Nieuw project nav MRB
Nieuw project nav MRB
Hello,
Helaas helaas die mrb toch.. na jaren en jaren een 110 gereden te hebben, en even het idee gehad om gewoon door te blijven rijden..maar tis gewoon niet haalbaar..
Maar ja, wil wel landrover blijven tuffen (ook in de winter!).. Dus denk denk, een series mrb vrij dus.. maar ben nu zo gewend aan tdi..krijg daar zo een glimlach van. En een 109 beetje stoer aankleden is ook zeker niet onmogelijk..
Heb echter geen enkele ervaring met series modellen en de onmogelijkheden hiervan misschien, de 110 kan ik echter dromen. Weet dat de permanent 4x4 nie t op de series zit, maar is het vrij eenvoudig om een tdi in een series te lepelen?
Zat al een beetje te dromen van een 109 look-a-like one ton (wie weet wat voor banden daar onder zitten?) met 300tdi?..of 200tdi al lastig genoeg?
Wie heeft ideeen?
Grt Willem.
Helaas helaas die mrb toch.. na jaren en jaren een 110 gereden te hebben, en even het idee gehad om gewoon door te blijven rijden..maar tis gewoon niet haalbaar..
Maar ja, wil wel landrover blijven tuffen (ook in de winter!).. Dus denk denk, een series mrb vrij dus.. maar ben nu zo gewend aan tdi..krijg daar zo een glimlach van. En een 109 beetje stoer aankleden is ook zeker niet onmogelijk..
Heb echter geen enkele ervaring met series modellen en de onmogelijkheden hiervan misschien, de 110 kan ik echter dromen. Weet dat de permanent 4x4 nie t op de series zit, maar is het vrij eenvoudig om een tdi in een series te lepelen?
Zat al een beetje te dromen van een 109 look-a-like one ton (wie weet wat voor banden daar onder zitten?) met 300tdi?..of 200tdi al lastig genoeg?
Wie heeft ideeen?
Grt Willem.
Re: Nieuw project nav MRB
De one-ton Series hadden oorspronkelijk 900x16 banden op verbrede velgen. dat is ongeveer vergelijkbaar met 255x100x16..
en dat ziet er inderdaad vrij bruut uit (ik denk dat je wel iets aan de overbrenging zult moeten doen om te compenseren voor de enorme afrolomtrek)
chassis_3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e01322dd255882bb22cbd5c21be37574', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2Fimages%2Fchassis_3.jpg', 'http://www.onetonlandrover.co.uk/images/chassis_3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2Fimages%2Fchassis_3.jpg', '', 16605311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d47f93785b1e2fb5aff6b6ee97e95021', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 16605311, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e47630a25f2e5d5487c6c5bafbbc0d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 16605311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
en dat ziet er inderdaad vrij bruut uit (ik denk dat je wel iets aan de overbrenging zult moeten doen om te compenseren voor de enorme afrolomtrek)
chassis_3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e01322dd255882bb22cbd5c21be37574', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2Fimages%2Fchassis_3.jpg', 'http://www.onetonlandrover.co.uk/images/chassis_3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.onetonlandrover.co.uk%2Fimages%2Fchassis_3.jpg', '', 16605311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d47f93785b1e2fb5aff6b6ee97e95021', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 16605311, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e47630a25f2e5d5487c6c5bafbbc0d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 16605311, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi Chris,
Zoiets dacht ik al bedankt, geweldig plaatje heb je uitgezocht ook..juiste kleur, juiste dak..als er een Tdi achter de grill ligt ben ik verkocht
Dacht te menen dat er ook assen van een 101 onder zitten.
Klopt het ook dat er voor een 109 geen "goedgekeurde" vervangings chassis zijn? Mijn 110 heb ik van een gegalvaniseerd ml chassis voorzien, geweldige uitvinding!
Misschien toch maar op zoek naar een MRB vrije 109 3drs met 9 pers op kenteken en misschien al wel een Tdi erin...oei wensen lijstje word al weer erg lang.
Grtn Willem
Zoiets dacht ik al bedankt, geweldig plaatje heb je uitgezocht ook..juiste kleur, juiste dak..als er een Tdi achter de grill ligt ben ik verkocht
Dacht te menen dat er ook assen van een 101 onder zitten.
Klopt het ook dat er voor een 109 geen "goedgekeurde" vervangings chassis zijn? Mijn 110 heb ik van een gegalvaniseerd ml chassis voorzien, geweldige uitvinding!
