Importeren vanuit Oostenrijk
Importeren vanuit Oostenrijk
Zijn er toevallig prikkers die ervaring hebben met het importeren van Oostenrijkse Land Rovers?
Ik was (en ben eigenlijk nog steeds) van plan een Nederlandse Series II te kopen en op te knappen, maar toevallig kwam ik deze ad. tegen:
[www.sorry-even-gewijzigd.nl]
Zo'n beetje precies de auto die ik wil!
Wat komt er bij kijken om zo'n auto in Nederland op papier te krijgen? En hoe krijg je hem hier? Heen vliegen - terug rijden, heen rijden en 2 auto's terug, op trailer, Prikkerstransport..?
*De kans dat ik hem echt ga halen is eerlijk gezegd niet groot, maar ben wel heel benieuwd! En als het toch mee valt, wie weet?*
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2013 04:16 door Dirk-iep.
Ik was (en ben eigenlijk nog steeds) van plan een Nederlandse Series II te kopen en op te knappen, maar toevallig kwam ik deze ad. tegen:
[www.sorry-even-gewijzigd.nl]
Zo'n beetje precies de auto die ik wil!
Wat komt er bij kijken om zo'n auto in Nederland op papier te krijgen? En hoe krijg je hem hier? Heen vliegen - terug rijden, heen rijden en 2 auto's terug, op trailer, Prikkerstransport..?
*De kans dat ik hem echt ga halen is eerlijk gezegd niet groot, maar ben wel heel benieuwd! En als het toch mee valt, wie weet?*
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2013 04:16 door Dirk-iep.
Re: Importeren vanuit Oostenrijk
Hoi
Mooie auto!! Daar krijg je hem zelf niet voor klaar als je wilt gaan restaureren en met een beetje fatsoenlijke originele auto wilt beginnen. Zeker als je voor een originele restauratie wilt gaan.
Je kunt hem bijvoorbeeld ook op laten halen; zoals bijv deze firma: www.autotransport-sinke.nl
Zij leveren prima service
Groeten
Eric
Mooie auto!! Daar krijg je hem zelf niet voor klaar als je wilt gaan restaureren en met een beetje fatsoenlijke originele auto wilt beginnen. Zeker als je voor een originele restauratie wilt gaan.
Je kunt hem bijvoorbeeld ook op laten halen; zoals bijv deze firma: www.autotransport-sinke.nl
Zij leveren prima service
Groeten
Eric
tijdelijk duits keneken regelen
heen vliegen
terug rijden
ben je voor 300 euro klaar
zelf meerdere malen gedaan ( engeland)
nooit problemen gehad
dan naar de RDW invoeren ( apk hoeft niet direct, mag ook bij je eigen garage)
niet verder vertellen maar het is erg simpel !
heen vliegen
terug rijden
ben je voor 300 euro klaar
zelf meerdere malen gedaan ( engeland)
nooit problemen gehad
dan naar de RDW invoeren ( apk hoeft niet direct, mag ook bij je eigen garage)
niet verder vertellen maar het is erg simpel !
Zo te zien een snoepie, jammer dat het een lange is. Had ik het geld zou ik zowaar verliefd worden op een lange Land-Rover. Wat Andtee zegt! Anruffen, hin gehen zum anschauen, En als het naar wens is, meenemen. We horen wel hoe dit afloopt. Succes. gr Juppe.
Hallo,
voor transport en invoer kun je contact op nemen met: [www.ccbtransport.com]
Veel ervaring met vervoer en invoer auto's door heel Europa.
P.S. geen aandelen. groet De Wâldpiek
voor transport en invoer kun je contact op nemen met: [www.ccbtransport.com]
Veel ervaring met vervoer en invoer auto's door heel Europa.
P.S. geen aandelen. groet De Wâldpiek
Wat een beauty.
Verhaal klinkt ook goed.
Hoeft dan nog steeds niet geweldig te zijn, maar ziet er wel positief uit tot zover.
Zou 'm lekker verzekeren op chassisnummer en terugrijden. Via de KNAC kun je ook pechhulp krijgen met een oldtimer die je net in het buitenland hebt gekocht.
Verhaal klinkt ook goed.
