Storing op LPG en op benzine (opgelost ?)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RRichard

Storing op LPG en op benzine (opgelost ?)

Bericht door RRichard »

Hallo allemaal,

Tot 2 weken geleden heb ik met plezier rondgereden in mijn RRC 3.9i uit 1990.
Helaas viel hij opeens uit op LPG, geen probleem want overschakelen op benzine en ik kon weer verder.

Toen ik de auto een uurtje later weer starte (altijd op benzine) en overschakelde op LPG bleef hij weer lopen. Gelukkig dacht ik, zal het weer wel zijn geweest.
Echter enkele km's verder sloeg hij weer af en moest ik verder op benzine. Na wat speur, denk en meetwerk ben ik erachter dat de magneetklep van de LPG tank deze storing veroorzaakt. Vreemde is dat hij spanning krijgt maar niet opengaat, of dus onder het rijden plotseling afsluit. Als de auto stationair staat te draaien doet het probleem zich niet voor ????

Zou de magneetklep aan vervanging toe zijn of kan het ook iets anders zijn ???

Sinds gisteren heb ik er een nieuw probleem bij, rijden op benzine is een ramp. Ik haal net 40km/u, als ik het gas indruk begint hij te sputteren.
Nu heb ik al injectie-reiniger bij de benzine gedaan, maar merk geen verschil. Zou misschien de benzinepomp niet meer genoeg druk leveren?
Kan ik dit ergens meten op de rail?

Alvast bedankt voor jullie hulp/suggesties.

Richard

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2013 18:43 door RRichard.
Michel WaZ

Re: Storing op LPG en op benzine

Bericht door Michel WaZ »

Hallo Richard,

Als het goed is word je veiligheidsrelais aangestuurd door je bobine, als dit stroompje te laag of er niet is krijgt je relais op je LPG tank geen stroom en zal de klep hierop sluiten.
Omdat hij ook op benzine beroerd loopt denk ik dat je ontsteking te weinig stroom krijgt.
Allebei, dus je ontsteking en je veiligheidsventiel worden aan gestuurd door je bobine......
Ik denk dat of je bobine of de condensator kapot of slecht zijn.

Succes,

Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
RRichard

Bericht door RRichard »

Hoi Michel,

bedankt voor je reactie.

Op het relais komt stroom, maar deze zou inderdaad te laag kunnen zijn. ( ga ik checken als de storing weer opduikt)

Het bobine-verhaal klinkt ook goed, maar hij liep eerst wel goed op benzine, toen de storing op gas er al was.
Ik zal morgen eens kijken of ik een andere bobine en condensator kan vinden.

bedankt,
Richard
Robbert RRC LSE

Bericht door Robbert RRC LSE »

Hallo Richard,

Wat betrefd de lpg, schakeld deze automatisch om of moet je deze met een schakelaar omzetten?
Zo ja dan bekijk de schakelaar eens en dan de bedrading het kan ook een wakkel contact zijn.
Je kan ook nog eens kijken als je direct het magneet contact aansluit op de 12VDC wat doe t het dan. (let er wel op dit is alleen om te testen).

Zo nee, kijk dan waar de spanning vandaan moet komen en of dit genoeg is. Het lijkt mij stark dat de spanning van de bobine komt. Maar zeg nooit nooit.

Wat betrefd de benzine:
Filters al eens vervangen? en heb je inderdaad genoeg druk (pomp)

Veel suc6 met zoeken.

Robbert
RRichard

Bericht door RRichard »

Hallo Robbert,

De schakelaar werkt, heb ik gecheckt. Alle relais worden bekrachtigd als ik de schakelaar omzet.

Benzinefilter is onlangs vernieuwd.

Ik heb een andere bobine gevonden, dus ga ik die morgen maar eens proberen.

groet,
Richard
Mrah

Bericht door Mrah »

Een magneetklep die spanning krijgt maar niet open gaat kan er er op wijzen dat in dat circuit nog een verbruiker zit die alle stroom opslorpt en eigenlijk kortsluiting veroorzaakt. Het kan de andere magneetklep op de tank zijn die kapot is en een zodanige spanningsval veroorzaakt dat de desbetreffende magneetklep op verdamper niet goed meer fuctioneerd.

Weerstanden van de magneetkleppen meten en kijken of er veel onderling verschil is.

Heb ik ooit gehad op een VW polo op LPG
RRichard

Re: Storing waarschijnlijk opgelost !

Bericht door RRichard »

Allemaal bedankt voor de hulp en reacties!!!

Het benzineprobleem bleek de aanvoerslang te zijn, tussen de tank en de pomp was deze iets dubbel gaan zitten zodat er niet genoeg benzine aangevoerd kon worden.

De LPG storing is ook weg nadat ik de bobine vervangen heb.
Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik heb net enkele km's gereden op LPG en hij viel niet uit.

Mocht het probleem terug komen, dan meld ik mij weer. (hoop het niet

Nogmaals bedankt,
Richard
Plaats reactie