Misschien toch maar op zoek naar een MRB vrije 109 3drs met 9 pers op kenteken en misschien al wel een Tdi erin...oei wensen lijstje word al weer erg lang.
Grtn Willem
Re: Nieuw project nav MRB
Alles kan natuurlijk. De one tons uitvoering had 900R16 inderdaad maar ook een one tons chassis, salesburry achter en vooras. De rover vooras gaat het niet redden. En een aangepaste v-bak zodat de maximum snelheid niet hoger was als zo'n 60 km/u. Wel een enorm koppel. Hij was gemaakt om kannonnen en dergelijk geschut in het leger te verslepen door het terrein.
Alle Nederlandse ex militaire 109 ook de ambu's zijn uitgerust met een one tons chassis. Dat is te zien aan de verhoogde weerschommels. De bevestigingspunten aan de voorzijde zijn groter en steviger. In een van de crossmembers zit een uitsparing voor de propshaft die door de verhoging een grotere hoek moet maken en anders tegen het member aan batst.
Van de 109 kun je gewoon een nieuw chassis kopen in engeland. Alleen niet de onetons uitvoering daarvan. Mischien wel op aanvraag.
Oh ja, de 109 heeft een draaicircel van een binnenvaartschip en met 900R16 wordt het waarschijnlijk een supertanker. 900R16 wielen zou ik dus nooit aan beginnen. de standaard motor trekt het niet zonder onetons v-bak en met een zwaardere motor trekken je assen en v-bak het niet. Tevens wordt de wagen echt onhandelbaar vanwege de draaicircel.
Omdat de onetons uitsluitend voor het leger waren is de kans bijzonder klein dat je er een vind met 9 personen op het kenteken en voor een vier deurs moet het zelfs een al omgebouwde versie zijn. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn er alleen maar twee deurs one tons chassis. En ombouwen van van twee naar vier deuren kan wel maar is een hoop werk. Er moet het e.e.a. aan het chassis veranderd (gelast dus) worden.
Alle Nederlandse ex militaire 109 ook de ambu's zijn uitgerust met een one tons chassis. Dat is te zien aan de verhoogde weerschommels. De bevestigingspunten aan de voorzijde zijn groter en steviger. In een van de crossmembers zit een uitsparing voor de propshaft die door de verhoging een grotere hoek moet maken en anders tegen het member aan batst.
Van de 109 kun je gewoon een nieuw chassis kopen in engeland. Alleen niet de onetons uitvoering daarvan. Mischien wel op aanvraag.
Oh ja, de 109 heeft een draaicircel van een binnenvaartschip en met 900R16 wordt het waarschijnlijk een supertanker. 900R16 wielen zou ik dus nooit aan beginnen. de standaard motor trekt het niet zonder onetons v-bak en met een zwaardere motor trekken je assen en v-bak het niet. Tevens wordt de wagen echt onhandelbaar vanwege de draaicircel.
Omdat de onetons uitsluitend voor het leger waren is de kans bijzonder klein dat je er een vind met 9 personen op het kenteken en voor een vier deurs moet het zelfs een al omgebouwde versie zijn. Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn er alleen maar twee deurs one tons chassis. En ombouwen van van twee naar vier deuren kan wel maar is een hoop werk. Er moet het e.e.a. aan het chassis veranderd (gelast dus) worden.
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi daar,
Duidelijk verhaal.. heb wel een vaarbewijs.. maar supertankers..?
Kort samen gevat, om niet in al te veel gedoe en nog een redelijk rijdbare cq handelbare wagen over te houden is 255x85x16 de max bandenmaat en dan een 200tdi incl de LT77 / korte R380 een maximale combinatie?
Passen de assen van een 110 ook, of komen er dan weer andere lastig op te lossen probleempjes om de hoek kijken? Te breed waarschijnlijk?
Vraag me ook wat de Tdi aan rij "sensatie" in een 109 doet, in de 110 vond ik het een genot. Maar de wagens verschillen natuurlijk nogal in basis. Iemand opmerking ervaring mee/over?
Voor de duidelijkheid, ook niet op zoek naar een originele one ton, maar iets wat dat benadert, en ook nog goed rijdbaar
Maar om een 109 dus wel goed op te hogen is de militaire versie een betere kandidaat? Kom van de schroefveren af, dus de bladveer nieuw leer terrein..
