Belgische oldtimer regeling per 1-7-2013
Belgische oldtimer regeling per 1-7-2013
[www.lrocb.be]
Graag jullie commentaar
Ik begin nu toch echt te geloven dat Nederland zich begint te vergalopperen !
Ps lees aandachtig het eerste commentaar onder aan de pagina....................
Mvgr Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2013 19:41 door Michel WaZ.
Graag jullie commentaar
Ik begin nu toch echt te geloven dat Nederland zich begint te vergalopperen !
Ps lees aandachtig het eerste commentaar onder aan de pagina....................
Mvgr Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2013 19:41 door Michel WaZ.
Re: Belgische oldtimer regeling per 1-7-2013
Ik ga verhuizen, alles is beter in België, charmante madammekes, goei chocola, betere regering met goei ministers en staats secretarissen....
[encrypted-tbn0.gstatic.com]
[encrypted-tbn0.gstatic.com]
Volgens Urbanus himzelf; ik weet een ding zeker mijn biertje smaakt niet naar Cola. gr. Juppe.
Hahahaha, betere regering. Grapjas
Hier een simpele samenvatting van hoe de Belgische regering werkt: youtube
Eerste minuut is niet bijster interessant. Daarna komt het. 7 regeringen die over de gewesten, taalgebieden en het land als geheel regeren. Dit is dus buiten gemeentelijk en provinciaal onderscheid, we hebben het alleen op (semi-)landelijk niveau. Wil niet weten wat dit geintje ze elk jaar kost. Doen wij het nog best eenvoudig met onze gedecentraliseerde eenheidsstaat. (hoewel we daar ook heftig aan sleutelen op het moment).
Daarnaast is die regeling zoals ik hem lees ook zo fijn nog niet. Geen woon werk verkeer, hoe wil je dat controleren? als ik richting mijn werk rij een preventieve boete voor de zekerheid? Voor de lol in de zomer in je oldtimer zonder dakje de kinderen wegbrengen is verboden?
Onze 90 rijdt dagelijks woon-werk en regelmatig woon-school. Maar wat wil je als je werk minder dan 10km weg is, er geen bussen of treinen in de buurt zijn en je de papieren en gereedschappen zo lastig op een fiets kan knopen? Natuurlijk kan dat in een gloednieuwe CO2 zuinige wagen, maar dat kost straks ook weer gewoon belasting, en wat de productie van zo'n nieuwe zuinige auto het milieu wel allemaal niet aandoet... Maar dat zou naar belgisch recht dus allemaal niet mogen. Doe mij dan de huidige benzineregeling maar.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1cd9b0dd61783378eb4fdf23fe9194e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16641917, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hier een simpele samenvatting van hoe de Belgische regering werkt: youtube
Eerste minuut is niet bijster interessant. Daarna komt het. 7 regeringen die over de gewesten, taalgebieden en het land als geheel regeren. Dit is dus buiten gemeentelijk en provinciaal onderscheid, we hebben het alleen op (semi-)landelijk niveau. Wil niet weten wat dit geintje ze elk jaar kost. Doen wij het nog best eenvoudig met onze gedecentraliseerde eenheidsstaat. (hoewel we daar ook heftig aan sleutelen op het moment).
Daarnaast is die regeling zoals ik hem lees ook zo fijn nog niet. Geen woon werk verkeer, hoe wil je dat controleren? als ik richting mijn werk rij een preventieve boete voor de zekerheid? Voor de lol in de zomer in je oldtimer zonder dakje de kinderen wegbrengen is verboden?
Onze 90 rijdt dagelijks woon-werk en regelmatig woon-school. Maar wat wil je als je werk minder dan 10km weg is, er geen bussen of treinen in de buurt zijn en je de papieren en gereedschappen zo lastig op een fiets kan knopen? Natuurlijk kan dat in een gloednieuwe CO2 zuinige wagen, maar dat kost straks ook weer gewoon belasting, en wat de productie van zo'n nieuwe zuinige auto het milieu wel allemaal niet aandoet... Maar dat zou naar belgisch recht dus allemaal niet mogen. Doe mij dan de huidige benzineregeling maar.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1cd9b0dd61783378eb4fdf23fe9194e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16641917, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Stomme Belgen... Begrijpen ze dan niet dat die oude auto's héél erg gevaarlijk en vervuilend zijn voor het milieu?! Durf nu werkelijk de grens niet meer over... Eerst hebben ze al lekkere friet, daarnaast ook nog lekker bier en nu een gevaarlijk interessante oldtimerregeling!:-)
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga verhuizen, alles is beter in België,
> charmante madammekes, goei chocola, betere
> regering met goei ministers en staats
> secretarissen....
