afgeslankt en grijs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tonny LR110

afgeslankt en grijs

Bericht door Tonny LR110 »

Zo dat is rond.... mijn 110 ten rijd voortaan op grijs ( bestelwagen particulier) en is van 2140 ledig gewicht naar 1830 omgeschreven.( hoop wel dat ze me nu ook goed aanslaan bij de belasting dienst )
Tja dat is dus het enigste wat naar mijn idee een zinnige oplossing was om mijn hobby nog een half jaar ( 3 maanden?) per jaar voort te zetten.
Ik ga nu van 2400 euro per jaar naar 1572 per jaar kwa belasting..... en met de auto aanpassingen kan ik mee leven ( ieder nadeel heeft ook weer zijn voordeel)
Heb een tussen schot moeten plaatsen ( ondanks mijn verhoogt dakje) pffffff.... hun wilde dat en dan moet dat van hun en heb me daar maar bij neergelegd.
Oke ik moest laatst gips plaatjes halen... duhhhhh... paste er niet meer in gvd.... ( maar oke ik heb nog een inpreal dus probleem met wat meer geklauter en afbinden opgelost).
Mijn speakers in tussenschot geven een veel mooier rechtstreeks geluid, en ook in de winter zal de kachel alleen maar de cabine hoeven te verwarmen LOL.
Door mijn dichte zijkant heb ik intussen kwa zicht al 2 autos een achterraam uit gereden.... ( op nieuw leren spiegelen en eventueel een achteruit camera zal dit moeten oplossen).
Trouwens bij de aanrijdingen was mijn eigen schade 10 euro LOL .... een lucas achterlicht kapje waar roan 4x4 nog een hele doos van had liggen :-)

Ach wat.... veranderingen doen meestal pijn... maar wat crea thea gedachten lost dat vaak wel weer op..... ( ondanks dat het vertrouwen in de regering wel weer een flinke deuk heeft op gelopen :-(

Have a nice weekend

Groetjes Tonny
Marc-my-Words

Re: afgeslankt en grijs

Bericht door Marc-my-Words »

Hmm ... een schot moet bij grijs met een opzetdakje, maar dat schot hoeft echt niet hoger als 30 cm te zijn.

Als de beambte iets anders heeft gezegd dan kletst ie. Een 30cm schot is voldoende bij 25 cm verschil tussen de lichte opening van de linker deur en het hoogste punt van het dak. Wel moet er een (halve) opening zijn aan de binnenzijde zodat het opzet dakje een zekere functionaliteit heeft.

Zo worden ze overigens ook gewoon nieuw geleverd dus dat geeft eens te meer aan welk een kletskoek .....

Marc

PS Gefeliciteerd overigens met de afslank-actie
Tonny LR110

Bericht door Tonny LR110 »

i know Marc..... maar hij stond erop en blablabla.. enz enz.... moest gewoon wat te zeiken hebben.
Ik heb toen nog overwogen om naar een ander keuringstation te gaan... maar oke het staat dan toch geregistreerd en wie weet wat er me dan weer te wachtenstaat???
Dus ze hebben hun zin klaar ermee.... als ze me nu maar aanslaan als bestelwagen particulier vind ik het prima ( scheelt me 103 eurie per 3 maanden)

Alles komt goed, enzo niet??? TOCHHHHHHHH
JD

Bericht door JD »

Moet het 30 cm-schot overal 30 cm zijn of mag ik achter de buitenste stoelen wat weghalen? Dit i.v.m. met ruimte stoelen.
JD
Marc-my-Words

JD,

Weghalen mag niet, maar bij een 110 mag het schot wel naar achter. Op de website met de belastingregels staat aangegeven hoe lang de laadruimte minimaal moet zijn (het zg fiscale blok) EN hoever het schot maximaal achter het stuur mag staan.
Je mag het schot nooit verder naar achter zetten als de tweede maat EN in ieder geval moet de eerste maat <het fiscale blok> altijd gehaald worden.
Bij een 90 is het allemaal wat lastiger: het fiscale blok pas net wel / net niet dus moet het schot daar erg strak achter de stoelen.
Wat overigens weer wel mag: de stoel mág over het 30 cm-schot steken (als je de stoel ook maar recht kan zetten - je hoeft er geen dwerg bij te leveren om daarna de auto te besturen).

O ja, bij een ongelijk het schot wordt de kortste lengte als laadlengte genomen, echter niet bij de U vormige schotten die in een CSW worden geplaatst in aansluiting op de wielkasten, daar geldt de voorzijde van die U

Marc
Marc-my-Words

Kijk hier: [forum.lrch.nl] een 110 die zelfs op basis van de kennelijk wat hogere veren achter (of de ingezakte veren voor) zelfs zonder opzetdakje.

Marc
Plaats reactie