overdrive of differentieels
overdrive of differentieels
Ik ben bezig met een 200tdi motor in te bouwen in mijn land rover series 2a 88i. En wil graag wat minder touren draaien als ik 80 km rij. Ik was op zoek naar een overdrive, maar nu las ik dat ik ook andere differentieels kan plaatsen, dit lijkt mijn betrouwbaarder en goedkoper. En motor kan het wel trekken. Weet iemand wat voor differentieels ik dan nodig heb? en heeft er mischien nog iemand 2 stuks liggen.
groeten wouter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2013 22:02 door wouter.
groeten wouter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/08/2013 22:02 door wouter.
Re: overdrive of differentieels
RR diff kan daar in, en ik heb er nu (sins gisteren) liggen
heb een RR gekocht met 2 assen weet niet of ze goed zijn.
er zit geen speling op
ze liggen in lin
limburgrover
heb een RR gekocht met 2 assen weet niet of ze goed zijn.
er zit geen speling op
ze liggen in lin
limburgrover
Re: overdrive of differentieels
Kun je niet beter de eindoverbrening in je tussenbak veranderen?
J.
J.
Re: overdrive of differentieels
mijn overdrive ging na 25 jaar stuk dus hoe zo onbetrouwbaar
en met een 3.8 liter perkins diesel dus behoorlijk krachtig
maar ik ben nu overgestapt op een ascroft set klik
dat is een veranderde set tandwielen in de tussenbak
voordeel tegenover overdrive is, stiller sterker geen krachtverlies.
voordeel tegenover rr diff. je lage overbrenging verandert niet dus je kan nog kruipen
nadeel, het is best wel wat werk, bakken scheiden, behuizing kaal opsturen en alles weer monteren, kan je wel mooi de keerringen vervangen en alles olie dicht maken
nadeel van rr diffs. is dat je met de zwakke steekassen blijft zitten en dat met een 200 tdi is geen goed idee tenzij je ze in setjes van 10 mee neemt dus niet betrouwbaarder
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a584b4bca47c93a8e96233b95aa5d8de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16710964, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en met een 3.8 liter perkins diesel dus behoorlijk krachtig
maar ik ben nu overgestapt op een ascroft set klik
dat is een veranderde set tandwielen in de tussenbak
voordeel tegenover overdrive is, stiller sterker geen krachtverlies.
voordeel tegenover rr diff. je lage overbrenging verandert niet dus je kan nog kruipen
nadeel, het is best wel wat werk, bakken scheiden, behuizing kaal opsturen en alles weer monteren, kan je wel mooi de keerringen vervangen en alles olie dicht maken
nadeel van rr diffs. is dat je met de zwakke steekassen blijft zitten en dat met een 200 tdi is geen goed idee tenzij je ze in setjes van 10 mee neemt dus niet betrouwbaarder
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a584b4bca47c93a8e96233b95aa5d8de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16710964, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: overdrive of differentieels
Jamaar,
Naar aanleiding van je vorige stukje over dat Ashcroft setje het ik hier ook over zitten denken wat te kiezen. Is een voordeel van de overdrive niet vooral de flexibiliteit, dus dat je naar behoeven kan in- en uitschakelen. Denk hierbij aan steile hellingen en zware lasten achter de auto. Dat Ashcroft setje heeft toch, meen ik, iets meer dan 30% langere overbrenging en een overdrive ca. 28%. Dus is dat Ashcroft setje niet net iets teveel van het goede.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Naar aanleiding van je vorige stukje over dat Ashcroft setje het ik hier ook over zitten denken wat te kiezen. Is een voordeel van de overdrive niet vooral de flexibiliteit, dus dat je naar behoeven kan in- en uitschakelen. Denk hierbij aan steile hellingen en zware lasten achter de auto. Dat Ashcroft setje heeft toch, meen ik, iets meer dan 30% langere overbrenging en een overdrive ca. 28%. Dus is dat Ashcroft setje niet net iets teveel van het goede.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: overdrive of differentieels
klopt, overdrive heb je veel meer keus maar hij neemt echt een bak vermogen weg heb ik gemerkt en maakt veel herrie
met mijn motor kom ik toch prima uit de voeten, berg op houd hij het langer vol dan met overdrive maar als ik dan toch terug moet schakelen is dat gelijk naar zijn 3 en dat is max 70km/h waar ik voorheen naar 4 zonder overdrive kon met max 85 nu irriteer ik de 500 pk vrachtwagens iets meer
