Tita toverlaro
Tita toverlaro
Voor drie weken de bak van mijn lightweight vervangen, omdat de achterste krukaskeerring niet helemaal lekvrij was, deze meteen maar even vervangen. Alles opgebouwd, starten, lopen en lekken uit het vliegwielhuis als een malle.
Enfin, bak er weer onderuit, weer een nieuwe krukaskeerring erin, bak er weer onder etc en weer lekken als een malle.
Daar word zelfs een verwoed sleutelaar niet blij van.
Paar dagen laten staan/links laten liggen. Voor de aardigheid vandaag nog weer even gestart, niet meer lekken, 30 km gereden, onderweg enkele keren gecheckt, nog steeds zo droog als de woestijn.
Kennelijk heeft de keerring zich gezet en dicht ie nu wel goed af.
Er zit voldoende olie in ook, dus ik hoop dat het zo blijft.
Zo nu eerst een.........
Roelof
Enfin, bak er weer onderuit, weer een nieuwe krukaskeerring erin, bak er weer onder etc en weer lekken als een malle.
Daar word zelfs een verwoed sleutelaar niet blij van.
Paar dagen laten staan/links laten liggen. Voor de aardigheid vandaag nog weer even gestart, niet meer lekken, 30 km gereden, onderweg enkele keren gecheckt, nog steeds zo droog als de woestijn.
Kennelijk heeft de keerring zich gezet en dicht ie nu wel goed af.
Er zit voldoende olie in ook, dus ik hoop dat het zo blijft.
Zo nu eerst een.........
Roelof
Re: Tita toverlaro
Ik check altijd of de keerring niet of wel lekt door het vliegwiel te plaatsen en even de motor te starten zonder versnellingsbak en 5 minuten laten lopen. Heb trouwens nog nooit een opnieuw lekkende keerring gehad, alleen met een Britpart keerring. (bij een Disco 300 tdi automaat, fijn!!!)
Gr Bart
Gr Bart
Re: Tita toverlaro
Hi Roelof,
Dus ik kan hem weer op de weg in Ruurlo zien??
Niets meer aan doen zeg ik!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1beb5252623cdb665697027226862583', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 16613157, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dus ik kan hem weer op de weg in Ruurlo zien??
Niets meer aan doen zeg ik!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1beb5252623cdb665697027226862583', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 16613157, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Tita toverlaro
De eerste was inderdaad een britpart keerring, de tweede is oem en is dus ook nu nog steeds dicht.
Karlijn heeft er al weer de nodige kilometers meegemaakt.
Karlijn heeft er al weer de nodige kilometers meegemaakt.
Re: Tita toverlaro
Als die gele grobbebol zijn mond houdt is het toch niet zo erg?