Grt Willem
Duidelijk verhaal.. heb wel een vaarbewijs.. maar supertankers..?
Kort samen gevat, om niet in al te veel gedoe en nog een redelijk rijdbare cq handelbare wagen over te houden is 255x85x16 de max bandenmaat en dan een 200tdi incl de LT77 / korte R380 een maximale combinatie?
Passen de assen van een 110 ook, of komen er dan weer andere lastig op te lossen probleempjes om de hoek kijken? Te breed waarschijnlijk?
Vraag me ook wat de Tdi aan rij "sensatie" in een 109 doet, in de 110 vond ik het een genot. Maar de wagens verschillen natuurlijk nogal in basis. Iemand opmerking ervaring mee/over?
Voor de duidelijkheid, ook niet op zoek naar een originele one ton, maar iets wat dat benadert, en ook nog goed rijdbaar
Maar om een 109 dus wel goed op te hogen is de militaire versie een betere kandidaat? Kom van de schroefveren af, dus de bladveer nieuw leer terrein..
Grt Willem
Re: Nieuw project nav MRB
Willem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi daar,
>
> Duidelijk verhaal.. heb wel een vaarbewijs.. maar
> supertankers..?
>
> Kort samen gevat, om niet in al te veel gedoe en
> nog een redelijk rijdbare cq handelbare wagen over
> te houden is 255x85x16 de max bandenmaat en dan
> een 200tdi incl de LT77 / korte R380 een maximale
> combinatie?
> Passen de assen van een 110 ook, of komen er dan
> weer andere lastig op te lossen probleempjes om de
> hoek kijken? Te breed waarschijnlijk?
>
> Vraag me ook wat de Tdi aan rij "sensatie" in een
> 109 doet, in de 110 vond ik het een genot. Maar de
> wagens verschillen natuurlijk nogal in basis.
> Iemand opmerking ervaring mee/over?
>
> Voor de duidelijkheid, ook niet op zoek naar een
> originele one ton, maar iets wat dat benadert, en
> ook nog goed rijdbaar
>
> Maar om een 109 dus wel goed op te hogen is de
> militaire versie een betere kandidaat? Kom van de
> schroefveren af, dus de bladveer nieuw leer
> terrein..
>
>
> Grt Willem
En je denkt niet dat je boven de 1/3 - 2/3 regeling uit gaat komen met dit plan ?
-------------------------------------------------------
> Hoi daar,
>
> Duidelijk verhaal.. heb wel een vaarbewijs.. maar
> supertankers..?
>
> Kort samen gevat, om niet in al te veel gedoe en
> nog een redelijk rijdbare cq handelbare wagen over
> te houden is 255x85x16 de max bandenmaat en dan
> een 200tdi incl de LT77 / korte R380 een maximale
> combinatie?
> Passen de assen van een 110 ook, of komen er dan
> weer andere lastig op te lossen probleempjes om de
> hoek kijken? Te breed waarschijnlijk?
>
> Vraag me ook wat de Tdi aan rij "sensatie" in een
> 109 doet, in de 110 vond ik het een genot. Maar de
> wagens verschillen natuurlijk nogal in basis.
> Iemand opmerking ervaring mee/over?
>
> Voor de duidelijkheid, ook niet op zoek naar een
> originele one ton, maar iets wat dat benadert, en
> ook nog goed rijdbaar
>
> Maar om een 109 dus wel goed op te hogen is de
> militaire versie een betere kandidaat? Kom van de
> schroefveren af, dus de bladveer nieuw leer
> terrein..
>
>
> Grt Willem
En je denkt niet dat je boven de 1/3 - 2/3 regeling uit gaat komen met dit plan ?
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi,
Plannen zijn er om te groeien en te krimpen, heb al een paar 109s gezien met een 200tdi (dus dat kan redelijk invoudig?), dat ik er dan wat grotere bandjes opzet lijkt me geen punt.
Zoals gezegd ik series leek en probeer hier wat wijzer te worden, wat betreft de 1/3 regeling, chassis en opbouw verander ik niet.,
Grt Willem
Plannen zijn er om te groeien en te krimpen, heb al een paar 109s gezien met een 200tdi (dus dat kan redelijk invoudig?), dat ik er dan wat grotere bandjes opzet lijkt me geen punt.
