130HCPU> laadruimte?!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul Kampeerrover

130HCPU> laadruimte?!

Bericht door Paul Kampeerrover »

Hoe zit het nu, moet er wel of geen blok op de achterklep, zodat de laadruimte vóór de achteras 40% is.
Als ik foto's van verschillende advertenties zie, is nergens dat blok te zien, terwijl ik ook heb gelezen datdat blok er ophoort.
Als er een verkeersfuik is en de douane ambtenaar ziet de laadruimte, loop ik dan de kans een prent/heffing te krijgen?
Ik ken meer 130's zonder, dan mèt blok op de laadklep......

Groet! Paul
Dixo

Re: 130HCPU> laadruimte?!

Bericht door Dixo »

Er zijn een hoop verschillende manieren om een 130 HCPU aan de Nederlandse grijs kenteken eisen te laten voldoen. Dat blok is een onderdeel van 1 van die oplossingen, maar er zijn er een stuk meer mogelijk. En tsja, het blok kan natuurlijk ook verwijderd zijn als de eigenaar van gokken houdt
Michael

Bericht door Michael »

Laadbak afneembaar maken en keuren als chassis cabine is veel eenvoudiger..
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Chassis 7 cm verlengen is ook een optie.
Is bij mij gedaan.
Jaap
Bakker

Bericht door Bakker »

Bij mij is de laadruimte , ter grootte van zo n driehoekig blok , aan de voorkant , door de achterkant van de cabine doorgetrokken tot bijna tegen de achterstoelen.
Is heel onopvallend en netjes weggewerkt. Is dus wel wat plaatwerk en popnagelen en kitten voor nodig, maar laadruimte word gedeeltelijk dus langer ipv korter.
fotos bakkerharlingenathomepuntnl
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Kan inderdaad, maar dan zitten je wielen zo 'vreemd' onder de uitsparingen in de laadbak.
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Dat klopt, staan inderdaad wat ver naar achteren, beetje bijsnijden helpt
Jaap
Disco

Bericht door Disco »

Er is een set in de handel om een 90 een 96 inch wielbasis te geven, misschien is deze ook toepasbaar op een 130(127) hoef je je chassis niet te verbouwen.
Ben n het zoeken geweest maar kan het even zo snel niet vinden

Jo
Plaats reactie