>
> [encrypted-tbn0.gstatic.com]
> d9GcTRlBnEvGuqUnvzbKHUORqXhhCzFrqbDPleayX5xeYq3e9A
> FIMYPw
och och o och,die dames met dat belgische accent,die ""U''tegen je 'blijven zeggen bij het ontbijtje
> Ik ga verhuizen, alles is beter in België,
> charmante madammekes, goei chocola, betere
> regering met goei ministers en staats
> secretarissen....
>
> [encrypted-tbn0.gstatic.com]
> d9GcTRlBnEvGuqUnvzbKHUORqXhhCzFrqbDPleayX5xeYq3e9A
> FIMYPw
och och o och,die dames met dat belgische accent,die ""U''tegen je 'blijven zeggen bij het ontbijtje
Hejj,
Maar volgens mij nog steeds alleen rijden binnen een straal van 25 km!
Groet
Kees
Maar volgens mij nog steeds alleen rijden binnen een straal van 25 km!
Groet
Kees
In België hebben we de oldtimerregeling ook niet zo hard nodig, de wegenbelasting voor een grijs kenteken auto ( ook voor de particulier ) is ongeveer 100 euro per jaar.
De charmante madammekes mogen ze houden, de chocolade echter, MMMMMMMMMMMMMMMMM.
Marijke
De charmante madammekes mogen ze houden, de chocolade echter, MMMMMMMMMMMMMMMMM.
Marijke
witje 110 Schreef:
> In België hebben we de oldtimerregeling ook niet
> zo hard nodig, de wegenbelasting voor een grijs
> kenteken auto ( ook voor de particulier ) is
> ongeveer 100 euro per jaar.
> De charmante madammekes mogen ze houden, de
> chocolade echter, MMMMMMMMMMMMMMMMM.
>
> Marijke
nou voor jou dan de bourgondische heertjes
> In België hebben we de oldtimerregeling ook niet
> zo hard nodig, de wegenbelasting voor een grijs
> kenteken auto ( ook voor de particulier ) is
> ongeveer 100 euro per jaar.
> De charmante madammekes mogen ze houden, de
> chocolade echter, MMMMMMMMMMMMMMMMM.
>
> Marijke
nou voor jou dan de bourgondische heertjes
Hoi,ik vindt de nieuwe regeling prima,denk dat ik alleen nog maar oldtimers ga rijden,gen jaarlijkse keuring,autos kan ik aanpassen hoe ik wil, en kan best elke dag naar mijn werk rijden,werk toch in nederland,trouwens hoe willen ze weer gan controleren of je woon-werk verkeer rijd,kijken of je boterhammen bij je hebt misschien ?
Je mag je oldtimer niet als werktuig inzetten? Hoe bedoelen ze dat, mag je een oude Laro niet inzetten als werkbaarder om een paar kuub zand te halen,? Mag je er dan ook geen aanhanger meer achter hangen? Als je nu voor de hobby een 25 jarige 110 gebruikt om met een speeltje op de autoambulance naar een meeting te rijden wordt dit dan gezien als inzetten als werktuig?
Nu woon ik niet in België en ben ook niet van plan om daar te gaan wonen maar ben wel nieuwsgierig,
Nu woon ik niet in België en ben ook niet van plan om daar te gaan wonen maar ben wel nieuwsgierig,
Ik neem aan dat ze onderscheid maken tussen hobbymatig en beroepsmatig.
Gr, Bart
Gr, Bart
Het is een schot in de lucht, maar is het een idee om deze link naar de tweede kamer te mailen? Even de boel weer opschudden!
De laatste tijd met meerdere diesel oldtimer bezitters gesproken en het valt mij op dat de meesten niet op de hoogte zijn van de veranderingen.
Dondertje
De laatste tijd met meerdere diesel oldtimer bezitters gesproken en het valt mij op dat de meesten niet op de hoogte zijn van de veranderingen.
Dondertje
In België rijden veel minder old-timers rond, omdat de wegenbelasting veel lager is, heeft het geen zin om een old-timer, met al het extra onderhoud dat zo'n oudje kost, voor woon-werk verkeer te gebruiken.
De oude Mercedessen, die in Nederland hiervoor rond rijden, zie je hier niet. Nieuwe auto's zijn hier ook veel goedkoper.
Marijke
De oude Mercedessen, die in Nederland hiervoor rond rijden, zie je hier niet. Nieuwe auto's zijn hier ook veel goedkoper.