Zoals gezegd ik series leek en probeer hier wat wijzer te worden, wat betreft de 1/3 regeling, chassis en opbouw verander ik niet.,
Grt Willem
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi Willem,
Ik zit in dezelfde situatie; vanaf volgend jaar 2000,- MRB per jaar voor m'n 110 diesel. Tja, tis niet anders. Maar waarom hang je geen benzinemotor in je 110? Ga ik wel doen.
De aanschaf van een belastingvrije 109 kost je waarschijnlijk al meer dan de jaarlijkse MRB en dan zal er waarschijnlijk ook nog wel wat werk aanzitten. Voor al die poen schaf je een benzinemotor aan, inclusief eigenhandige revisie (ik ga er vanuit dat je een handige vogel bent).
Daarnaast geef je aan dat je de 110 van haver tot gort kent. Waarom overstappen?
Tja, het blijft kiezen tussen k*t en k*t.....
Willem
Ik zit in dezelfde situatie; vanaf volgend jaar 2000,- MRB per jaar voor m'n 110 diesel. Tja, tis niet anders. Maar waarom hang je geen benzinemotor in je 110? Ga ik wel doen.
De aanschaf van een belastingvrije 109 kost je waarschijnlijk al meer dan de jaarlijkse MRB en dan zal er waarschijnlijk ook nog wel wat werk aanzitten. Voor al die poen schaf je een benzinemotor aan, inclusief eigenhandige revisie (ik ga er vanuit dat je een handige vogel bent).
Daarnaast geef je aan dat je de 110 van haver tot gort kent. Waarom overstappen?
Tja, het blijft kiezen tussen k*t en k*t.....
Willem
Re: Nieuw project nav MRB
een standaard 109 met 300tdi / bak geen optie?
geeft ook las werk, maar met 7.50 banden minder narigheid dan 9.00 banden (al in aanschaf)
voor assen kan je toyota assen nemen voor sterkte, mocht je toch 9.00 banden willen.
pruts ze er onder na de 300 tdi omkeuring en rij rustig naar de keuring toe.
de r380 is een langere bak, aandrijf assen zullen aangepast moeten worden, eventueel aan de voorkant ook het chassis om het een en ander niet te laten aanlopen.
als je toch een1 ton wil, zoek in engeland maar op southern electricity board, die gebruikten ze, ook met een pto kabel trekker.
geeft ook las werk, maar met 7.50 banden minder narigheid dan 9.00 banden (al in aanschaf)
voor assen kan je toyota assen nemen voor sterkte, mocht je toch 9.00 banden willen.
pruts ze er onder na de 300 tdi omkeuring en rij rustig naar de keuring toe.
de r380 is een langere bak, aandrijf assen zullen aangepast moeten worden, eventueel aan de voorkant ook het chassis om het een en ander niet te laten aanlopen.
als je toch een1 ton wil, zoek in engeland maar op southern electricity board, die gebruikten ze, ook met een pto kabel trekker.
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi Willem
Mijn 110 heb ik destijds gekocht met een 2.25 benzine, buiten dat het een erg licht motortje voor een 110 is zoop die meer dan mij.. 1 op 5 a 6, met beetje door rijden, in een 90 zou ik nog overwegen. Tevens heb ik een rolkooi buiten om en wat extra accesoires die ook nodige weerstand en gewicht geven.
En ook niet onbelangrijk ik ben een diesel fan, maar los daarvan zou ik nooit terug gaan naar benzine torretje..hooguit een v8 heb ik even overwogen. Ik zou hier circa 2500 per jaar voor moeten gaan betalen zoals hij nu is, dus na 4 jaar kosten weer gelijk..min of meer..
Tis of geen mrb of geen landrover..
Tis gewoon k*t inderdaad.
Grt Willem
Mijn 110 heb ik destijds gekocht met een 2.25 benzine, buiten dat het een erg licht motortje voor een 110 is zoop die meer dan mij.. 1 op 5 a 6, met beetje door rijden, in een 90 zou ik nog overwegen. Tevens heb ik een rolkooi buiten om en wat extra accesoires die ook nodige weerstand en gewicht geven.
En ook niet onbelangrijk ik ben een diesel fan, maar los daarvan zou ik nooit terug gaan naar benzine torretje..hooguit een v8 heb ik even overwogen. Ik zou hier circa 2500 per jaar voor moeten gaan betalen zoals hij nu is, dus na 4 jaar kosten weer gelijk..min of meer..
Tis of geen mrb of geen landrover..
Tis gewoon k*t inderdaad.
