Sissen turbo Disco TD5 aut. in Frankrijk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rag Rover

Sissen turbo Disco TD5 aut. in Frankrijk

Bericht door Rag Rover »

Lotgenoten,
Vraagje? Wij zitten nu in Frankrijk op weg naar de Camargue na een perfecte reis heen en terug Schotland met caravan. maar de turbo(denk ik?) van de Disco TD5 maakt steeds harder een soort sissend geluid, het overheerst steeds meer de andere geluiden, heeft iemand een idee? Kan ik er mee doorrijden of is ingrijpen noodzakelijk? Ik hoor graag, met dank en beste groeten, Mark & Erna
Driving Dutchman

Re: Sissen turbo Disco TD5 aut. in Frankrijk

Bericht door Driving Dutchman »

Waar precies zit je nu?

Kan zijn dat een van de slangen los is gaan zitten? Dan gaat ie harder sissen. Is het enige dat ik kan bedenken. Maar dan verlies je ook wat power omdat je druk niet meer volledig opbouwt.

Hoop dat iemand anders nog wat ideen heeft?

Michiel
laro mark

Bericht door laro mark »

hoe is het met je trekkracht? rookt de auto meer? het kan ook zijn dat je uitlaatspruitstuk krom getrokken is. maar daar komt ook een hoog geluid bij weg.

groet, Laro Mark

130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c485ab3d9d5f6b83eb8087c0708b05fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 16686753, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rag Rover

Bericht door Rag Rover »

Dank voor de antwoorden, maar kan het kwaad? Maw blaas ik de boel op als ik doorrijd?

We zitten nu vlak bij Abbeville (100 km van Calais) en willen morgen naar Montlucon.

TNX & GRTZZ
Driving Dutchman

Tja, is moeilijk in te schatten vind ik op een afstandje. Ik zou als ik jou was morgen bij daglicht eens goed naar de slangen kijken en het uitlaat spruitstuk. Als je daar iets vreemds aan ziet of ziet dat een van de turbo slangen niet goed zit of los, weet je meteen wat er aan de hand is en kun je het misschien zo verhelpen. Kun je echter niets zien, zou ik toch een landrover garage/dealer opzoeken op je route. Je gaat nl een vrij heuvelachtig gebied in. Als je turbo niet goed werkt met een zware caravan.... tja....Dan weet ik het wel wat ik zou doen.

Maar volgens mij als je morgen bij daglicht eens onder de motorkap duikt, lijkt het me dat je toch iets moet kunnen vinden wat de oorzaak is. Lijkt mij toch een losse pijp. Maar heb je geen vermogens verlies?
Als je dus niets kunt vinden zou ik dus even een garage opzoeken. Zou geen risico nemen.

Hoop dat je het snel oplost en verder van je vakantie kan genieten.

Ik bedacht me nog iets... Er zit (volgens mij in de buurt waar jullie volgende stop is) een Nederlander die een greenlane bedrijf runt. Arjan Haanstra. Die zal vast wel weten waar een goede (lees betrouwbare en niet te dure) landrover garage zit langs jullie route. Ik heb alleen een internet pagina adres voor je. Je zult hem moeten emailen er staat nl geen telefoon nummer. Ik heb zelf ook alleen maar contact via een forum hier in Engeland.

[thegreenlanecompany.com]

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Groetjes,

Michiel
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Abbeville - Montluçon is gelukkig van vlak tot licht heuvel-achtig, maar ik zou ook graag iets meer weten mbt de aard en oorsprong van de sis.
(En ik reken dan nog met de "binnenweg", ik betaal niet graag bij die tolpoortjes.)

Marc
Rag Rover

Re: Sissen turbo Disco TD5 aut. in Frankrijk GEVONDEN!

Bericht door Rag Rover »

Dank allen voor het medeleven!
De turboslang lek...

Kan ik hier een 'verbandje' om doen for the timebeing?

Grtz, Mark
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Duct-Tape, lots of Duct-Tape and some luck ...

Wellicht houdt het.

Marc
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

blikje open knippen, om slang en af garneren met een toefje ducktape?
(mits niet net in een bocht)

robert
Joadalama

Bericht door Joadalama »

En als toetje een paar grote slangklemmen van de bricorama er omheen? Of even zoeken naar vulcaniserende tape (bande de vulcanisation of adhesif auto-amalgamant?) van tesa.
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

Mhhh. Brico-klemmen. Altijd goed ja
Driving Dutchman

Mooi je hebt het gevonden wat de oorzaak is.
Ik sluit me bij de rest aan met het reparatie advies. Vulcaniserende tape is het beste lijkt me als je dat kunt vinden. Anders idd een blikje en slangklemmen of zo.

Succes en ik hoop dat je nu verder kunt genieten van de vakantie.

Welke turbo slang is het nou die lekt?

Michiel
Rag Rover

Bericht door Rag Rover »

Dank allen voor het medeleven
Ik ga straks naar Montlucon, dat adres heb ik van www.thegreenlanecompany.com. Daar kan ik een nieuwe slang bekomen.
Het is overigens de bovenste slang aan de turbo zelf.
Nou, op naar Zuid Frankrijk!!

Nogmaals dank en beste groeten,
Mark en Erna
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

hoi,

Zit er op de TD5 geen overdrukventiel? Je slang scheurt niet zomaar. Beetje OT, maar de 2.8 TD (Nissan) van mijn schoonvader siste ook in eerste instantie...............
Toen een grote klap en stoomwolk, koelslang gesprongen door overdruk veroorzaakt door een kapotte koppakking.
De druk van turbo werd veel te hoog door het kapotte overdrukventiel en daardoor klapte na verloop van tijd de koppakking eruit.
Sorry voor de bad message!

Groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Driving Dutchman

Ik zou het ziwiezo maar ff goed in de eiling houden tijdens de trip. Kan geen kwaad.

Fijne vakantie verder.
Plaats reactie