LPG storing

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Thomas Lensvelt

LPG storing

Bericht door Thomas Lensvelt »

Ik ben in het bezit van een 94' range rover met een 3,9 v8i motor.
In deze auto heb ik een landi/vogels gasdamp injectie in laten bouwen.
Het gas bedrijf zegt dat de storing een gevolg is van een gebrek aan de auto, echter kan ik dit gebrek niet vinden.
De auto is al twee keer naar hun toe geweest maar zonder resultaat. Er zijn extra massa draden getrokken.
De storing doet zich voor wanneer je tussen de 120 en 140 rijdt, Het gas systeem laat herhaaldelijk een piep horen en schakelt over naar benzine.
Heeft iemand een idee waarna ik nog kan kijken?

Land rover defender td5
range rover 1995 3.9 v8i 3 door
land rover series 3 '88 diesel 'restoration project'
land rover '109 series 3 td5 'in progress'
Alan T

Re: LPG storing

Bericht door Alan T »

Hallo
zomaar een wilde gok
is het piepen geen waarschuwings signaal van te lage gasdruk door het hoge gebruik bij die snelheid

Alan
Dirk109

Re: LPG storing

Bericht door Dirk109 »

Ik zou eerst even kijken wat voor piep het is.Als het een waarschuwings signaal is weet de lpg inbouwer vast wel wat dit signaal betekend of waarom hij dit signaal geeft.Dan zou je kunnen kijken of dit opgelost kan worden.
Als de auto op benzine bij elke snelheid geen storing heeft zou ik toch zeggen dat het aan de installatie moet liggen.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a2f019bf3ab34405f95c5100d6a47f5e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16660688, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dirk109

Re: LPG storing

Bericht door Dirk109 »

Thomas dit vond ik nog in de gebruiks aanwijzing:

Landi LSI handleiding Troubleshooting
Vogels autogas-systemen Pagina 43 van 51
MOTOR DRAAIT SLECHT OP GAS EN / OF DRIVEABILITY IS SLECHT.
Probleem Mogelijke oorzaak Oplossing
Gasfilter is vervuild
Het motorvermogen is te groot voor
de verdamper.
De gasdruk is te laag bij hoge
belasting.
Verdamper wordt niet warm genoeg.
Controleer de temperatuur van het
gas en de verdamper bij zware
belasting.
Controleer de waterrouting voor de
verdamper.
De gasdruk is te laag en zie
bovenstaande oplossingen
Het voertuig schakelt terug naar
benzine bij hoge belasting.
Gas-injectietijden worden te lang bij
een hoog toerental. Er kan niet
voldoende gas worden geïnjecteerd. Gas-injectormaat is te klein

Alles is te lezen hier op pagina 43.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2eca69369be8382015b6abe95eac4169', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16660720, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Thomas Lensvelt

Re: LPG storing

Bericht door Thomas Lensvelt »

Allemaal dank voor de reacties,
De gas installatie treed echter echt in storing. Bij het uitlezen van de computer geeft die aan dat hij ren aantal injectoren niet meer ziet.
Dirk zijn de punten die jij opsomt de mogelijke oorzaken van het in storing treden?
Thomas Lensvelt

Re: LPG storing UPDATE

Bericht door Thomas Lensvelt »

Dubbel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2013 15:30 door Thomas Lensvelt.
Thomas Lensvelt

Re: LPG storing

Bericht door Thomas Lensvelt »

Ondanks de problemen toch maar met de auto op vakantie gegaan. We hebben inmiddels zo'n 2700 km gereden.
De storing doet zIch zo voor tussen de 2000 en 3000 toeren. Bij 3000 toeren vaker dan bij 2000. Ik begin sterk te denken dat de onstekings vervroeger niet functioneerd. Hoe kan ik testen of deze functioneerd?
Tevens valt het op dat de motor onrustiger rauwer begint te lopen bij deze hoge toerentallen. De versnellingspool begint duidelijk extremer te trillen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en de groeten vanuit een zonnig Spanje