dit geld natuurlijk alleen voor mijn motor omdat het toerental begrenst is op 3000
met de 2.1/4 motor en de 2.5 zou ik zeker niet de ascroft set gebruiken en ook geen andere diffs de overdrive is de enigste optie voor de originele series motoren
met een sterkere motor is het juist geen probleem, die trekt de ascroft set zeker
maar dit stond al in een eerder draadje klik
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3a92a09e33d2a01baba8d34d0a790a5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16711330, 600, 600, 'Loading image ...', false);
met mijn motor kom ik toch prima uit de voeten, berg op houd hij het langer vol dan met overdrive maar als ik dan toch terug moet schakelen is dat gelijk naar zijn 3 en dat is max 70km/h waar ik voorheen naar 4 zonder overdrive kon met max 85 nu irriteer ik de 500 pk vrachtwagens iets meer
dit geld natuurlijk alleen voor mijn motor omdat het toerental begrenst is op 3000
met de 2.1/4 motor en de 2.5 zou ik zeker niet de ascroft set gebruiken en ook geen andere diffs de overdrive is de enigste optie voor de originele series motoren
met een sterkere motor is het juist geen probleem, die trekt de ascroft set zeker
maar dit stond al in een eerder draadje klik
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3a92a09e33d2a01baba8d34d0a790a5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16711330, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: overdrive of differentieels
Waarschijnlijk maakt de ene en de andere overdrive ook nog uit.
De meer bekende Fairey is aan de zwakke kant: somewhat under-engineered.
Een Santana overdirve (een stuk zeldzamer) is daarentegen meer over-engineered, waarschijnlijk zie je dat dan ook terug in minder inwendige verliezen.
Verder is er in de hoofdbak zelf ook slechts een versnelling echt verlies-arm, de prise direct, de 1:1 versnelling. Alle andere versnellingen geven meer verlies.
Marc
De meer bekende Fairey is aan de zwakke kant: somewhat under-engineered.
Een Santana overdirve (een stuk zeldzamer) is daarentegen meer over-engineered, waarschijnlijk zie je dat dan ook terug in minder inwendige verliezen.
Verder is er in de hoofdbak zelf ook slechts een versnelling echt verlies-arm, de prise direct, de 1:1 versnelling. Alle andere versnellingen geven meer verlies.
Marc
Re: overdrive of differentieels
ik heb het over de fairey en als zwakste heeft hij het 25 jaar uitgehouden en is nu weer 100%
en om eerlijk te zijn geloof ik dat de meeste overdrive's stuk gaan door vergeten olie bij te vullen, geef toe dat is een gok maar toch
de 4 geeft inderdaad het minste verlies maar alle tandwielen in de bak draaien vrolijk mee dus maakt het niet zo veel uit
je merkt het verlies aan het lekker heet worden van de bak, alle warmte is weggegooide diesel
dat de santana overdrive zwaarder uitgevoerd is zou betekenen dat het verlies ook groter is, oppervlak tandwielen groter, meer weerstand door de olie
zwaardere tandwielen is meer massa die in beweging gebracht word dus meer verlies
het is niet voor niets dat de moderne motoren en bakken zo minimaal mogelijk geconstrueerd worden, je bespaart op materiaal en de auto word zuiniger, win win voor de fabrikant, win verlies voor de koper want alles gaat eerder stuk.
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('353a43b89820b7216d38f79b04ff9f65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16711447, 600, 600, 'Loading image ...', false);
en om eerlijk te zijn geloof ik dat de meeste overdrive's stuk gaan door vergeten olie bij te vullen, geef toe dat is een gok maar toch
de 4 geeft inderdaad het minste verlies maar alle tandwielen in de bak draaien vrolijk mee dus maakt het niet zo veel uit
je merkt het verlies aan het lekker heet worden van de bak, alle warmte is weggegooide diesel
dat de santana overdrive zwaarder uitgevoerd is zou betekenen dat het verlies ook groter is, oppervlak tandwielen groter, meer weerstand door de olie
zwaardere tandwielen is meer massa die in beweging gebracht word dus meer verlies
het is niet voor niets dat de moderne motoren en bakken zo minimaal mogelijk geconstrueerd worden, je bespaart op materiaal en de auto word zuiniger, win win voor de fabrikant, win verlies voor de koper want alles gaat eerder stuk.
