Defender gewicht 1250/1350kg
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
O ja, mijn 90 heeft als gewicht 1630kg verkregen via CvO (Ninety HT commercial)
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
geen reserve wiel, een 10 litertank, alles er uit ook de passagiers stoel etc?
zou het kunnen?
zou het kunnen?
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Ik ga binnenkort ook herwegen.... En verwacht met de 110 hicap op 1550 kg uit te komen....
Tot nu toe is de auto 230kg afgevallen.
Tot nu toe is de auto 230kg afgevallen.
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
cardan as voor er tussen weg.
banden met minimaal profiel
evt. militaire velgen omruilen voor civiele.
roofrack dr af
achterbankjes dr uit.
kleinere startaccu
olieluchtfilter dr uit. (doe dr maar een sok om voor dat korte ritje)
ruitenwisserpomp en reservoir dr uit
ruitenwisser motor dr uit
militaire bumper dr af
trekhaak/nato haak eraf
mudflaps eraf
bovenlaag van je tropendak eraf
motorkap standaard eraf
ventilator dr uit
oliekoeler eraf
krik en toebehoren eruit
en als laatste natuurlijk even de bandjes vullen met helium
Succes!
Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)
www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('632b4ac330fd7178e08ab35aaa54df2d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16683604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
banden met minimaal profiel
evt. militaire velgen omruilen voor civiele.
roofrack dr af
achterbankjes dr uit.
kleinere startaccu
olieluchtfilter dr uit. (doe dr maar een sok om voor dat korte ritje)
ruitenwisserpomp en reservoir dr uit
ruitenwisser motor dr uit
militaire bumper dr af
trekhaak/nato haak eraf
mudflaps eraf
bovenlaag van je tropendak eraf
motorkap standaard eraf
ventilator dr uit
oliekoeler eraf
krik en toebehoren eruit
en als laatste natuurlijk even de bandjes vullen met helium
Succes!
Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)
www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('632b4ac330fd7178e08ab35aaa54df2d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16683604, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Hmmm, je noemt wel een paar dingen die er niet uit mogen.
Ruitenwissers, ruitensproeiers en ontwaseming zijn een APK vereiste.
Ruitensproeiertankje hoeft natuurlijk niet vol te zijn
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aaab475a5b7d302e41fce33d4f6ae0f4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16683682, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ruitenwissers, ruitensproeiers en ontwaseming zijn een APK vereiste.
Ruitensproeiertankje hoeft natuurlijk niet vol te zijn
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aaab475a5b7d302e41fce33d4f6ae0f4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16683682, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
eindelijk eentje die de modder uit zijn chassis gespoten heeft
weet natuurlijk niemand, maar landrover worden af fabriek met modder gevuld
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fee9fd6c4c22bbd9421baafd622e91ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16683700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
weet natuurlijk niemand, maar landrover worden af fabriek met modder gevuld
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fee9fd6c4c22bbd9421baafd622e91ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16683700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
mijn ambulance staat1990 kg op kenteken maar als ik naar de andere ambu's kijk zijn die allemaal rond de 2400 kg
er valt dus echt wel wat gewicht te verliezen
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7062bc242892e8f76d8598bc98bbffb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16683708, 600, 600, 'Loading image ...', false);
er valt dus echt wel wat gewicht te verliezen
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7062bc242892e8f76d8598bc98bbffb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16683708, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Ruitensproeiers zijn niet altijd een APK vereiste. Mijn militaire 109 hebben ze nog nooit opgezeten in ieder geval...
Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)
www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('2eba09f6a4d464d42e2098a0823497f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16683721, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)
www.flickr.com --> mod_embed_images_loadimage('2eba09f6a4d464d42e2098a0823497f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://farm9.staticflickr.com/8079/8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm9.staticflickr.com%2F8079%2F8323003658_4b609748fc_z.jpg', 'http://www.flickr.com/photos/65356183@N05/8323003658/', 16683721, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
grijskenteken eisen zijn anders.
maar te rommelen valt er wel
maar te rommelen valt er wel

Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Er schijnen start-"accu's" te zijn op basis van hoog-vermogen-condensatoren.
Zulke High-Cap's zijn héééél veel lichter als een lood-accu (en hebben geen last van lage temperaturen: vol is vol en dan geven ze gewoon het volle vermogen). Als je daarnaast dan een heel bescheiden accu monteert dan heb je ook nog stroom als de motor niet loopt en trek je de super-condensator niet leeg.
