Lengte stuurstang Defender (edit: Series)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nijhuis

Lengte stuurstang Defender (edit: Series)

Bericht door Nijhuis »

Dag allen,

Onlangs heb ik een HD stuurstang setje gekocht bij Paddock, maar bij ontvangst lijkt mij de stuurstang erg kort. Na wat meten blijkt de stuurstang slechts 71cm te zijn, dit terwijl die van zowel een 1985 defender als van een 2010 defender ongeveer 80cm zijn. Die van een disco is zelfs 86cm.

Ik weet dat je met de schroefbare balljoints een hoop kunt stellen, maar ik vind circa 4,5 cm uitschroeven om alleen in de juiste richting te komen toch wel wat veel, zeker omdat er maar 6cm draad per kant beschikbaar is. Hoe denken jullie hierover?

Alvast dank!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2013 09:38 door Nijhuis.
Nijhuis

Re: Lengte stuurstang Defender

Bericht door Nijhuis »

Het is opgelost! Voor het archief: Paddock heeft me de verkeerde gestuurd. Die ik ontvangen heb is voor een Series. Er zijn dus minimaal drie varianten, Series (71cm), Defender (79cm), Discovery (86cm).
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Dat van die series dacht ik al (smallere as), maar vraag me af, weet iemand of het het stuurhuis bij een Disco verder naar buiten zit? Lijkt me gek eigenlijk aangezien juist een Defender stuur verder naar buiten zit.
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Heeft er iemand trouwens interesse in een HD setje voor een series? Paddock stuurt me een volledige set voor een Defender op, deze moet ik dus terug sturen. Mocht iemand van hier interesse hebben dan stuur ik hem niet terug maar betaal ik ze beide gewoon. Voor 75euro mag je de set hebben, dat heb ik er bij Paddock ook voor betaald (ex btw), gaat om deze set.

Scheelt je dus de BTW en de verzendkosten...
Plaats reactie