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('353a43b89820b7216d38f79b04ff9f65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16711447, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: overdrive of differentieels
Maken alle overdrive dan veel lawaai? en hoeveel werk is het ongeveer om een overdrive te plaatsen? Iemand nog tips waar ik op moet letten bij aanschaf overdrive?
Re: overdrive of differentieels
ja ze maken allemaal lawaai alleen is dat soms niet te horen boven het motor lawaai uit
pas als je gaat isoleren gaat het opvallen
sommige gieren echter en dat hoor je wel
waar je op moet letten? of hij compleet is, dat het tandwiel er bij zit dat in de bak hoort en of het niet versleten is, de handel, plaat en stang moeten er natuurlijk ook bij zijn
het tandwiel moet zonder enige speling in de hoofdas van de overdrive passen
(fairey) die set vervangen kost +200 euro en het is een rot klus die je beter laat doen
verder is het altijd een gok wat je 2e hands koopt
alles inbouwen kan in een middagje, als hij er tenminste makkelijk inschuift, want dat wil nog wel eens opleveren
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0cab856c0f8390c4faca849daf75ca53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16711866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
pas als je gaat isoleren gaat het opvallen
sommige gieren echter en dat hoor je wel
waar je op moet letten? of hij compleet is, dat het tandwiel er bij zit dat in de bak hoort en of het niet versleten is, de handel, plaat en stang moeten er natuurlijk ook bij zijn
het tandwiel moet zonder enige speling in de hoofdas van de overdrive passen
(fairey) die set vervangen kost +200 euro en het is een rot klus die je beter laat doen
verder is het altijd een gok wat je 2e hands koopt
alles inbouwen kan in een middagje, als hij er tenminste makkelijk inschuift, want dat wil nog wel eens opleveren
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0cab856c0f8390c4faca849daf75ca53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16711866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: overdrive of differentieels
Enige tip die ik kan geven qua overdrive; neem nooit een Rocky Mountain.
Ik heb nog nooit zo'n slecht afgeleverd product gezien. Als je mensen tegenkomt met een probleemloze is dat echt een uitzondering.
Beter een goed(e) gebruikte fairey.
Grtz. Erik
Ik heb nog nooit zo'n slecht afgeleverd product gezien. Als je mensen tegenkomt met een probleemloze is dat echt een uitzondering.
Beter een goed(e) gebruikte fairey.
Grtz. Erik
Re: overdrive of differentieels
Hmmm, da's wel een beetje erg overdriven.
Hoe het zit met de overdrives voor Series weet ik niet (behalve dan dat de Santana over-engineered is en dat daarmee de lagers en tandwielen minder zwaar belast worden en dus langer netjes blijven werken). Met de Defender heb ik wel ervaring, met de GKN-overdrive, een heerlijk ding, en stil ook, met de overdrive 2000 toeren en ruim 100 km/u, en dat is dan echt heel veel rustiger zeker in een geïsoleerde auto. Enige zorg is dat de GKN soms opspeelt, dwz de mijne ging steeds moeizamer schakelen (dat gaat bij de GKN electro-hydraulisch), misschien een kwestie van een keer goed schoonmaken door een automaten-specialist, en vaker olieverversen, dwz vaker als GKN zelf zegt. Ik ken evenwel ook iemand die er al een eeuwigheid, dwz 10 jaar naar tevredenheid meer rijdt. Anyway, de electrische bediening heeft een groete plus: heel vlot op en vooral ook terugschakelen, en dat is erg prettig als je vlot wilt inhalen, terug naar 4 hoog en zodra zich een inhaal-mogelijkheid voordoet naar 4 laag en gaan -- vrachtwagens, campers en caravans op Franse N-wegen zijn dan ineens geen obstakel meer.
Marc
Hoe het zit met de overdrives voor Series weet ik niet (behalve dan dat de Santana over-engineered is en dat daarmee de lagers en tandwielen minder zwaar belast worden en dus langer netjes blijven werken). Met de Defender heb ik wel ervaring, met de GKN-overdrive, een heerlijk ding, en stil ook, met de overdrive 2000 toeren en ruim 100 km/u, en dat is dan echt heel veel rustiger zeker in een geïsoleerde auto. Enige zorg is dat de GKN soms opspeelt, dwz de mijne ging steeds moeizamer schakelen (dat gaat bij de GKN electro-hydraulisch), misschien een kwestie van een keer goed schoonmaken door een automaten-specialist, en vaker olieverversen, dwz vaker als GKN zelf zegt. Ik ken evenwel ook iemand die er al een eeuwigheid, dwz 10 jaar naar tevredenheid meer rijdt. Anyway, de electrische bediening heeft een groete plus: heel vlot op en vooral ook terugschakelen, en dat is erg prettig als je vlot wilt inhalen, terug naar 4 hoog en zodra zich een inhaal-mogelijkheid voordoet naar 4 laag en gaan -- vrachtwagens, campers en caravans op Franse N-wegen zijn dan ineens geen obstakel meer.