Verder kan je de meeste Series en Defender-achtigen als soft-top laten wegen, en de HCPU-modellen als chassis-cabine.
O ja, de achterste aandrijfas gooit waarschijnlijk meer gewicht in de schaal, en de steekassen achter trek je er ook nog eens makkelijk uit (wel de handremtrommel vast zetten).
Marc
Zulke High-Cap's zijn héééél veel lichter als een lood-accu (en hebben geen last van lage temperaturen: vol is vol en dan geven ze gewoon het volle vermogen). Als je daarnaast dan een heel bescheiden accu monteert dan heb je ook nog stroom als de motor niet loopt en trek je de super-condensator niet leeg.
Verder kan je de meeste Series en Defender-achtigen als soft-top laten wegen, en de HCPU-modellen als chassis-cabine.
O ja, de achterste aandrijfas gooit waarschijnlijk meer gewicht in de schaal, en de steekassen achter trek je er ook nog eens makkelijk uit (wel de handremtrommel vast zetten).
Marc
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Voor zover ik weet maken ze zelfs deel uit van de permanente eisen (natuurlijk afhankelijk van bouwjaar etc.). Sproeiertankje hoeft inderdaad niet vol te zijn maar mag ook niet helemaal leeg zijn.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('44ba065906981bb585b72748520411c1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16683839, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('44ba065906981bb585b72748520411c1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16683839, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
D'r was ten tijde van het storings-gedoe alhier kortstondig een bericht waarin een nieuwe weging met 1350 kg werd gemeld.
Het berichtje is zoekgeraakt in het storings-gedoe.
Marc
Het berichtje is zoekgeraakt in het storings-gedoe.
Marc
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> D'r was ten tijde van het storings-gedoe alhier kortstondig een bericht waarin een nieuwe weging met 1350 kg werd gemeld.
I know, met de zoek functie kun je hem wel terug halen, maar niet de complete reacties lezen.
Er hadden wel hele volksstammen gereageerd
-------------------------------------------------------
> D'r was ten tijde van het storings-gedoe alhier kortstondig een bericht waarin een nieuwe weging met 1350 kg werd gemeld.
I know, met de zoek functie kun je hem wel terug halen, maar niet de complete reacties lezen.
Er hadden wel hele volksstammen gereageerd
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Ja, ik was wel benieuwd wat hij daar nou precies allemaal voor gedaan had inderdaad.
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Hallo,
Het is geen fabel het is een feit, en het was makkelijker dan hier een bericht posten
maar vorige week heb ik mijn 90 bij de RDW om laten keuren,
Het was een 90 2.5 benzine, hardtop, op geel kenteken en ik heb hem om laten keuren naar een 300tdi automaat, open wagen en op grijs kenteken.
het ledig gewicht op kenteken is precies 1350 kg.
hiervoor heb ik:
- trekhaak verwijderd,
- kleine LJ80 banden gemonteerd op standaard velgen
- bumper verwijderd
- hardtop + roofrack en hemel (dak + zijpanelen) verwijderd
- gordels verwijderd
- opstapjes verwijderd
- aluminium traanplaat verwijderd
- alle deuren eruit gehaald
- achterdiff + steekassen + aandrijfas verwijderd (voor-wiel aandrijving)
- kachel verwijderd
- stuurdemper verwijderd
- vlotter aangepast
- olie uit diff en tussenbak
- en nog heel veel kleine zaken verwijderd (radio, spatbordverbreders, matten, spatlappen etc....)
zoals je ziet een hoop werk en ik ben blij met het resultaat, zeker omdat ik door het "grijskenteken" schotje wat alleen in het midden 40cm breed recht omhoog staat gewoon alle 3 de stoelen nog volledig kan gebruiken.
ik denk dat het moeilijk word er nog 100kg af te krijgen, dan moet je al denken aan het verwijderen van de tussenbak en alleen achterwielaandrijving en met de banden zal ook nog wel wat te winnen zijn maar dan word het maatwerk en inderdaad nog een kleinere accu en alle filters thuislaten.
