Eezy bleed /plantenspuit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michel WaZ

Eezy bleed /plantenspuit

Bericht door Michel WaZ »

Ik ben even aan het knutselen gegaan om de Eezy Bleed ( de simpele) aan de gang te krijgen. De nippel die je plaatst op je (reserve ) band verwijdert zodat je een kaal zwart slangetje overhoud, deze paste precies in de tuut van een handpomp plantenspuit, 2 componenten lijm gebruikt om de connectie vast te maken en als extra tape erom heen. Ik wilde dit eerst doen met een 12v banden opblaas compressortje van de doe het zelf markt, maar de druk hiervan is te hoog.

De Eezy Bleed bus gevuld met Dot 4 , naar de auto gegaan, Eezy Bleed bus opgehangen ,afvoerslangetje op de ontluchtings nippel , het juiste dekseltje op het voorraad potje en de toevoerslang vast gezet , ontluchtingsnippel los, afvoerslangetje in het opvangpotje, handpompen en daar ging de olie......................resultaat..................de hele zaak ontlucht.
Dat ging even makkelijk, ik was nog van de ouwe stempel met de "pedalen trap actie " ! En geen gesjouw met de reserve band.

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
sander "one10"

Re: Eezy bleed /plantenspuit

Bericht door sander "one10" »

Ik gebruik meestal een binnenband van de kruiwagen voor de easybleed
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Ik heb er een lucht koppeling op gezet. Kan zo de compressor slang er op "klikken". Werkt perfect en lucht genoeg, wel even de druk naar beneden draaien 10bar is wat veel voor het potje en dekseltje

Groeten Jan
Gromit

Bericht door Gromit »

JanTD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb er een lucht koppeling op gezet. Kan zo de
> compressor slang er op "klikken". Werkt perfect en
> lucht genoeg, wel even de druk naar beneden
> draaien 10bar is wat veel voor het potje en
> dekseltje
>
> Groeten Jan

LOL. DOT tegen het plafond?
Michel WaZ

hopa geen mach 4 maar dot 4! 10 bar............?

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Ja mijn kompressor levert 10bar ipv 8 bar. Ooit eens gekocht. Meek je niets van hoor

Groeten Jan
Michel WaZ

Dat het met zo,n druk heel blijft Jan, zo sterk is het niet op de gebruiksaanwijzing staat max. 1,7 bar...........

Groet michel waz

JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Denk dat we elkaar verkeerd begrijpen Michel. De kompressor levert 10 bar, natuurlijk reduceer ik dat naar 1 á 1,5 bar naar de eezi bleed. Anders heb ik de dot 4 overal zitten behalve in het rem systeem

Groeten Jan
Michel WaZ

you take me in de maling! Ha ha ha! Communicatie stoornis. Dacht al , dat de dot nog in de bus zit.......
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Bij 10 bar zit het overal behalve in het remsysteem denk ik ha ha ha ha ha.

Groeten Jan
Plaats reactie