--> mod_embed_images_loadimage('e40cc00b9cca9649d7b0bb1db0658920', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fplus.google.com%2Fapp%2Fbasic%2Fphotos%2F115458897512930617899%2Falbum%2F5906027556043738913%2F5906027558654728162%3Fcbp%3Dj3e5cx335dgp%26amp%3Bhl%3Dnl%26amp%3Bpartnerid%3Dgpmobile%3Aios%26amp%3Bsview%3D2%26amp%3Bspath%3D%2Fapp%2Fbasic%2Fstream%26amp%3Bsparm%3Dhl%253Dnl%2526source%253Dapppromo%2526gpsrc%253Dgpmobile%3Aios%2526partnerid%253Dgpmobile%3Aios', 'https://plus.google.com/app/basic/photos/115458897512930617899/album/5906027556043738913/5906027558654728162?cbp=j3e5cx335dgp&hl=nl&partnerid=gpmobile:ios&sview=2&spath=/app/basic/stream&sparm=hl%3Dnl%26source%3Dapppromo%26gpsrc%3Dgpmobile:ios%26partnerid%3Dgpmobile:ios', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fplus.google.com%2Fapp%2Fbasic%2Fphotos%2F115458897512930617899%2Falbum%2F5906027556043738913%2F5906027558654728162%3Fcbp%3Dj3e5cx335dgp%26amp%3Bhl%3Dnl%26amp%3Bpartnerid%3Dgpmobile%3Aios%26amp%3Bsview%3D2%26amp%3Bspath%3D%2Fapp%2Fbasic%2Fstream%26amp%3Bsparm%3Dhl%253Dnl%2526source%253Dapppromo%2526gpsrc%253Dgpmobile%3Aios%2526partnerid%253Dgpmobile%3Aios', '', 16686085, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bart van Dessel

Re: LPG storing

Bericht door Bart van Dessel »

Als ik je verhaal zo lees dan weet ik bijna zeker dat het je ontsteking is. Je moet de rotor iets naar rechts kunnen draaien waarna hij vanzelf terug springt, er zit dus een veer beweging in, dat is de centrifugaal vervroeger, die veertjes zitten onder in de verdeler. De vacuüm vervroeger zit aan de zijkant (ronde ding) en die zorgt voor de vervroeging als er een onderdruk in je inlaat ontstaat. Dit is in principe de basistheorie van iedere auto-ontsteking zoals die al een jaar of 50 (of langer) wordt toegepast. Kijk ook of je ontstekingtijdstip op tijd staat. Waarschijnlijk heeft die gasboer nog gelijk......kan bijna niet aan het lpg liggen.

Gr, Bart
Mrah

Re: LPG storing

Bericht door Mrah »

Nokkenas versleten? Het lijkt er op of 1 of 2 cilinders niet mee doen door dat kleppen niet meer open gaan.
Dat geeft trilling in loop. Kan ook bougiekabel defect zijn. Heb je op benzine nog wel voldoende trekracht?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/07/2013 22:39 door Mrah.
Thomas Lensvelt

Re: LPG storing

Bericht door Thomas Lensvelt »

Nokkenas had ik nog niet aangedacht. Ik zal in nl een compressie test doen om het uit te kunnen sluiten. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om het uitgesloten?
De range rover verliest geen trek kracht.
Toch denk ik zelf dat het aan de onstekings vervroeger ligt met een schroevendraaier kan ik de pick up tegen de klok in bewegen, dit gaat redelijk zwaar. Zijn er manieren om het functioneren hier van te testen
Wim Janssen

Re: LPG storing

Bericht door Wim Janssen »

Stroboscooplamp erop. Vacuumvervroeging lostrekken en afdoppen. 6-9 graden voorontsteking bij stationair toerental en ca. 35 graden bij 3000 toeren. Eventueel met witte stift markeringen op de krukaspouly maken om af te kunnen lezen.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Mrah

Re: LPG storing

Bericht door Mrah »

Compressietest heeft (bijna) geen zin om te bepalen of nokkenas versleten is. Immers testtoerental is starttoerental en de nokkenas zal wel heeeeeel erg versleten moeten zijn dat er helemaal geen lucht meer in de cilinders komt omdat de kleppen totaal dicht blijven staan. En lucht zit er toch wel in de cilinder dus comprimeren doet ie altijd wel.

Nokkenas controleren doe je door de lichthoogte van de tuimelaars met elkaar te vergelijken onder de kleppendeksels. Beste is de juiste lichthoogte van nieuwe nokkenas te achterhalen en dit van elke klep te meten.
Michel WaZ

Re: LPG storing

Bericht door Michel WaZ »

Thomas,

niet eerst even de injectoren nakijken......Zie je eigen prikker........

Groet michel. WaZ

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Thomas Lensvelt

Re: LPG storing

Bericht door Thomas Lensvelt »

Vandaag eindelijk met een stroboscooplamp gekeken of de onsteking goed functioneerde. Het is gebleken dat dit niet het geval was.
Nu ben ik op zoek naar de oorzaak. Met de vacuümunit is niks mis, dus waarschijnlijk zitten de centrifugaalgewichten vast.
Ik hoop dat wanneer ik dit probleem opgelost hebt de lpg storingen tot het verleden behoren.
Plaats reactie