De keuring is geen tussendoortje geweest want de keurmeesters hadden niks te doen du ze hebben uitgebreid met zijn 3en ernaar staan kijken, en toen kwamen er ook nog 2 agenten langs dus toen werd het helemaal gezellig,
met name over het ontbreken van de deuren werd wat moeilijk gedaan, maar na het laten zien van diverse foto's van militaire defenders zonder deuren zijn ze toch akkoord gegaan en gingen ze ervan uit dat er een Nederlandse typegoedkeuring op zat. (maar ze wouden niet met me meerijden
Het is geen fabel het is een feit, en het was makkelijker dan hier een bericht posten
maar vorige week heb ik mijn 90 bij de RDW om laten keuren,
Het was een 90 2.5 benzine, hardtop, op geel kenteken en ik heb hem om laten keuren naar een 300tdi automaat, open wagen en op grijs kenteken.
het ledig gewicht op kenteken is precies 1350 kg.
hiervoor heb ik:
- trekhaak verwijderd,
- kleine LJ80 banden gemonteerd op standaard velgen
- bumper verwijderd
- hardtop + roofrack en hemel (dak + zijpanelen) verwijderd
- gordels verwijderd
- opstapjes verwijderd
- aluminium traanplaat verwijderd
- alle deuren eruit gehaald
- achterdiff + steekassen + aandrijfas verwijderd (voor-wiel aandrijving)
- kachel verwijderd
- stuurdemper verwijderd
- vlotter aangepast
- olie uit diff en tussenbak
- en nog heel veel kleine zaken verwijderd (radio, spatbordverbreders, matten, spatlappen etc....)
zoals je ziet een hoop werk en ik ben blij met het resultaat, zeker omdat ik door het "grijskenteken" schotje wat alleen in het midden 40cm breed recht omhoog staat gewoon alle 3 de stoelen nog volledig kan gebruiken.
ik denk dat het moeilijk word er nog 100kg af te krijgen, dan moet je al denken aan het verwijderen van de tussenbak en alleen achterwielaandrijving en met de banden zal ook nog wel wat te winnen zijn maar dan word het maatwerk en inderdaad nog een kleinere accu en alle filters thuislaten.
De keuring is geen tussendoortje geweest want de keurmeesters hadden niks te doen du ze hebben uitgebreid met zijn 3en ernaar staan kijken, en toen kwamen er ook nog 2 agenten langs dus toen werd het helemaal gezellig,
met name over het ontbreken van de deuren werd wat moeilijk gedaan, maar na het laten zien van diverse foto's van militaire defenders zonder deuren zijn ze toch akkoord gegaan en gingen ze ervan uit dat er een Nederlandse typegoedkeuring op zat. (maar ze wouden niet met me meerijden
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
maar ze wouden niet met me meerijden
Wat flauw hoor... hahahaha
Wat flauw hoor... hahahaha
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Wallytax Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> Het is geen fabel het is een feit, en het was
> makkelijker dan hier een bericht posten
> maar vorige week heb ik mijn 90 bij de RDW om
> laten keuren,
>
> Het was een 90 2.5 benzine, hardtop, op geel
> kenteken en ik heb hem om laten keuren naar een
> 300tdi automaat, open wagen en op grijs kenteken.
>
> het ledig gewicht op kenteken is precies 1350 kg.
> hiervoor heb ik:
> - trekhaak verwijderd,
> - kleine LJ80 banden gemonteerd op standaard
> velgen
> - bumper verwijderd
> - hardtop + roofrack en hemel (dak + zijpanelen)
> verwijderd
> - gordels verwijderd
> - opstapjes verwijderd
> - aluminium traanplaat verwijderd
> - alle deuren eruit gehaald
> - achterdiff + steekassen + aandrijfas verwijderd
> (voor-wiel aandrijving)
> - kachel verwijderd
> - stuurdemper verwijderd
> - vlotter aangepast
> - olie uit diff en tussenbak
> - en nog heel veel kleine zaken verwijderd (radio,
> spatbordverbreders, matten, spatlappen etc....)
>
> zoals je ziet een hoop werk en ik ben blij met het
> resultaat, zeker omdat ik door het "grijskenteken"
> schotje wat alleen in het midden 40cm breed recht
> omhoog staat gewoon alle 3 de stoelen nog volledig
> kan gebruiken.
>
> ik denk dat het moeilijk word er nog 100kg af te
> krijgen, dan moet je al denken aan het verwijderen
> van de tussenbak en alleen achterwielaandrijving
> en met de banden zal ook nog wel wat te winnen
> zijn maar dan word het maatwerk en inderdaad nog
> een kleinere accu en alle filters thuislaten.
