Grrr 200tdi op versnellingsbak
Grrr 200tdi op versnellingsbak
Ik heb mijn motor (200tdi) er onlangs uitgehaald voor een keerinkje en pakkinkje. (zie discussie carterdruk na).
Daar schrijf ik ook over het probleem dat ik altijd ondervind bij het terugplaatsen van mijn motor op de versnellingsbak (series 3).
Vorige week dinsdagavond tot 22:00 bezig geweest en niks noppes nada.
Afgeslopen zaterdag bezig geweest en weer niks.
Op advies een oude as te leen gehaald en die past prima.
Op verder advies enkele draad einden vervangen door langere om beter te kunnen centreren.
Ben ik de enige die hier zo mee kloot of is er een truukje?
Ik heb de motor in de heftruck hangen dus ben in staat om wat te sturen.
Daar schrijf ik ook over het probleem dat ik altijd ondervind bij het terugplaatsen van mijn motor op de versnellingsbak (series 3).
Vorige week dinsdagavond tot 22:00 bezig geweest en niks noppes nada.
Afgeslopen zaterdag bezig geweest en weer niks.
Op advies een oude as te leen gehaald en die past prima.
Op verder advies enkele draad einden vervangen door langere om beter te kunnen centreren.
Ben ik de enige die hier zo mee kloot of is er een truukje?
Ik heb de motor in de heftruck hangen dus ben in staat om wat te sturen.
Re: Grrr 200tdi op versnellingsbak
Gewoon blijven proberen.. wij zijn ook wel eens uren bezig voordat hij er in wil. Motor even een paar slagen draaien met de krukas terwijl je hem aanduwt kan soms net helpen om de vertanding er in te laten vallen...
Hoi, heb je je koppelingsplaat per ongeluk verschoven? Dan weer deze weer centreren, ook even je versnellingsbak even aan de voorzijde een stukje omhoog zodat hij iets schuin omhoog komt te staan, goed ondersteunen met een degelijke houten balk of zo.
Ook je motor iets schuin in de takel hangen en er voor hangen dan een beetje vanaf de zijkanten het blok heen en weer bewegen, wel met beleid anders gaan de lamellen van de drukgroep naar de radsemedee........... Dus kijk van onderen met behulp van een zaklamp of hij er echt goed voor hangt. Plak anders een spiegeltje op een stangetje en plaats deze er tussen zo zie het nog beter.
Wat ook wel wil helpen is een beetje heen weer draaien met je cardanas daar zit altijd wel een beetje speling en dat kan net genoeg zijn om hem over de priceas te laten glijden.
Dit is ook niet zo zwaar als je de motor heen en weer beweegt.
Ontkoppel ook je hulpkoppeling, die kan net de laatste millimeters blokkeren. Daarna wel even ontluchten met de voorkant van de auto omhoog.
ps in je eentje is het niet te doen vind ik................................
Succes,
Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Ook je motor iets schuin in de takel hangen en er voor hangen dan een beetje vanaf de zijkanten het blok heen en weer bewegen, wel met beleid anders gaan de lamellen van de drukgroep naar de radsemedee........... Dus kijk van onderen met behulp van een zaklamp of hij er echt goed voor hangt. Plak anders een spiegeltje op een stangetje en plaats deze er tussen zo zie het nog beter.
Wat ook wel wil helpen is een beetje heen weer draaien met je cardanas daar zit altijd wel een beetje speling en dat kan net genoeg zijn om hem over de priceas te laten glijden.
Dit is ook niet zo zwaar als je de motor heen en weer beweegt.
Ontkoppel ook je hulpkoppeling, die kan net de laatste millimeters blokkeren. Daarna wel even ontluchten met de voorkant van de auto omhoog.
ps in je eentje is het niet te doen vind ik................................
Succes,
Michel WaZ
RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Er is maar 1 advies:
Let erop dat de versnellingsbak zo recht mogelijk voor de motor zit EN ook dat de motor in diezelfde lijn staat.
M.a.w. het kan goed helpen om de motor (aan vliegwielzijde) te ondersteunen met een krik en deze na elke poging een klein tikkie omhoog te zetten.
Ben er net vanaf......Zie dit staartje
Succes ermee,
Let erop dat de versnellingsbak zo recht mogelijk voor de motor zit EN ook dat de motor in diezelfde lijn staat.
M.a.w. het kan goed helpen om de motor (aan vliegwielzijde) te ondersteunen met een krik en deze na elke poging een klein tikkie omhoog te zetten.
Ben er net vanaf......Zie dit staartje
Succes ermee,
YES YES YES!!!
hefkarretje onder de versnellingsbak zodat deze iets schuin omhoog steekt (handig voor motorsteunen)
Langere draadeinden op motor gezet voor het centreren.
En inderdaad moet alles er recht voor staan.
Aan een kant kon ik er een moer opdraaien en vervolgens met een moer op de langere draadeind aan de andere kan kon ik er voor zorgen dat alles recht en in een lijn kwam te staan.
En toen zei die "Plop"
Dit is denk ik de 5e keer dat ik er nu dit blokje ingooi, maar nog nooit met zoveel gedoe.
Nu weer opbouwen en rijden, want er moet nog een coniferenhaag uit en dan zal de BlueMotion moeten helpen met de lier!
hefkarretje onder de versnellingsbak zodat deze iets schuin omhoog steekt (handig voor motorsteunen)
Langere draadeinden op motor gezet voor het centreren.
En inderdaad moet alles er recht voor staan.
Aan een kant kon ik er een moer opdraaien en vervolgens met een moer op de langere draadeind aan de andere kan kon ik er voor zorgen dat alles recht en in een lijn kwam te staan.
En toen zei die "Plop"
Dit is denk ik de 5e keer dat ik er nu dit blokje ingooi, maar nog nooit met zoveel gedoe.
Nu weer opbouwen en rijden, want er moet nog een coniferenhaag uit en dan zal de BlueMotion moeten helpen met de lier!
top veel plezier, werkt altijd de versnellingsbak iets omhoog.
Groet michel WaZ
Groet michel WaZ