Grt Willem
Re: Nieuw project nav MRB
Over verhogen weet ik weinig. Wel dat je dat goed moet aanpakken om normale veilige rijeigenschappen te behouden. Verder is eigenlijk de hele aandrijflijn van een series gemaakt voor de 2,25 B en D motoren. (68 en 63 pk) Met zwaardere en grotere motoren gaat de boel gewoon stuk. De rover diffs, steekassen en v-bak zijn niet gemaakt om 120 pk(en de bijbehorende koppels) aan vermogen te verstouwen. De vooras is ook nog eens niet voorzien van homokineten maar van kruisjes. Daarom is een s1,2,3 een achterwielaandrijver met bijschakelbare vooras. En dus geen permanent 4x4 zoals de latere 90 en 110's. Als met de bestaande vooras een nieuwere lt77 met permanent 4x4 wordt gemonteerd draai je no time je vooras aan gort.
Er bestaan conversie sets om de kruisjes te vervangen door homokineten. Er bestaan conversiesets om de bestaande lt76 tussenbak met uitschakelbare 4x4 te koppelen aan de nieuwere lt77 v-bak. Er betaan sets om de permanent 4x4 lt77 bak om te zetten naar een uitschakelbare 4x4. Veel van die conversies zijn niet meer te koop en dus lastig. De firma's Heystee, Ashcroft en Turner engenering hebben voor zover ik weet nog de laatste conversiesets.
Als je met een series drie sneller wilt, denk ik dat je het eenvoudigste een oude disco kunt aanschaffen en de de hele aandrijving inclusief assen, v-bak en motor onder de s3 te klussen. De assen zijn alleen te breed en je zult dus wenkbrouwen op de wielschermen moeten zetten omdat de wielen anders te veel naar buiten steken. Dat zal in elk geval veel goedkoper zijn dan de huidige techniek met conversiesets aan te passen.
Mijn wagen blijft gewoon standaard. Met de standaard wielmaten, veren, dempers en geen verhogingen. Van alle aanpassingen die ooit aan een s3 gedaan zijn blijkt dat toch gewoon de meest betrouwbare combinatie te zijn. Bovendien is het een oldtimer en dat wil ik graag zo houden. Een nieuwe landrover vermommen als oldtimer om belastingvrij te kunnen rijden vind ik niets. Ter wille van de houdbaarheid heb ik wel mijn dus originele one tons chassis verzinkt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2013 14:00 door Exfietser.
Er bestaan conversie sets om de kruisjes te vervangen door homokineten. Er bestaan conversiesets om de bestaande lt76 tussenbak met uitschakelbare 4x4 te koppelen aan de nieuwere lt77 v-bak. Er betaan sets om de permanent 4x4 lt77 bak om te zetten naar een uitschakelbare 4x4. Veel van die conversies zijn niet meer te koop en dus lastig. De firma's Heystee, Ashcroft en Turner engenering hebben voor zover ik weet nog de laatste conversiesets.
Als je met een series drie sneller wilt, denk ik dat je het eenvoudigste een oude disco kunt aanschaffen en de de hele aandrijving inclusief assen, v-bak en motor onder de s3 te klussen. De assen zijn alleen te breed en je zult dus wenkbrouwen op de wielschermen moeten zetten omdat de wielen anders te veel naar buiten steken. Dat zal in elk geval veel goedkoper zijn dan de huidige techniek met conversiesets aan te passen.
Mijn wagen blijft gewoon standaard. Met de standaard wielmaten, veren, dempers en geen verhogingen. Van alle aanpassingen die ooit aan een s3 gedaan zijn blijkt dat toch gewoon de meest betrouwbare combinatie te zijn. Bovendien is het een oldtimer en dat wil ik graag zo houden. Een nieuwe landrover vermommen als oldtimer om belastingvrij te kunnen rijden vind ik niets. Ter wille van de houdbaarheid heb ik wel mijn dus originele one tons chassis verzinkt.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2013 14:00 door Exfietser.
