waarom is mijn airco na een half jaar al leeg?
waarom is mijn airco na een half jaar al leeg?
mijn disco uit 2003 is vorig jaar gvuld en met fluoride om eventuele lekkages later gemakkelijker te herkennen,nu na een een schorsing van 6 maanden is hy weer leeg maar geen spoor van [fluor] lekkage te zien,weet iemand hoe dat kan?
Re: waarom is mijn airco na een half jaar al leeg?
Patrick,
Ik heb hier net een disco2 TD5 gehad uit 2000 met het zelfde probleem.
Het bleek dat deze lekte omdat de aluminium leiding die onder het luchtfilterhuis door naar voren loopt lek was vlak voor dat deze overgaat naar het rubber gedeelte.
Dit stuk wordt afgeschermd door foam ( hier zit de linker claxon voor) en daardoor was de lekkage in eerste instantie niet zichtbaar, toen ik het foam weghaalde duidelijk wel.
Leiding kost goed € 90,- bij de dealer en dit schijnt vaker voor te komen.
Wellicht is dit bij jou ook het probleem.
Groet,
Bert.
Ik heb hier net een disco2 TD5 gehad uit 2000 met het zelfde probleem.
Het bleek dat deze lekte omdat de aluminium leiding die onder het luchtfilterhuis door naar voren loopt lek was vlak voor dat deze overgaat naar het rubber gedeelte.
Dit stuk wordt afgeschermd door foam ( hier zit de linker claxon voor) en daardoor was de lekkage in eerste instantie niet zichtbaar, toen ik het foam weghaalde duidelijk wel.
Leiding kost goed € 90,- bij de dealer en dit schijnt vaker voor te komen.
Wellicht is dit bij jou ook het probleem.
Groet,
Bert.
Re: waarom is mijn airco na een half jaar al leeg?
Ja Bert bedankt,dat doe ik dan volgend jaar wel als hij weer gevuld moet worden dat ik eerst die leiding vernieuwd