ABS probleem Range Rover Classic

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mart

ABS probleem Range Rover Classic

Bericht door Mart »

Hi, sinds een weekje heb ik regelmatig een brandend ABS lampje in mijn 1995 RRC, vanmiddag trilde het rempedaal bij normaal remmen (ABS schoot dus onnodig aan) en daarna ging het lampje weer branden en sinds niet meer uit geweest.
Zojuist even uitgelezen wat het probleem is, maar ik kan er niet echt mee vooruit. Dit is de foutcode:

Code 2-8: No voltage to ABS Solenoid valves. Faulty valve relay or wiring

Ik heb de zekeringen gecheckt, die zijn allemaal nog goed, is er een relais dat kapot kan zijn? Of moet ik echt mn kabelboom gaan nalopen... dat lijkt me een onmogelijke klus

Iemand tips? Thnx!
Bart van Dessel

Re: ABS probleem Range Rover Classic

Bericht door Bart van Dessel »

Ik vermoed 1 vervuilde, slecht afgestelde of kapotte sensor, je kunt het systeem uitlezen volgens mij. De symptonen komen me erg bekend voor...

Gr, Bart
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Mart,

Heb hetzelfde gehad met mijn RRC. Ongeveer een jaar mee rondgereden zonder dat ik er achterkwam wat het was, deed het ook niet altijd trouwens maar te pas en te onpas. Bart heeft gelijk dat het meestal een sensor is, zo ook bij mij. Bij visuele inspectie zag alles er goed uit tot ik een kapotte homokineet had en linksvoor de boel uit elkaar moest en dus ook de sensor eruit om een nieuwe pakking op de swivelbol te steken. De sensor bleek er net niet helemaal in te zitten en was eromheen erg vervuild. Alles goed schoongemaakt de boel weer in elkaar gezet en nu al maanden geen problemen meer. Tenminste... niet met de ABS

Grtz en succes,
Christiaan
disco ronl

Bericht door disco ronl »

begin maar eens met de sensoren zelf door te meten met een ohm meter, vooral de voor sensoren.
maak de connector vd sensor in het motor compartiment los, zoek 2 spijkertjes die mooi in de gaatjes van de connector passen (vd sensor) en zet daarop de ohm meter.
geen waarde (oneindig) = draad breuk.
0 = kortsluiting
iest ohm is goed.
als je iets meet rommel dan aan de draden vlak bij de sensor om te zien of er mogelijk toch niet en breukje is.
een breuk is trouwens met wat precisie werk best goed te maken.
Plaats reactie