Centrale deurvergrendeling Disco 2 uit 2001

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jack

Centrale deurvergrendeling Disco 2 uit 2001

Bericht door Jack »

Hallo ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een probleem met mijn Discovery 2 2.5 TD uit 2001.

Het begon bij het openen van de portieren met de afstandsbediening.
Als ik het knopje indrukte gingen alle 4 de deuren keurig open en natuurlijk dicht.
De week erna na een ritje weer op het knopje gedrukt, toen gingen alleen de voor deuren en de linker achterdeur open.
Na handmatig openen van de niet geopende deur gingen ze allemaal weer keurig dicht na op de knop van de afstandsbediening te hebben gedrukt.
Dit is zo een tijdje gebleven.
Wat blijkt nu !!! nu gaat de rechter voor deur ook al niet meer open ??
En het ergste is dat sinds vandaag ook de tweede achterdeur niet meer open gaat met de afstandsbediening.

Wel gaan alle deuren keurig dicht als ik op het knopje druk maar helaas gaan er 3 deuren niet meer open via de afstandsbediening, of als ik de sleutel gebruik.
Wel hoor ik bij elke deur het geluid alsof hij open gaat ..Help !!! wie weet raad met dit defect cq storing ??

Ik hoor graag een reactie.
mvg Jack
harro

Re: Centrale deurvergrendeling Disco 2 uit 2001

Bericht door harro »

Bij mij vertoonde de deur van de laadruimte dezelfde soort kuren... bleek vuil te zijn waarbij het slot welliswaar aangestuurd werd, maar niet sterk genoeg was om de vergrendeling te openen... sluiten lukte nog wel blijkbaar...
Ik heb de bekleding iets losgemaakt (er zit folie voor geplakt) en toen een halve bus remmenreiniger in het slot gespoten (vuil spoelde er behoorlijk uit, wel ff opvangen) aantal keren open en dicht en toen nog een schotje WD40 na... hij doet het al weer een jaar probleemloos...
Rag Rover

Bericht door Rag Rover »

1x drukken: alleen links voor open
2x drukken: alle portieren open
3 x drukken: ook achterdeur open.
Zolang 'the prince of darkness'(Lucas) zijn wispelturige gedrag weet te beteugelen...is dit hoe het hoort te werken
Benno

Bericht door Benno »

Mijn disco 1 heeft (had) dat met warm weer ook. In de winters altijd goed werken. In de zomer hapert zo af en toe een slot. Is te wijten aan vuil in de bedieningen. Portierbekleding weghalen en alle verbindingen schoonmaken en met een goede kwaliteit vet of olie weer monteren. Lost het probleem weer jaren op. Ik had het alleen in de zomer, dan klemde e.e.a. blijkbaar wat meer dan in de winters.

benno
Andrew In Scotland

Bericht door Andrew In Scotland »

Bekend kwaaltje.

sloten een keer goed reinigen zoals omschreven en dan weer wd40 of teflonspray erop, als je geluk hebt doen ze het dan weer een poosje.

als je te lang wacht brand de aansturingsmotor door en moet het slot vervangen, dit is best prijzig.

Discovery 2 is te programmeren op 2 standen

1 alle deuren gelijktijdig open.

2 enkel de bestuurders deur open bij de eerste druk en alle deuren inclusief koffer bak bij de tweede druk.( anti carjack )

er is geen andere mogelijkheid, wel komt het voor dat sloten blijven hangen of niet direct mee gaan, meestal is de koffer deur de eerste die problemen geeft.

Ook valt mij op dat autos die volgens methode twee zijn geprogrammeerd meet last hebben van slecht werkenden deuren dan die met programmering 1.

Groetjes Andrew
harro

Bericht door harro »

Ha Andrew,

Zou dat laatste (problemen bij 'programeerstand 2') kunnen komen omdat je dan de sloten van de overige deuren minder gebruikt en ze blijkbaar niet 'gangbaar' gehouden worden? De kofferdeur pakt volgens mij via de handgreep aan de buitenkant toch al het meeste vuil en stof op, veel gebruiken dus?
Andrew In Scotland

Bericht door Andrew In Scotland »

Harro,

dat komt idd door het minder gebruiken van die deuren, zo gaat b.v. altijd het bestuurders raam mechaniek als eerste stuk.

De achter klep probleem zit hem in de buiten greep, deze roesten vast door vuil en vocht.

Groetjes Andrew
Ron

Bericht door Ron »

Hoi,

Allen hartstikke bedankt voor alle reacties.
Als ik tijd heb ga ik de bekleding van alle deuren los maken. ( als het tenminste gaat lukken ?)

Zijn hier ook nog bepaalde zaken waar ik op moet letten ??
bv verborgen schoefjes klemmetjes etc ??

En idd ik lees dat het raam mechanisme van de bestuurders deur het eerste stuk gaat.
Klopt die van mij blijft af en toe haperen gaat dan een 2 cm open stopt en klikt.
en gaat dan niet meer open of dicht....alleen als je hem helpt op het raam aan 2 kanten omhoog te duwen en tegelijkertijd de schakelaar te bedienen.
SO FAR SO GOOD !

Ik hoor het wel hoop ik.
harro

Bericht door harro »

Voor zover ik weet zitten de deurpanelen vast met plastic klemmetjes die bijna altijd afbreken als je ze los maakt... ik ben dus begonnen bij de dealer een zak van die dingen te kopen (en als ik het goed heb zijn de klemmetjes van de achterdeur anders dan van de zijdeuren, kijk ff welke je nodig bent...)
Folie heb ik doorgesneden en later met tape dichtgeplakt...

Harro
Plaats reactie