Eindelijk van geel naar grijs en nu?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
JD

Eindelijk van geel naar grijs en nu?

Bericht door JD »

Ga mijn Def 90 binnenkort grijs/zakelijk rijden.
Vandaag is de Def naar de RDW Waddinxveen geweest om mijn aanpassingen( hoedje, zijpanelen en tussenschot)van geel naar grijs kenteken te beoordelen.
Eerst strenge controle van chassisnummer en daarna strenge controle van hoogte, en vooral lengte van de laadvloer. Streng maar rechtvaardig maar .... goedgekeurd.
Krijg volgende week nieuw kenteken. Weet iemand wat de rol van de belastingdienst nu wordt. Heb deze nl. niet gezien of gehoord. Is de auto nu voor de belasting ook akkoord? Wilde dit vragen aan de ambtenaar achter het loket van de belastingdienst maar werd volledig weggesnauwd. Gewoonweg onbehoorlijk!!
Ik: Mag ik u wat vragen?"
De beambte: "Gaat u daar maar zitten: U bent voorlopig niet aan de beurt". En gewoonweg niemand te zien he!!!

Heb al gekeken op websites voor verandering van de autoverzekering. Mijn huidige Polisdirect wil geen bedrijfsauto verzekeren; daarom nu op zoek naar een verzekering voor de Def.
Wie weet een goede?
Zou het einde van het grijs-kenteken-verhaal nu in zicht zijn.

JD
Marc-my-Words

Re: Eindelijk van geel naar grijs en nu?

Bericht door Marc-my-Words »

JD,

Mij lijkt dat de RDW-man met zijn metingen de maten voor MRB-grijs heeft gechecked, dus in principe zou dat nu goed moeten zitten.
Mbt de verzekering: ik zou eens kijken wat Wiggers voor je kan betekenen.

Marc
ron bolleboom

Bericht door ron bolleboom »

a het was op woensdag ! op alle andere dagen zit er een sympathieke douane beambte .alleen op woensdag zit er een galbak ik heb er al een paar aanvaringen mee gehad. ik ga nu al niet meer naar de balie als hij er zit .gun hem niet dat hij mij extra lang kan laten wachten . maar het is zeker niet algemeen voor de belasting ambtenaar daar de andere zijn juist erg behulpzaam
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Dat is ff lekker zo,n ambtenaar...........Wat een koekenbakker. Woensdag gehaktdag toch?
Als je als ondernemer zo door het leven gaat ben je binnen een maand naar de kalote!
Makkelijker kunnen we het niet maken! Ja ja de burger betaalt wel !

Zo, als je de wagen niet zakelijk gaat rijden maar prive betaal je even goed nog je brandstofaccijns dan vervallen alleen de provinciale opcenten en ben je nog duur uit volgens mij.
De belastingdienst meld zich wel hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Groet Michel WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2013 12:16 door Michel WaZ.
megamannen

Bericht door megamannen »

Heb onlangs Discovery om laten keuren naar "grijskenteken"
Koste ook wat moeite maar als je precies de regels volgt dan is het in principe in orde.

Kreeg afgelopen week een brief van belastingdienst met nota voor particulier.
Ik ben ondernemer en heb een btw nummer en draag ieder kwartaal netjes BTW af.
Daarnaast ga ik de auto meer dan 10 % zakelijk rijden.
Dus even gebeld en moest een brief sturen naar:

B/CA
Team BPM
Postbus 10013
Postcode 7301 GA
Apeldoorn

Ik moest daarin vermelden dat ik in aanmerking wil komen voor bestelauto tarief voor ondernemers.
enz enz.
Officieel zou het volgens mij automatisch moeten gaan maar blijkbaar dus niet altijd.

Succes.

Groet Laurens
JD

Bericht door JD »

Komen ze nog terug op de maten van het fiscale blok of vertrouwen ze de RDW?
JD
megamannen

Bericht door megamannen »

Na nogmaals met de belastingsdienst te hebben gebeld heb ik vandaag een brief gekregen waarin ik in aanmerking
kom voor het lage ondernemerstarief.
Fiscale afmetingen zijn door de rdw al gemeld aan de belastingdienst.

Groet Laurens
JD

Bericht door JD »

Is de hoogte( 30 cm) van het tussenschot verplicht over de hele breedte of alleen achter het tussenstoeltje?
Scheelt nl. wat schuifruimte voor de stoelen.

JD
Plaats reactie