken, omdat het lekken wel meeviel dacht ik zo....
en dat het wel zou verdwijnen ( tja... dom achteraf natuurlijk want lekkages verdwijnen niet zomaar...) Helaas heb ik mij bezig gehouden met overige problemen met mijn disco Startmotor turbo koelproblemen computerproblemen etc... echt veel mankementen gehad maar gelukkig allemaal hersteld
en nu wordt het herfst dus het lekken heeft weer mijn volledige aandacht en moet zeker op KORTE TERMIJN worden opgelost.
Ik heb er trouwens 2 elektrische sunroofs inzitten ( standaard toch bij de disco 2 ?? )
De meeste gaven aan dat het de sunroof is ( afwatering ) maar de gaten zijn open aan beide zijden.
Jansen laro parts uit Udenhout gaf aan dat het een gebroken / gescheurde afwatering kan zijn van het sunroof inwendig onder het dak / hemeltje ??
komt veelvuldig voor geeft hij aan, en over een lekkend voorraam heeft niemand mij nog over geïnformeerd, maar zeker een optie en misschien logisch
Dus ik weet niet waar ik nu moet beginnen. Ik heb nog nooit een hemeltje verwijdert dus zou graag gerichter willen werken...
Nu moet ik echt wel !!
Ik hoor het graag ..
De Disco II heeft zeker geen electrische daken standaard, misschien wel op de HSE of Highlander, maar ze zijn er zeker zonder sunroofs, je hebt er ook met handmatige sunroofs en met electrische dus. Hemel verwijderen stelt niks voor, gewoon beginnen en je ogen de kost geven (schroefjes zoeken). Makkelijkste met 2 personen ivm het eruit halen en uitkijken dat je hemel niet teveel knikt. Als de hemel eruit is dan kun je alles goed bekijken, ook de afwatering van het achterste dak.
Gr, Bart
Gr, Bart
Voor je de hemel eruit gaat halen zou ik eerst even kijken of de rubbers onder de sunroof niet gekanteld zijn.
Oplossing, sunroof losmaken, rubber eruit, schoonmaken en met lijm weer terugplaatsen. Dit heeft het probleem bij mij opgelost.
BTW, hoe heb je gecontroleerd dat beide afvoeren open zijn? ik kon er niet bij, alleen als de hemel is verwijderd, dan wel.
Groet Sylvester.
RRC 1972, ex Disco 2000
Oplossing, sunroof losmaken, rubber eruit, schoonmaken en met lijm weer terugplaatsen. Dit heeft het probleem bij mij opgelost.
BTW, hoe heb je gecontroleerd dat beide afvoeren open zijn? ik kon er niet bij, alleen als de hemel is verwijderd, dan wel.
Groet Sylvester.
RRC 1972, ex Disco 2000
Ervaring met een Disco II Highlander met elektrisch dak, kit rand in de goot rechts voor checken, slang van de afvoer controleren of die nog goed op de aansluiting met kanteldak constructie zit, en wat ik heb meegemaakt is dat de slang loost in de A stijl zowel links als rechts, onder in de A stijl zit ongeveer op 10cm van de onder zijde een afvoer gaatje, liggend onder de auto is dit met zaklamp te ontdekken, kijk of deze open is en er water uit kan, bij mij kwamen er de dopjes uit toen er een nieuwe voorruit in was gezet. Samen met vuil zorgde dit voor een verstopping en liep het water in de auto. Succes,
Evert.
Evert.
Zoek eens op "water ingress discovery 2", er is zelfs een officiele land rover work-up voor.
Bij mij bleef het lekken na afdichten bovenaan de A stijl aan de passagierszijde. Na verwijderen van de hemel ( goed zelf te doen) bleek eea afkomstig van het voorste sunroof.
Succes!
Bij mij bleef het lekken na afdichten bovenaan de A stijl aan de passagierszijde. Na verwijderen van de hemel ( goed zelf te doen) bleek eea afkomstig van het voorste sunroof.
Succes!
Dit Is een standaard probleem bij de Discovery 2, en is in 99% van de gevallen de afwatering van de zonnen daken, zowel voor als achter kunnen ze van weinig tot heel veel lekken.
Je kunt de zonnen daken enkel goed controleren als de hemel is verwijders, anders kun je niets zien van de afwaterings slangen of water opvang bak en kun je ook niks controleren.
als je lekage enkel bij de voor raamstijlen is en dan ook zeer gering dan is het een kit probleem ( of gebrek ervan ) dussen de diverse plaat delen in die hoekjes of evt een slecht gemonteerde voor ruit. hoe dan ook zul je de hemel moeten verwijderen om een ander te bekijken.
als ik een hemel demonteer dan haal ik altijd bijde daken eruit en kit deze opnieuw in de auto zowel boven op dak als de water bak onder tegen het dak, daarnaast leg ik een dun beisje kit onder de rubber die de afdichting tussen raam en wateropvangbak verzorgt.
gelijk tijdig kijk ik goed naar de kitlaag rond de a stijlen en of de afvoeren van de zonedaken oed dicht zijn en goed lopen zonder knikjes of knelpunten.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Je kunt de zonnen daken enkel goed controleren als de hemel is verwijders, anders kun je niets zien van de afwaterings slangen of water opvang bak en kun je ook niks controleren.
als je lekage enkel bij de voor raamstijlen is en dan ook zeer gering dan is het een kit probleem ( of gebrek ervan ) dussen de diverse plaat delen in die hoekjes of evt een slecht gemonteerde voor ruit. hoe dan ook zul je de hemel moeten verwijderen om een ander te bekijken.
als ik een hemel demonteer dan haal ik altijd bijde daken eruit en kit deze opnieuw in de auto zowel boven op dak als de water bak onder tegen het dak, daarnaast leg ik een dun beisje kit onder de rubber die de afdichting tussen raam en wateropvangbak verzorgt.
gelijk tijdig kijk ik goed naar de kitlaag rond de a stijlen en of de afvoeren van de zonedaken oed dicht zijn en goed lopen zonder knikjes of knelpunten.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )