jankende dieselpomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Franky van Durme

jankende dieselpomp

Bericht door Franky van Durme »

VORIGE WEEK LIEP HET ECHT DE SPUIGATEN UIT .DIESELPOMP JANKTE GELIJK NOOIT TEVOREN KREEG DE WAGEN BIJNA NIET MEER GESTART EN ONDERWEG SPONTAAN STILGEVALLEN.WAGEN DAN MAAR NAAR GARAGE GEREDEN.HEBBEN HEEL BRANDSTOF CIRCUIT UITGESTEST EN DRUK OP DE SPROEIERS GESTOKEN.RESULTAAT 2 VAN DE 5SPROEIERS LIETEN DOOR.OP ALLE SPROEIERS NIEUWE O RINGEN GESTOKEN EN PROBLEEM OPGELOST.WAGEN START ALS NIEUW EN DE POMP IS FLUISTERSTIL.GROETEN FRANKY
Marc-my-Words

Re: jankende dieselpomp

Bericht door Marc-my-Words »

Franky,

Iets minder GROOT maakt de tekst beter leesbaar (en minder schreeuwerig).
Mooi dat je probleem is opgelost. Alleen, als de O ringen van de pompverstuivers (ik neem aan dat je het over een Td5 hebt) lekken dan kan de diesel naar de motorolie lekken en dan verliest de olie zijn smerende werking, en da's nie goe, dus in geval van twijfel misschien ook tussentijds de olie verversen.

Marc
Paul Kampeerrover

Re: jankende dieselpomp

Bericht door Paul Kampeerrover »

Is dat een probleem dat zich ook bij de 15 motoren voordoet?

Groet, Paul
Andrew Colville

Re: jankende dieselpomp

Bericht door Andrew Colville »

Paul Als je de 15P Td5 motor bedoeld dan is het antwoord ja. ook bij de jongste generatie van de Td5 kan een brandplaatje of Oring het begeven en deze verschijnselen vertonen.

Per toeval nu op mijn bruig een Defender 130 met 15P motor met lekkende oringen.

je ziet het meestal als eerste aan je steigende olie pijl, of dat er lucht in het brandstof systeem zit na een nacht staan, met moeizaam starten ten gevolg.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Plaats reactie