Wat zijn momenteel jullie bevindingen mbt het verstrekken van een kenteken bij een mogelijk in te voeren serie? Maw zijn er zaken waarop ik extra moet letten zodat ik zonder problemen door de RDW kentekenkeuring kom. Voertuig is van 1959, dus APK keuring is nvt.
Het voertuig behoeft nogal wat werk en is niet rijdbaar. Ik zou eerst zeker willen weten dat ik een NL kenteken krijg voordat ik er geld in ga steken.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
import vanuit EU/ kentekenkeuring
Re: import vanuit EU/ kentekenkeuring
Hij moet in elk geval aan de permanente eisen voldoen om een kenteken te krijgen. Die zijn wel te vinden op de RDW site. De auto moet dus in elk geval min of meer rijdbaar zijn. Als de motor stuk is maakt niet uit, maar je moet niet met een berg onderdelen aankomen of een volledig weggerot chassis.
Als je wel met een totaal wrak aankomt kan het nog steeds, je krijgt dan of een WOK status, en moet het voertuig weer laten zien als het klaar is, of je laat hem alleen identificeren. Er wordt dan een aantal loodjes aan diverse hoofdonderdelen bevestigd en er worden wat foto's gemaakt, als je de auto dan eenmaal gerestaureerd hebt kom je hem laten zien en krijg je alsnog een kenteken. Komt dus eigenlijk allebei min of meer op hetzelfde neer.
Als je wel met een totaal wrak aankomt kan het nog steeds, je krijgt dan of een WOK status, en moet het voertuig weer laten zien als het klaar is, of je laat hem alleen identificeren. Er wordt dan een aantal loodjes aan diverse hoofdonderdelen bevestigd en er worden wat foto's gemaakt, als je de auto dan eenmaal gerestaureerd hebt kom je hem laten zien en krijg je alsnog een kenteken. Komt dus eigenlijk allebei min of meer op hetzelfde neer.
Re: import vanuit EU/ kentekenkeuring
Hey Roel, eindelijk het echte werk. 1959 betekend dus een echte Series II. Als het chassisnummer duidelijk leesbaar is en en overeenkomt met de papieren, dan zijn er weinig problemen. Bij de echte oldtimers is een kentekenkeuring een echte administratieve aangelegenheid. Ik heb pas nog een Serie III van 1972 in slechte staat aan geboden voor een kenteken. Hij liep niet, remde niet, doortops waren weg en voor de rest werkte eigenlijk ook niets. We hebben hem tot daar gesleept en de put op geduwd. Eigenlijk werd alleen het chassisnummer, de hartafstand van voor tot achteras, het aantal deuren en het aantal zitplaatsen gecontroleerd. Wel moet je de Europese koplampen met het juiste lichtbeeld hebben en die worden zelfs nog op afstelling gecontroleerd.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: import vanuit EU/ kentekenkeuring
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey Roel, eindelijk het echte werk. 1959 betekend dus een echte Series II.
tiepvoutje mijnerzijds, was een 57'er, een serie 1 nog,.Ben nog niet geweest kijken, hik tegen prijs aan, €5k voor een LHD 107. En mijn minister van financiën moet mijn nog in te dienen plannen nog goedkeuren hahaha. Maar die is waarschijnlijk wel te overtuigen als ik overtuigd ben
Drempel mbt invoerkeuring is in ieder geval al weggenomen.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
-------------------------------------------------------
> Hey Roel, eindelijk het echte werk. 1959 betekend dus een echte Series II.
tiepvoutje mijnerzijds, was een 57'er, een serie 1 nog,.Ben nog niet geweest kijken, hik tegen prijs aan, €5k voor een LHD 107. En mijn minister van financiën moet mijn nog in te dienen plannen nog goedkeuren hahaha. Maar die is waarschijnlijk wel te overtuigen als ik overtuigd ben
Drempel mbt invoerkeuring is in ieder geval al weggenomen.
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Re: import vanuit EU/ kentekenkeuring
Heb je ook de papieren bij de 107? Want dan ben je zo klaar, zolang ie niet uit de UK komt is een identificatiecheck meestal voldoende. Anders alvast nieuwe koplampen monteren. Afstelling geloven ze vaak wel als de auto alleen voor identificatie hoeft.
1957.. 2.0 diesel?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('073a7995f4a46c4404dd2024a71fe132', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16749518, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1957.. 2.0 diesel?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('073a7995f4a46c4404dd2024a71fe132', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16749518, 600, 600, 'Loading image ...', false);