Marijke
Er staan nu wel ineens veel nederlandse oldtimers op de belgische sites................
Laatste nieuws export oldtimers
[www.nu.nl]
[www.nu.nl]
Goed zo toch, weg wezen met die broodrijders.........blijven de hobbyisten over!
Dan nog eens een statement naar den haag, die opvreters gisteren met hun luxe bbq!
bah! Niet echt passend in deze tijd!
Toch een zonnig weekeind, michel waz
Dan nog eens een statement naar den haag, die opvreters gisteren met hun luxe bbq!
bah! Niet echt passend in deze tijd!
Toch een zonnig weekeind, michel waz
Hallo,
Ik kon het toch niet laten om de 2e kamer hierover in te informeren, ik heb de hele mikmak weer even gemaild over de Belgische regeling. Haalt waarschijnlijk niets uit, maar geeft toch een goed gevoel.
Mvg,
Dennis
Land Rover 90 2,25 benzine/LPG bj 1984.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2013 23:30 door Dennis Fabel.
Ik kon het toch niet laten om de 2e kamer hierover in te informeren, ik heb de hele mikmak weer even gemaild over de Belgische regeling. Haalt waarschijnlijk niets uit, maar geeft toch een goed gevoel.
Mvg,
Dennis
Land Rover 90 2,25 benzine/LPG bj 1984.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2013 23:30 door Dennis Fabel.
Wie kan mij informeren ,hoe het staat met onze "vriend" , die na inleg van 25e de zaak aanhangig ging maken in Den Haag of n rechtzaak zou gaan aanspannen , n lobby zou starten om de leden van de 1e Kamer te bewegen tegen het nieuwe wetsvoorstel van Weekers te stemmen ?
Heb destijds mijn kritische gedachten over deze bankrekening vullende actie uitgesproken, maar via de Prikkerpag. niets meer vernomen over de voortgang van dit proces.Of is hij al werkzaam geweest in Belgie ?
Kan ook iets gemist hebben natuurlijk
Peter^& Linda.
Heb destijds mijn kritische gedachten over deze bankrekening vullende actie uitgesproken, maar via de Prikkerpag. niets meer vernomen over de voortgang van dit proces.Of is hij al werkzaam geweest in Belgie ?
Kan ook iets gemist hebben natuurlijk
Peter^& Linda.
Als je de heren van www.vrijstellingoldtimer.nl bedoelt, kan ik je mededelen dat deze mensen aardig hun best doen.
Top Dennis, misschien moeten we dat allemaal maar weer eens doen. Volgens mij zijn ze nu in Den Haag over dit soort onderwerpen nu beslissingen aan het nemen.
Extra aandacht kan geen kwaad.
Ik zal dit Belgische onderwerp ook nog even mailen naar de mannen van vrijstelling oldtimer !
Groet Michel WaZ
Extra aandacht kan geen kwaad.
Ik zal dit Belgische onderwerp ook nog even mailen naar de mannen van vrijstelling oldtimer !
Groet Michel WaZ
Volgende op 3/8 ontvangen.
Gisteren waren wij voor de derde keer te gast in het Autoweek Journaal bij Michiel Willebrands. Want er is nieuws te melden!
Velen van u hebben ons de vraag gesteld of de overheid een dergelijk ingrijpende maatregel eigenlijk wel mag invoeren. En terecht! De meeste oldtimerbezitter hebben in het verleden immers een brief ontvangen waarin stond dat er geen MRB meer betaald hoefde te worden. We stellen vast dat er in deze Oldtimerskwestie zoveel zaken waarvan wij denken dat deze onrechtvaardig zijn of sterke juridische raakvlakken hebben, dat wij besloten hebben om een topadvocaat in te schakelen.
Met gepaste trots kunnen wij u melden dat wij prof. mr. Tom Barkhuysen bereid hebben gevonden om ons bij te staan op juridisch gebied. Mr. Barkhuysen is partner bij het gerenommeerde kantoor Stibbe Advocaten en heeft al diverse successen op zijn naam staan in vergelijkbare zaken.
Onze aanpak blijft erop gericht om de Oldtimerkwestie aan te pakken d.m.v. een politieke lobby (zoals wij dat ook al – succesvol - deden in 2009). Dit betekent dat wij nog geen juridische procedures zullen voeren, maar wij sluiten dat in de toekomst ook niet uit. In eerste instantie zal mr. Barkhuysen ons alleen adviseren, zodat onze argumentatie ook juridisch een sterke ruggengraat heeft.
