Hallo,
Ik wil de filters van mijn auto gaan vervangen (200tdi discovery motor in defender). Maar nu sta ik voor de auto, en zit er links van mij, een "potje". Het potje zit aan het kleppen deksel vast, en een slang ervan gaat naar het luchtfilter. Nu is mijn vraag, waarvoor dient dit "potje"? Zit hier een filter in? Hoe noemen ze dit "potje" en waarvoor dient het?
Mocht er een filter in zitten. Kan iemand mij vertellen welk onderdeelnummer dit filter heeft, ik kan er namelijk niks over vinden op Internet.
Alvast bedankt,
Groet, Brian
Filter 200tdi
Re: Filter 200tdi
Denk dat je de olieafscheider in de carter ventilatie bedoelt. Zit misschien iets van staalwol in? In ieder geval niet een filter dat makkelijk als vervangingsdeel te koop is.
Grtz. Erik
Grtz. Erik
Dat is je olieafscheider van de karteronluchting 1 slangetje gaat naar je luchtfilter de andere gaat weer terug naarr het carter.
Voor zover ik weet zit hier geen filter in en dient het meer als een oilcatch tankje. alleen houd hij geen olie vast naar voert dit weer meteen terug naar je carter.
De enige filter die aan/ bij het blok zitten zijn;
- oliefilte
- brandstoffilter
- luchtfilter
Voor zover ik weet zit hier geen filter in en dient het meer als een oilcatch tankje. alleen houd hij geen olie vast naar voert dit weer meteen terug naar je carter.
De enige filter die aan/ bij het blok zitten zijn;
- oliefilte
- brandstoffilter
- luchtfilter
hallo op ebay noemen ze het,
Land Rover Defender 200 TDi Cyclone Engine Oil Breather
is niet duur en verstandig om ook eens te vervangen
mvg richard
Land Rover Defender 200 TDi Cyclone Engine Oil Breather
is niet duur en verstandig om ook eens te vervangen
mvg richard
Bedankt voor de tip Richard en de rest,
Ga er nu meteen eentje bestellen. Hij lekt ook op 1 van de aansluitingen (klein scheurtje) dus kan nooit kwaat om hem eens te vervangen.
Groet, Brian
Ga er nu meteen eentje bestellen. Hij lekt ook op 1 van de aansluitingen (klein scheurtje) dus kan nooit kwaat om hem eens te vervangen.
Groet, Brian