Hoi ,
Ik heb gisteren MTF 94 olie in mijn r380 gedaan maar na 2 liter begon het er via de vulplug eruit te lopen.
Ik heb de bak volledig leeg laten druppen .
Volgens de boeken zou er toch 0,67 liter meer in moeten.
blijft er oude olie in staan?
De auto staat niet helemaal op een waterpas ondergrond maar toch ook niet zo scheef dat dit de 0,67 liter uit zou moeten maken kan de lucht soms niet weg en moet ik hem later navullen?
groet,
Marc
olie in r380
Re: olie in r380
Pim Fortuin zei ooit: vol is vol. En dat geldt ook voor je bak, er blijft altijd nog wat restjes in staan in hoekjes, niet te druk om maken. Goede keus heb je in ieder geval gemaakt door er MTF in te doen. Had onlangs een Defender 300 tdi op bezoek die er Kroon olie SP1061 in had, schakelde ook prima.
Gr, Bart
Gr, Bart
Hoi
Deze olie heb ik ook gebruikt.
Ik heb een olie koeler op de bak gemonteerd gaat dit systeem zich automatisch vullen en moet er dan olie bij ?
Ik dacht dat ascroft hierbij een soort pompje leverde maar het is gewoon een blokje wat op je bak komt .
staat er zoveel druk op de bak dat deze zich automatisch vult?
moet ik de slangen hierop aangesloten maar zo laag mogelijk houden?
groet,
Marc
Deze olie heb ik ook gebruikt.
Ik heb een olie koeler op de bak gemonteerd gaat dit systeem zich automatisch vullen en moet er dan olie bij ?
Ik dacht dat ascroft hierbij een soort pompje leverde maar het is gewoon een blokje wat op je bak komt .
staat er zoveel druk op de bak dat deze zich automatisch vult?
moet ik de slangen hierop aangesloten maar zo laag mogelijk houden?
groet,
Marc
Dat blokje zit standaard op Range Rovers met dit blok, dus zal waarschijnlijk origineel L.R. zijn, ik vermoed dat er inderdaad een soort pompje in de bak zit. Als je gereden hebt en de oliekoeler heeft zich gevuld dan is het misschien raadzaam om nogmaals het oliepeil te checken,
Gr, Bart
Gr, Bart