Hoeft dan nog steeds niet geweldig te zijn, maar ziet er wel positief uit tot zover.
Zou 'm lekker verzekeren op chassisnummer en terugrijden. Via de KNAC kun je ook pechhulp krijgen met een oldtimer die je net in het buitenland hebt gekocht.
Beste Dirk,
Wat ik nou niet helemaal volg is dat je een series II zoekt om op te knappen en dat je dan een gerestaureerde koopt.
Wil je hem nu om te rijden of op te knappen?
Wat ik nou niet helemaal volg is dat je een series II zoekt om op te knappen en dat je dan een gerestaureerde koopt.
Wil je hem nu om te rijden of op te knappen?
Lekker voor de Nederlandse serie 2 gaan! Volgens mij zijn er nog maar weinig echte Nederlandse series 2 over en er is niets leukers dan zelf restaureren.
jarne Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lekker voor de Nederlandse serie 2 gaan! Volgens
> mij zijn er nog maar weinig echte Nederlandse
> series 2 over en er is niets leukers dan zelf
> restaureren.
Ervaringsdeskundige?
> Lekker voor de Nederlandse serie 2 gaan! Volgens
> mij zijn er nog maar weinig echte Nederlandse
> series 2 over en er is niets leukers dan zelf
> restaureren.
Ervaringsdeskundige?
Krijgen we misschien nog eens een Series II club.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Ben leert elke dag van zijn Laro's Schreef:
> Beste Dirk,
>
> Wat ik nou niet helemaal volg is dat je een series
> II zoekt om op te knappen en dat je dan een
> gerestaureerde koopt.
> Wil je hem nu om te rijden of op te knappen?
Ik heb natuurlijk nog niets gekocht Maar de auto die ik ga kopen moet wel te rijden zijn.
Opknappen lijkt me idd erg leuk, maar de series die ik tot nu toe heb bekeken hebben allemaal veel las-werk nodig dat ik zelf niet kan (wel kan leren uiteraard, maar ik heb liever dat t meteen goed gaat, en ik niet over een paar jaar mn eigen gepruts weer mag gaan herstellen). Uitbesteden wordt een duur grapje en is ook nooit de bedoeling geweest.
Als ik een opknapper koop, met goed chassis (dus echt hard of al ooit goed aangepakt) ben ik al snel €5000 of meer kwijt, en dan moet het echte opknappen nog beginnen. Als ik voor deze zou kiezen heb ik in ieder geval een goede basis, waar ik de komende jaren ongetwijfeld ook genoeg knutsel-ervaring mee kan opdoen, maar op een iets rustiger tempo. De kosten zullen aan het eind van de rit wel een heel eind gelijk blijven, maar start met deze Oostenrijker wel met een betere basis.
> Beste Dirk,
>
> Wat ik nou niet helemaal volg is dat je een series
> II zoekt om op te knappen en dat je dan een
> gerestaureerde koopt.
> Wil je hem nu om te rijden of op te knappen?
Ik heb natuurlijk nog niets gekocht Maar de auto die ik ga kopen moet wel te rijden zijn.
Opknappen lijkt me idd erg leuk, maar de series die ik tot nu toe heb bekeken hebben allemaal veel las-werk nodig dat ik zelf niet kan (wel kan leren uiteraard, maar ik heb liever dat t meteen goed gaat, en ik niet over een paar jaar mn eigen gepruts weer mag gaan herstellen). Uitbesteden wordt een duur grapje en is ook nooit de bedoeling geweest.
Als ik een opknapper koop, met goed chassis (dus echt hard of al ooit goed aangepakt) ben ik al snel €5000 of meer kwijt, en dan moet het echte opknappen nog beginnen. Als ik voor deze zou kiezen heb ik in ieder geval een goede basis, waar ik de komende jaren ongetwijfeld ook genoeg knutsel-ervaring mee kan opdoen, maar op een iets rustiger tempo. De kosten zullen aan het eind van de rit wel een heel eind gelijk blijven, maar start met deze Oostenrijker wel met een betere basis.
Wim Janssen Schreef:
> Krijgen we misschien nog eens een Series II club.
Ik doe mee
> Krijgen we misschien nog eens een Series II club.
Ik doe mee
Nou ja, dan kan ik niet achterblijven