Storing op LPG en op benzine (opgelost ?)
Geplaatst: zo 04 aug 2013, 16:42
Hallo allemaal,
Tot 2 weken geleden heb ik met plezier rondgereden in mijn RRC 3.9i uit 1990.
Helaas viel hij opeens uit op LPG, geen probleem want overschakelen op benzine en ik kon weer verder.
Toen ik de auto een uurtje later weer starte (altijd op benzine) en overschakelde op LPG bleef hij weer lopen. Gelukkig dacht ik, zal het weer wel zijn geweest.
Echter enkele km's verder sloeg hij weer af en moest ik verder op benzine. Na wat speur, denk en meetwerk ben ik erachter dat de magneetklep van de LPG tank deze storing veroorzaakt. Vreemde is dat hij spanning krijgt maar niet opengaat, of dus onder het rijden plotseling afsluit. Als de auto stationair staat te draaien doet het probleem zich niet voor ????
Zou de magneetklep aan vervanging toe zijn of kan het ook iets anders zijn ???
Sinds gisteren heb ik er een nieuw probleem bij, rijden op benzine is een ramp. Ik haal net 40km/u, als ik het gas indruk begint hij te sputteren.
Nu heb ik al injectie-reiniger bij de benzine gedaan, maar merk geen verschil. Zou misschien de benzinepomp niet meer genoeg druk leveren?
Kan ik dit ergens meten op de rail?
Alvast bedankt voor jullie hulp/suggesties.
Richard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2013 18:43 door RRichard.
Tot 2 weken geleden heb ik met plezier rondgereden in mijn RRC 3.9i uit 1990.
Helaas viel hij opeens uit op LPG, geen probleem want overschakelen op benzine en ik kon weer verder.
Toen ik de auto een uurtje later weer starte (altijd op benzine) en overschakelde op LPG bleef hij weer lopen. Gelukkig dacht ik, zal het weer wel zijn geweest.
Echter enkele km's verder sloeg hij weer af en moest ik verder op benzine. Na wat speur, denk en meetwerk ben ik erachter dat de magneetklep van de LPG tank deze storing veroorzaakt. Vreemde is dat hij spanning krijgt maar niet opengaat, of dus onder het rijden plotseling afsluit. Als de auto stationair staat te draaien doet het probleem zich niet voor ????
Zou de magneetklep aan vervanging toe zijn of kan het ook iets anders zijn ???
Sinds gisteren heb ik er een nieuw probleem bij, rijden op benzine is een ramp. Ik haal net 40km/u, als ik het gas indruk begint hij te sputteren.
Nu heb ik al injectie-reiniger bij de benzine gedaan, maar merk geen verschil. Zou misschien de benzinepomp niet meer genoeg druk leveren?
Kan ik dit ergens meten op de rail?
Alvast bedankt voor jullie hulp/suggesties.
Richard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2013 18:43 door RRichard.