Re: Nieuw project nav MRB
had zelf soort gelijke plannen
109 exdef met 300tdi aan orignele bak met overdrive
wel effe stuurbekrachtiging en parabooltjes dan
de 109 exdef 2.25D heb ik vorig jaar aangeschaft en is van 79
dus heb ruim de tijd om te verzamellen en te bouwe
wat aandrijflijn en remmen betreft, kan best wel wat hebbe
kreeg het in mijn diensttijd ook niet stuk
Grt
Alan
109 exdef met 300tdi aan orignele bak met overdrive
wel effe stuurbekrachtiging en parabooltjes dan
de 109 exdef 2.25D heb ik vorig jaar aangeschaft en is van 79
dus heb ruim de tijd om te verzamellen en te bouwe
wat aandrijflijn en remmen betreft, kan best wel wat hebbe
kreeg het in mijn diensttijd ook niet stuk
Grt
Alan
Re: Nieuw project nav MRB
Ik weet toevallig nog een 109 mét 200 Tdi én overdrive én Defender diffs te koop.
Geen aandelen, maar ik heb geholpen bij de ombouw.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a6ebbd92b35ea886a05f61729e1c8a1a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16606203, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geen aandelen, maar ik heb geholpen bij de ombouw.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a6ebbd92b35ea886a05f61729e1c8a1a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16606203, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi,
Kan je mij daar een linkje o.i.d van sturen naar tamarain@live.nl?
Alvast bedankt, is die groen? En hoe rijd dat??
Grt Willem
Kan je mij daar een linkje o.i.d van sturen naar tamarain@live.nl?
Alvast bedankt, is die groen? En hoe rijd dat??
Grt Willem
Re: Nieuw project nav MRB
en als je nou van een bestaande 109 de veren afslijpt en er schroefveren voor in de plaats last (mag dat? en telt dit dan nog steeds als origineel chassis?) Dan hoef je vervolgens alleen nog maar die hele aandrijflijn over te lepelen en hebt je 110 weer, alleen dan met wat meer klassieke uitstraling
Groet, Wilberth

Groet, Wilberth
Re: Nieuw project nav MRB
blijkbaar is een 200tdi maar dan zonder de t (turbo) van een disco goed te doen. Redelijk pasklaar en niet te sterk om de aandrijving aan gort te trekken. Is al regelmatig gedaan, ook niet op de prik.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf30c4786268e13321dfe9a615d4b2dd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16606434, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf30c4786268e13321dfe9a615d4b2dd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16606434, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuw project nav MRB
Willem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Kan je mij daar een linkje o.i.d van sturen naar
> tamarain@live.nl?
>
> Alvast bedankt, is die groen? En hoe rijd dat??
>
> Grt Willem
Ja deze 109 is groen (Dark Bronze Green).
Ik heb jouw email adres doorgegeven en Ruud (de eigenaar) zal je een berichtje sturen met meer info.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cdf9bd9ccf2a1b9a5db82289a3e7ca06', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16606532, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Hoi,
>
> Kan je mij daar een linkje o.i.d van sturen naar
> tamarain@live.nl?
>
> Alvast bedankt, is die groen? En hoe rijd dat??
>
> Grt Willem
Ja deze 109 is groen (Dark Bronze Green).
Ik heb jouw email adres doorgegeven en Ruud (de eigenaar) zal je een berichtje sturen met meer info.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cdf9bd9ccf2a1b9a5db82289a3e7ca06', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16606532, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuw project nav MRB
Mm veren, radiusarmen, aframe schokdempers, is nogal
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi Wilberth,
Dat wilde ik maar niet doen..das wel errug veel werk..
Grt Willem
Dat wilde ik maar niet doen..das wel errug veel werk..
Grt Willem
Re: Nieuw project nav MRB
lijkt mij dat je dan behalve de aandrijflijn ook het chassis wijzigd dus 2/3
en wie wil er nou een defenderpretender
en wie wil er nou een defenderpretender
Re: Nieuw project nav MRB
Portaalassen is dan een mooie ombouw, meer hoogte voor grote banden, meteen de juiste overbrenging daarvoor en gratis extra spoorbreedte
Re: Nieuw project nav MRB
Als je echt geïnteresseerd bent in een 109, dan heb ik nog een project staan.
De gehele voorkant is gestript en geschilderd. Momenteel staat er een 2.5 liter klaar om er in te hangen. De auto is van 1979 en een 5 deurs stawag uitvoering. Staat nu op (even uit mijn hoofd) BF Goodrich 265 banden op stalen Defender velgen.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d09038db1296ac5135efe39504d8dea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16608093, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
De gehele voorkant is gestript en geschilderd. Momenteel staat er een 2.5 liter klaar om er in te hangen. De auto is van 1979 en een 5 deurs stawag uitvoering. Staat nu op (even uit mijn hoofd) BF Goodrich 265 banden op stalen Defender velgen.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d09038db1296ac5135efe39504d8dea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16608093, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Re: Nieuw project nav MRB
Nee Toch!!!!