>
> De keuring is geen tussendoortje geweest want de
> keurmeesters hadden niks te doen du ze hebben
> uitgebreid met zijn 3en ernaar staan kijken, en
> toen kwamen er ook nog 2 agenten langs dus toen
> werd het helemaal gezellig,
> met name over het ontbreken van de deuren werd wat
> moeilijk gedaan, maar na het laten zien van
> diverse foto's van militaire defenders zonder
> deuren zijn ze toch akkoord gegaan en gingen ze
> ervan uit dat er een Nederlandse typegoedkeuring
> op zat. (maar ze wouden niet met me meerijden
Heb je ook een bijbehorend kenteken, geloof het pas als ik het in de RDW administratie zie, in ieder geval petje af voor de poging!
Gr bowy
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> Het is geen fabel het is een feit, en het was
> makkelijker dan hier een bericht posten
> maar vorige week heb ik mijn 90 bij de RDW om
> laten keuren,
>
> Het was een 90 2.5 benzine, hardtop, op geel
> kenteken en ik heb hem om laten keuren naar een
> 300tdi automaat, open wagen en op grijs kenteken.
>
> het ledig gewicht op kenteken is precies 1350 kg.
> hiervoor heb ik:
> - trekhaak verwijderd,
> - kleine LJ80 banden gemonteerd op standaard
> velgen
> - bumper verwijderd
> - hardtop + roofrack en hemel (dak + zijpanelen)
> verwijderd
> - gordels verwijderd
> - opstapjes verwijderd
> - aluminium traanplaat verwijderd
> - alle deuren eruit gehaald
> - achterdiff + steekassen + aandrijfas verwijderd
> (voor-wiel aandrijving)
> - kachel verwijderd
> - stuurdemper verwijderd
> - vlotter aangepast
> - olie uit diff en tussenbak
> - en nog heel veel kleine zaken verwijderd (radio,
> spatbordverbreders, matten, spatlappen etc....)
>
> zoals je ziet een hoop werk en ik ben blij met het
> resultaat, zeker omdat ik door het "grijskenteken"
> schotje wat alleen in het midden 40cm breed recht
> omhoog staat gewoon alle 3 de stoelen nog volledig
> kan gebruiken.
>
> ik denk dat het moeilijk word er nog 100kg af te
> krijgen, dan moet je al denken aan het verwijderen
> van de tussenbak en alleen achterwielaandrijving
> en met de banden zal ook nog wel wat te winnen
> zijn maar dan word het maatwerk en inderdaad nog
> een kleinere accu en alle filters thuislaten.
>
> De keuring is geen tussendoortje geweest want de
> keurmeesters hadden niks te doen du ze hebben
> uitgebreid met zijn 3en ernaar staan kijken, en
> toen kwamen er ook nog 2 agenten langs dus toen
> werd het helemaal gezellig,
> met name over het ontbreken van de deuren werd wat
> moeilijk gedaan, maar na het laten zien van
> diverse foto's van militaire defenders zonder
> deuren zijn ze toch akkoord gegaan en gingen ze
> ervan uit dat er een Nederlandse typegoedkeuring
> op zat. (maar ze wouden niet met me meerijden
Heb je ook een bijbehorend kenteken, geloof het pas als ik het in de RDW administratie zie, in ieder geval petje af voor de poging!
Gr bowy
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Je haalt nog eens een boel kilo's winst met een heel klein semi-tractie accuutje en een dure start-condensator (mijn broertje vertelde me hierover) kan je gewoon starten (beter als met een koude accu) en gewoon alles gebruiken aan electra.
Je kan dan wellicht de deuren laten zitten.
En zelfs als het geheel 100 kilo meer geweest was was het al een prestatie, nu nog eens horen hoe anorexisch je een 110 kan krijgen.
Marc
Je kan dan wellicht de deuren laten zitten.
En zelfs als het geheel 100 kilo meer geweest was was het al een prestatie, nu nog eens horen hoe anorexisch je een 110 kan krijgen.
Marc
Het kan nog veel lichter.....
Het kan trouwens nog wel lichter, moet je wel behoorlijk aan het bouwen maar heb je ook wat
Lichte landrover op Ebay!
Lichte landrover op Ebay!
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Lijkt mij ook: eerst zien dan geloven.
Want wat komen er nu voor verdere wijzigingen op het kenteken te staan. Max totaal gewicht, Max trekgewicht zal dus ook wel omlaag gaan, is ook afhankelijk van eigen gewicht voertuig.