Marc
Re: overdrive of differentieels
vind het altijd knap dat mensen die niets weten van een fairey overdrive en toch kunnen beweren dat ik overdrijf ik rij er maar 25 jaar mee dus ik weet er echt niets van
komt bij dat hij een overdrive in een S2A wil bouwen en jij komt aan met een verhaal over een devender, heel interessant maar is er een gnk leverbaar voor de serie's? je ziet, daar weet ik echt niet van en zal er ook niet over oordelen
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb1e47c8797c73ed8d57544a51bd2c96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16712529, 600, 600, 'Loading image ...', false);
komt bij dat hij een overdrive in een S2A wil bouwen en jij komt aan met een verhaal over een devender, heel interessant maar is er een gnk leverbaar voor de serie's? je ziet, daar weet ik echt niet van en zal er ook niet over oordelen
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb1e47c8797c73ed8d57544a51bd2c96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16712529, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: overdrive of differentieels
jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> ja ze maken allemaal lawaai alleen is dat soms
> niet te horen boven het motor lawaai uit
> pas als je gaat isoleren gaat het opvallen
> sommige gieren echter en dat hoor je wel
>
>
Sorry, maar ik reageerde op de opmerking die ik hierboven even teruggehaald heb.
Ik weet dus zeker dat niet alle overdrives lawaaiig zijn.
Verder heb ik van horen zeggen dat de Santana-overdrive heel veel degelijker is als de Fairey (maar de Santana is ook veel minder courant).
Dat de Santanas veel degelijker zijn is niet zo gek, ze waren bedoeld om het vermogen van de grotere/krachtiger motoren die Santana in zijn LandRovers monteerde te kunnen verwerken (en Santana was ook met de versnellingsbakken niet slecht).
That's all.
O ja, ook van horen zeggen: De Rocky Mountains Roverdrive zou om de beginnen wel gedeugd hebben en daarna langdurig niet. Ze schermen nu met een verbeterde uitvoering maar na zo'n zwakke episode wil je wel graag wat extra zekerheid (net zo goed als ik een GKN voor een Defender slechts met gemengde gevoelens en dus enige reserves zou aanbevelen - GKN is overigens gewoon gestopt met zijn overdrive).
Marc
-------------------------------------------------------
> ja ze maken allemaal lawaai alleen is dat soms
> niet te horen boven het motor lawaai uit
> pas als je gaat isoleren gaat het opvallen
> sommige gieren echter en dat hoor je wel
>
>
Sorry, maar ik reageerde op de opmerking die ik hierboven even teruggehaald heb.
Ik weet dus zeker dat niet alle overdrives lawaaiig zijn.
Verder heb ik van horen zeggen dat de Santana-overdrive heel veel degelijker is als de Fairey (maar de Santana is ook veel minder courant).
Dat de Santanas veel degelijker zijn is niet zo gek, ze waren bedoeld om het vermogen van de grotere/krachtiger motoren die Santana in zijn LandRovers monteerde te kunnen verwerken (en Santana was ook met de versnellingsbakken niet slecht).
That's all.
O ja, ook van horen zeggen: De Rocky Mountains Roverdrive zou om de beginnen wel gedeugd hebben en daarna langdurig niet. Ze schermen nu met een verbeterde uitvoering maar na zo'n zwakke episode wil je wel graag wat extra zekerheid (net zo goed als ik een GKN voor een Defender slechts met gemengde gevoelens en dus enige reserves zou aanbevelen - GKN is overigens gewoon gestopt met zijn overdrive).
Marc
Re: overdrive of differentieels
sorry ik was ook niet duidelijk dus
ik bedoelde alle fairey overdrives maken herrie
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('db836f9effe86936efb08dcb16965e15', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16712557, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik bedoelde alle fairey overdrives maken herrie
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('db836f9effe86936efb08dcb16965e15', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16712557, 600, 600, 'Loading image ...', false);