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2e4a7153b9c1f59c2e1f9ce92bd8b26', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16608171, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2e4a7153b9c1f59c2e1f9ce92bd8b26', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16608171, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Nieuw project nav MRB
Nee hoor, ik geef niet zomaar op. Ik zie het er alleen niet van komen dat ik veel met Larrie zal rijden in de komende jaren.
Mocht Larrie vertrekken, dan komt er zeker weer wat anders en tot die tijd blijf ik lekker aan Larrie werken (als ik niet onder de Disco lig
Een light weight is ook heel leuk. Topless zonder deurtops. Zowel Mike (pike) als Martin hebben er eentje binnen het 11e. Hoog fun gehalte.
Ach we zullen zien in de komende tijd alleen hebben ze in Den Haag meer kapot gemaakt dan drank kan helen
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4cf6625429641d13a28e0395e868bedc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16608260, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Mocht Larrie vertrekken, dan komt er zeker weer wat anders en tot die tijd blijf ik lekker aan Larrie werken (als ik niet onder de Disco lig
Een light weight is ook heel leuk. Topless zonder deurtops. Zowel Mike (pike) als Martin hebben er eentje binnen het 11e. Hoog fun gehalte.
Ach we zullen zien in de komende tijd alleen hebben ze in Den Haag meer kapot gemaakt dan drank kan helen
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4cf6625429641d13a28e0395e868bedc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16608260, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Re: Nieuw project nav MRB
Natuurlijk kan je de 109 modificeren.
De blad veren mits je parrabool veren hebt veren naar mijn bevindingen comfortabeler als schroefveren.
heb zelf een peugeot td motor met intercooler wat qua koppel gelijk is met de 200 tdi.
Let wel je series versnellingsbak kan het koppel niet aan en je zult vaak de hoofd as van je versnellingsbak moeten vervangen de transmissiebak is erg sterk en geeft geen probleem.
verder is een serie nagenoeg hetzelfde als de defender 110/90 qua techniek zal het geen problemen geven.
verder zal je over een paar schijfremmen voor moeten beschikken gezien de motor toch even meer power geeft maar daar zijn setjes voor.
Ben zelf een 110 aan het restaureren en verbaas me over de gelijkenissen alleen hij veert wat stugger. en alles is nagenoeg metrisch uitgevoerd
Mijn 109 gaat binnenkort voorzien worden van een LT77 bak gelijk aan de 200tdi sufix en koppel hem aan de transmissiebak van de serie zodat schakelbare 4x4 gehandhaafd blijft en ik niet ook de vooras hoef te vervangen met en de overbrenging origineel blijft.
De series vooras kan geen continue 4 wielaandrijving verdragen van wege de kruiskoppelingen 110 heeft homokoneet koppelingen.
chassis gegalvaniseerd is gewoon te bestellen in GB maar ook je oude chassis is te galvaniseren 110 chassis onlangs laten doen voor minder als 400 euro inc schubord.
oude nummer met slagletters in het nieuwe chassis slaan maar je kan ook de legale weg bewandelen maar dan moet je ze er nog steeds zelf inslaan.
als je vragen hebt hoor ik het
Ik hoop dan niet meer mijn bak te slopen door het te hoge koppel van mijn Motor
De blad veren mits je parrabool veren hebt veren naar mijn bevindingen comfortabeler als schroefveren.
heb zelf een peugeot td motor met intercooler wat qua koppel gelijk is met de 200 tdi.
Let wel je series versnellingsbak kan het koppel niet aan en je zult vaak de hoofd as van je versnellingsbak moeten vervangen de transmissiebak is erg sterk en geeft geen probleem.
verder is een serie nagenoeg hetzelfde als de defender 110/90 qua techniek zal het geen problemen geven.
verder zal je over een paar schijfremmen voor moeten beschikken gezien de motor toch even meer power geeft maar daar zijn setjes voor.
Ben zelf een 110 aan het restaureren en verbaas me over de gelijkenissen alleen hij veert wat stugger. en alles is nagenoeg metrisch uitgevoerd
Mijn 109 gaat binnenkort voorzien worden van een LT77 bak gelijk aan de 200tdi sufix en koppel hem aan de transmissiebak van de serie zodat schakelbare 4x4 gehandhaafd blijft en ik niet ook de vooras hoef te vervangen met en de overbrenging origineel blijft.