Wij hebben alvast een aantal van uw - en onze - vragen gebundeld en aan onze advocaat voorgelegd. In een filmpje gaat mr. Barkhuysen in op de volgende vragen:
- Is het huidige 40 jaar compromis al definitief?
- Zijn er juridische bezwaren om de vrijstelling af te schaffen?
- Wat is de rol van Eerste Kamer in deze kwestie?
- Bestaat het risico dat onze actie de uitkomst nog slechter maakt?
- Wat zijn belangrijke argumenten tegen het opheffen van de vrijstelling?
U ziet dat de strijd zeker nog niet gestreden is en dat wij blijven doorvechten om deze belachelijke maatregel terug te draaien!
Uw steun is van doorslaggevend belang voor het slagen van onze actie. De reacties op onze eerste enquête waren overweldigend. Het doet ons deugd een dergelijk gemotiveerde en bevlogen achterban te hebben. Wij doen nu een beroep op u om onze actie ook financieel te steunen. We streven ernaar om de kosten van onze actie zo laag mogelijk te houden. We werken waar mogelijk met deskundige vrijwilligers, maar u zult begrijpen dat voor sommige onderwerpen, zoals juridische bijstand, dit niet tot de mogelijkheden behoort. Dit brengt zodoende aanzienlijke kosten met zich mee.
Wij willen deze strijd afmaken en winnen. Want dat kan! Wij rekenen op uw steun en vertrouwen!
Klik hier om een donatie te doen: [www.vrijstellingoldtimer.nl]
Namens het team VrijstellingOldtimer,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Gisteren waren wij voor de derde keer te gast in het Autoweek Journaal bij Michiel Willebrands. Want er is nieuws te melden!
Velen van u hebben ons de vraag gesteld of de overheid een dergelijk ingrijpende maatregel eigenlijk wel mag invoeren. En terecht! De meeste oldtimerbezitter hebben in het verleden immers een brief ontvangen waarin stond dat er geen MRB meer betaald hoefde te worden. We stellen vast dat er in deze Oldtimerskwestie zoveel zaken waarvan wij denken dat deze onrechtvaardig zijn of sterke juridische raakvlakken hebben, dat wij besloten hebben om een topadvocaat in te schakelen.
Met gepaste trots kunnen wij u melden dat wij prof. mr. Tom Barkhuysen bereid hebben gevonden om ons bij te staan op juridisch gebied. Mr. Barkhuysen is partner bij het gerenommeerde kantoor Stibbe Advocaten en heeft al diverse successen op zijn naam staan in vergelijkbare zaken.
Onze aanpak blijft erop gericht om de Oldtimerkwestie aan te pakken d.m.v. een politieke lobby (zoals wij dat ook al – succesvol - deden in 2009). Dit betekent dat wij nog geen juridische procedures zullen voeren, maar wij sluiten dat in de toekomst ook niet uit. In eerste instantie zal mr. Barkhuysen ons alleen adviseren, zodat onze argumentatie ook juridisch een sterke ruggengraat heeft.
Wij hebben alvast een aantal van uw - en onze - vragen gebundeld en aan onze advocaat voorgelegd. In een filmpje gaat mr. Barkhuysen in op de volgende vragen:
- Is het huidige 40 jaar compromis al definitief?
- Zijn er juridische bezwaren om de vrijstelling af te schaffen?
- Wat is de rol van Eerste Kamer in deze kwestie?
- Bestaat het risico dat onze actie de uitkomst nog slechter maakt?
- Wat zijn belangrijke argumenten tegen het opheffen van de vrijstelling?
U ziet dat de strijd zeker nog niet gestreden is en dat wij blijven doorvechten om deze belachelijke maatregel terug te draaien!
Uw steun is van doorslaggevend belang voor het slagen van onze actie. De reacties op onze eerste enquête waren overweldigend. Het doet ons deugd een dergelijk gemotiveerde en bevlogen achterban te hebben. Wij doen nu een beroep op u om onze actie ook financieel te steunen. We streven ernaar om de kosten van onze actie zo laag mogelijk te houden. We werken waar mogelijk met deskundige vrijwilligers, maar u zult begrijpen dat voor sommige onderwerpen, zoals juridische bijstand, dit niet tot de mogelijkheden behoort. Dit brengt zodoende aanzienlijke kosten met zich mee.
Wij willen deze strijd afmaken en winnen. Want dat kan! Wij rekenen op uw steun en vertrouwen!
Klik hier om een donatie te doen: [www.vrijstellingoldtimer.nl]
Namens het team VrijstellingOldtimer,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer