Beste ik sta nu stil ergens in nederland.
Wat is het geval. in elk geval van alles
Als ik start gewoon dood niks....alle waarschuwingslampjes bijven uit
als of de accu leeg is maar volle accu gemeten bijna 13v
Dan start ie opeens wel doe ik t licht aan slaat die meteen af en dit doe
ie ook gaat hij uit als ik de knipperlichten of rem gebruik.
Na een poos rijden zonder een verbruiker is t weg alles doet t dan gewoon.
Als die niet start haal ik ff accu + los dan hoor je ff een piep van de alarm ( 1 sec nadat de + los is)
en soms start die dan weer DUS heeft niet echt een relatie met de storing.
net sta ik weer stil.
ik wil starten maar niks > dood maar nu branden de benodigde lampjes EN nu ook het motorlampje
(met die flits erdoor). en nu twee piepen van t alarm en 2x de tuut de claxon door t alarm.
Ik dacht dit is misschien wel de start onderbreker dus deuren dicht
met AB op slot en weer open starten en ja hoor hij loopt meteen.
Nu ik dit type even kijken als die accu pool los gaat piept die dan altijd? los gemaakt niks geen piep.
Heeft wellicht niks er mee te maken maar het loshalen zal waarschijnlijk de storingsmelding wissen.
ok het los halen maakt niks uit ff test of die nu start.
ik wil starten maar niks > dood maar nu branden de benodigde lampjes EN nu ook het motorlampje
(met die flits erdoor). en nu twee piepen van t alarm en 2x de tuut de claxon door t alarm.
ja was gekopieerd maar er gebeurde ook exact t zelfde.
wat is de gemene deler?
Start onderbreken ? heeft die een eigen accu?
waar gaar de pluspool van de accu naar toe?
theoretisch zou ik zeggen dar er een sluiting wordt gemaakt word tussen de plus +
voor dat deze de zekering bak in gaat.
Omdat ik weet niet wat de start onderbreker doet ? + onderbreken maar hoedan met het alarm?
of een slechte - in combinatie met een sluiting van + naar - waardoor alle componenten geen nul meer hebben
en dus uit gaan.
iemand suggesties....Ik kan wel ff ergens laten uitlezen ALS ik er ooit kom.
Het gaat om een Defender 110 Td5 2002 Hard Top
Gr Mark
Vreemd starten uit vallen als een verbruiker aangaat.
Re: Vreemd starten uit vallen als een verbruiker aangaat.
Mark,
Dat klinkt als een slechte massa of + verbinding, ik heb het wel eens gehad als mijn accupool een beetje los zat. Ik zou eerst je beide accupolen losmaken, schoonmaken en weer vast zetten en dit herhalen met je massa en plus aansluiting (de plus gaat naar de startmotor)
succes
Dat klinkt als een slechte massa of + verbinding, ik heb het wel eens gehad als mijn accupool een beetje los zat. Ik zou eerst je beide accupolen losmaken, schoonmaken en weer vast zetten en dit herhalen met je massa en plus aansluiting (de plus gaat naar de startmotor)
succes
Re: Vreemd starten uit vallen als een verbruiker aangaat.
contactslot? heb je aan je contactsleutel een bos sleutels hangen? Zo,ja reken dan maar uit hoeveel klappen je contactslot krijgt............
Sterkte Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 heeft weer strombergjes en 3.5 V8 in revisie
Sterkte Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 heeft weer strombergjes en 3.5 V8 in revisie