Abs switch code 2.3
Abs switch code 2.3
Goedemorgen, ik heb al enige tijd de twee rode rode lampjes op mijn dashboard van mijn Range Rover 3,9 1991 met automaat branden, van alles al geprobeerd accu los, uit laten lezen, maat T4book herkent de auto niet, is een uit Spanje geimporteerde, computer zegt dat er in 1991geen RRC's met abs in nederland zijn geleverd. Dus met de hand via stekker en kabeltje de foutcodes opgezocht zoals al eerder duidelijk in dit forum is behandeld , fout code 2.3 de switch schijnt niet goed te zijn, pomp slaat wel aan, zij het erg frequent, er is geen lekkage, er zijn nieuwe remslangen met rvs mantel gemonteerd. Ondanks dat heb ik een paar keer veel minder remdruk gehad omdat de pomp net niet op het goede moment de benodigde druk leverde.
Mijn vraag nu is, beste prikkers is deze switch voor de abs pomp nog leverbaar en zou dit het probleem oplossen?
De sensoren zijn ook gechekt en op hun plek.
Alvast dank voor het meedenken,
Groet Evert.
Mijn vraag nu is, beste prikkers is deze switch voor de abs pomp nog leverbaar en zou dit het probleem oplossen?
De sensoren zijn ook gechekt en op hun plek.
Alvast dank voor het meedenken,
Groet Evert.
Re: Abs switch code 2.3
Evert,
wat zegt Jansen in Udenhout er van? Die hebben alle apparatuur in huis om uit te lezen. Heb je de ABS sensoren al een keer gereinigd en opnieuw afgesteld? Dan kun je goed zelf, eruit wippen met schroevedraaier, schoonmaken en terug zetten. Vaak zijn ze helemaal vervuild door vet en troep.
Gr, Bart
wat zegt Jansen in Udenhout er van? Die hebben alle apparatuur in huis om uit te lezen. Heb je de ABS sensoren al een keer gereinigd en opnieuw afgesteld? Dan kun je goed zelf, eruit wippen met schroevedraaier, schoonmaken en terug zetten. Vaak zijn ze helemaal vervuild door vet en troep.
Gr, Bart
Ha Bart, ja de sensoren zijn schoon, en Udenhout ligt voor mij niet naast de deur(amersfoort) het uitlezen is gebeurt bij Rega in Ede met de off. Comp. Van Landrover t4 of zo.
Wel alvast weer dank voor je snelle reactie, zeer gewaardeerd!
Groet Evert
Wel alvast weer dank voor je snelle reactie, zeer gewaardeerd!
Groet Evert
Ik denk dat Jansen er beter in thuis is, en zo ver is dat toch niet? 90 km! Sensoren kunnen ook kapot zijn, ze zijn door te meten op 1 of andere manier. Ik zou effe naar Jansen gaan, geen aandelen (durf ze niet te kopen)
Gr, Bart
Gr, Bart
Ja Bart ben het met je eens, 90 km voor een goed en veilig remmende auto is niks, ik zal ze bellen voor een afspraak.
Wederom dank.
Evert
Wederom dank.
Evert
Ik neem aan dat je de ontluchtings procedure exact hetb gevolgd zoals deze staat in het werkplaats handboek???
Remmen van ee classic ontluchten heeft een volgorde, en de varianten met ABS hebben een nog ingewikkelder ontluchtings proces.
als er lucht in het systeem zit zal de pomp onodig vaak werken om het systeem op druk te krijgen, en kan volgens mijn logica een dergelijke fout melding geven op de pressure switch.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Remmen van ee classic ontluchten heeft een volgorde, en de varianten met ABS hebben een nog ingewikkelder ontluchtings proces.
als er lucht in het systeem zit zal de pomp onodig vaak werken om het systeem op druk te krijgen, en kan volgens mijn logica een dergelijke fout melding geven op de pressure switch.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )