Ben een 88 inch serie III 2.25 NA aan het restaureren en aangekomen op het moment om de motor te starten.
Helaas komt er geen druppel diesel uit de hoge druk leidingen (wartels op injectors halve slag los)
Op de eindplaat van de distributiepomp komt de diesel rijkelijk aan.
Heb meerdere malen ontlucht.
Heeft iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Ad
distributiepomp 2.25 na
Re: distributiepomp 2.25 na
Staat de stophendel in de goede stand? Naar beneden?
Als deze goed staat en je hebt ontlucht waarna er wel diesel uit de ontluchtingsschroefjes en bij de afdekplaat aan de bovenkant komt, dan is het eerste wat in mij opkomt na het woord "restauratie", hoe lang heeft het blok/ de pomp stil gestaan? En als hij lange(re) tijd heeft stilgestaan, is hij in die tijd dan gevuld geweest met speciale preserveer vloeistof? Zo niet, dan klinkt het naar vastzittende plunjers in de pomp. Niet mee doorstarten/ rommelen, maar de pomp demonteren en door een specialist laten schoonmaken.
Heel veel andere suggesties zijn er denk ik niet, zeker niet als er overal diesel komt, behalve uit de injectorleidingen. Het systeem is behoorlijk straight- forward.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Als deze goed staat en je hebt ontlucht waarna er wel diesel uit de ontluchtingsschroefjes en bij de afdekplaat aan de bovenkant komt, dan is het eerste wat in mij opkomt na het woord "restauratie", hoe lang heeft het blok/ de pomp stil gestaan? En als hij lange(re) tijd heeft stilgestaan, is hij in die tijd dan gevuld geweest met speciale preserveer vloeistof? Zo niet, dan klinkt het naar vastzittende plunjers in de pomp. Niet mee doorstarten/ rommelen, maar de pomp demonteren en door een specialist laten schoonmaken.
Heel veel andere suggesties zijn er denk ik niet, zeker niet als er overal diesel komt, behalve uit de injectorleidingen. Het systeem is behoorlijk straight- forward.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl