Hallo allemaal, wellicht dat iemand me kan helpen: enkele weken geleden ben ik begonnen met het vervangen van de kruiskoppeling van de rechter steekas aangezien vandaar een zwaar geluid kwam en ik de naalden van de kruisje terug vondt in de olie van de Swivel. Dit alles aan mijn SIII (met 11 inch remmen dus een as van een 109). Ik heb even geen tijd gehad om e.e.a te repareren dus vandaag begonnen met alles op te bouwen. Zover geen probleem: steekas in het diff, remplaat en ashuis monteren. De lagers afgesteld en as geborgd met de kroonmoer: alles loop soepel en is met de hand draaien.
Maar dan: als ik de as draai, hoor ik vanuit het diff een klok-klok geluid. Auto staat hierbij met beide wielen voor van de grond en in de vrij - normale gearing.
De voorste aandrijfas zie ik even bewegen maar loopt hierna niet verder mee.
Nu weet ik niet of dit normaal is in deze positie of niet, zeker omdat de auto al enige tijd stil staat en waarschijnlijk alle olie naar onderen is gezakt.
Wilde op jullie reactie wachten voordat ik de as verder in elkaar zet en met de auto ga rijden. Dit om te voorkomen dat ik iets in het diff kapot maak.
alvast bedankt voor tips en hints,
Cor