En wat gebeurt er als je onderweg een keer gewogen wordt, bijvoorbeeld bij een algemene kontrole.
En al die trammelant voor een paar tientjes wegenbelasting.
tiepvaut
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2013 10:40 door Frans Bonnes.
Want wat komen er nu voor verdere wijzigingen op het kenteken te staan. Max totaal gewicht, Max trekgewicht zal dus ook wel omlaag gaan, is ook afhankelijk van eigen gewicht voertuig.
En wat gebeurt er als je onderweg een keer gewogen wordt, bijvoorbeeld bij een algemene kontrole.
En al die trammelant voor een paar tientjes wegenbelasting.
tiepvaut
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2013 10:40 door Frans Bonnes.
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Niet zo zwart kijken Frans.
Heb je wel eens gekeken naar al dat "heavy metal" dat aan een LandRover geschroefd wordt, daar betaalt niemand MRB over.
Maar goed, ik ben ook nieuwsgierig hoe een en ander gaat uitpakken.
De les is wel dat je makkelijk een of twee MRB-klassen lager kan uitkomen met een afslankingskuurtje, en op grijs scheelt dat niet veel, maar op geel telt dat toch wel aardig aan. Sommige afslankingsmaatregelen zijn zelfs handig in het dagelijks leven, een lichtere auto rijdt vlotter en/of zuiniger.
Marc
Heb je wel eens gekeken naar al dat "heavy metal" dat aan een LandRover geschroefd wordt, daar betaalt niemand MRB over.
Maar goed, ik ben ook nieuwsgierig hoe een en ander gaat uitpakken.
De les is wel dat je makkelijk een of twee MRB-klassen lager kan uitkomen met een afslankingskuurtje, en op grijs scheelt dat niet veel, maar op geel telt dat toch wel aardig aan. Sommige afslankingsmaatregelen zijn zelfs handig in het dagelijks leven, een lichtere auto rijdt vlotter en/of zuiniger.
Marc
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
lak eraf
Foto650-GBY7SNKK.jpg --> mod_embed_images_loadimage('783c999ce1640f835cc9cf254282a7b8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto650-GBY7SNKK.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GBY7SNKK.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto650-GBY7SNKK.jpg', '', 16687123, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto650-GBY7SNKK.jpg --> mod_embed_images_loadimage('783c999ce1640f835cc9cf254282a7b8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto650-GBY7SNKK.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto650-GBY7SNKK.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto650-GBY7SNKK.jpg', '', 16687123, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Hallo,
Vandaag kenteken binnen gekregen en er staat inderdaad iets anders dan ik verwacht had,
Het is geen open wagen geworden maar een pick up...... En 90 is helemaal verdwenen.
Het andere wat anders is, is dat er 2 zitplaatsen op kenteken staan.
Verder:
Ledig gewicht 1345kg
Max massa 2400kg
Laadvermogen 1055 kg
Autonoom geremd 3500 kg
Van de zitplaatsen vind ik wel jammer, maar voor de rest vind ik het goed, ik vind een truckcab ook wel mooi dus misschien moet ik daar maar naar op zoek....
Vandaag kenteken binnen gekregen en er staat inderdaad iets anders dan ik verwacht had,
Het is geen open wagen geworden maar een pick up...... En 90 is helemaal verdwenen.
Het andere wat anders is, is dat er 2 zitplaatsen op kenteken staan.
Verder:
Ledig gewicht 1345kg
Max massa 2400kg
Laadvermogen 1055 kg
Autonoom geremd 3500 kg
Van de zitplaatsen vind ik wel jammer, maar voor de rest vind ik het goed, ik vind een truckcab ook wel mooi dus misschien moet ik daar maar naar op zoek....
Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Als het grijs is dan is de 'inrichting' van belang. Ik heb een SIII met handelsbenaming 'pick-up' en inrichting 'gesloten', zat dus een vaste hardtop op....
Het pick-up slaat op de achterbak en niet op het model, er hoeft dus niet het ons bekende lr-pick-up-dakje op. Bij inrichting 'open' mag open of softtop en zelfs een hardtop met vleugelmoeren ( want is dan lading).

Re: Defender gewicht 1250/1350kg
Ben wel benieuwd wat de kentekencombinatie is van de auto
Dan valt er ook naar te refereren als je eens bij de RDW staat...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2013 16:43 door Dixo.
Dan valt er ook naar te refereren als je eens bij de RDW staat...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2013 16:43 door Dixo.