De series vooras kan geen continue 4 wielaandrijving verdragen van wege de kruiskoppelingen 110 heeft homokoneet koppelingen.
chassis gegalvaniseerd is gewoon te bestellen in GB maar ook je oude chassis is te galvaniseren 110 chassis onlangs laten doen voor minder als 400 euro inc schubord.
oude nummer met slagletters in het nieuwe chassis slaan maar je kan ook de legale weg bewandelen maar dan moet je ze er nog steeds zelf inslaan.
als je vragen hebt hoor ik het
Ik hoop dan niet meer mijn bak te slopen door het te hoge koppel van mijn Motor
Re: Nieuw project nav MRB
Apke Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee hoor, ik geef niet zomaar op. Ik zie het er
> alleen niet van komen dat ik veel met Larrie zal
> rijden in de komende jaren.
Als alleen het blok erin moet en de rest al gedaan is, dan is dat toch met wat extra handjes in een dagje tot een weekendje wel gedaan?
Misschien even een oproepje plaatsen alhier... Kratje bier en een stapel gevulde koeken erbij...
-------------------------------------------------------
> Nee hoor, ik geef niet zomaar op. Ik zie het er
> alleen niet van komen dat ik veel met Larrie zal
> rijden in de komende jaren.
Als alleen het blok erin moet en de rest al gedaan is, dan is dat toch met wat extra handjes in een dagje tot een weekendje wel gedaan?
Misschien even een oproepje plaatsen alhier... Kratje bier en een stapel gevulde koeken erbij...
Re: Nieuw project nav MRB
Nee, moet nog iets meer gebeuren. De voorkant staat zonder wings e.d.
Als het blok er in zit (kop moet er nog op) wil ik gelijk de brandstofleidingen veranderen. Het filter wat nu op het schutbord zit (zat) wil ik op de rechter steun van het stuurhuis maken (lekker dicht bij de pomp).
De elektra wil ik veranderen door een zekeringenkast net voor de radiator te maken en zo zijn er nog wel wat zaken die ik naar mijn eigen hand wil zetten.
De koppelingsleiding is bijvoorbeeld al aangepast zodat deze aan de linker kant blijft. De remleidingen zijn zo aangepast dat ze logischer lopen, enz.
Tja, de auto is oorspronkelijk rechts gestuurd ontworpen en later links gestuurd gemaakt. Aan mij nu de taak om wat dingen te verbeteren
Kortom, genoeg om te knutselen en over na te denken
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2a467fa2d1c24362feaf363bc2878fc3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16609496, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Als het blok er in zit (kop moet er nog op) wil ik gelijk de brandstofleidingen veranderen. Het filter wat nu op het schutbord zit (zat) wil ik op de rechter steun van het stuurhuis maken (lekker dicht bij de pomp).
De elektra wil ik veranderen door een zekeringenkast net voor de radiator te maken en zo zijn er nog wel wat zaken die ik naar mijn eigen hand wil zetten.
De koppelingsleiding is bijvoorbeeld al aangepast zodat deze aan de linker kant blijft. De remleidingen zijn zo aangepast dat ze logischer lopen, enz.
Tja, de auto is oorspronkelijk rechts gestuurd ontworpen en later links gestuurd gemaakt. Aan mij nu de taak om wat dingen te verbeteren
Kortom, genoeg om te knutselen en over na te denken
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2a467fa2d1c24362feaf363bc2878fc3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16609496, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Re: Nieuw project nav MRB
Klinkt als een prima te overzien project. Even proberen de motivatie terug te vinden en 'm dan in ieder geval afmaken Gestrande projecten wegdoen is financieel erg jammer vooral...
Re: Nieuw project nav MRB
Ik heb ook nooit beweerd dat het een gestrand project is. Het is alleen zo dat ik het in overweging zou nemen om dit project om te ruilen voor een ander project.
Ook de Disco 2 is een project ..... voordat ik die auto naar mijn zin heb
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a2ee76e33931453284787e3f153fa6ef', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16609731, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Ook de Disco 2 is een project ..... voordat ik die auto naar mijn zin heb
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a2ee76e33931453284787e3f153fa6ef', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16609731, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi Apke,
Bedankt voor je aanbod, maar helaas nog te vroeg..nog geen beslissing genome en dient toch echt wel MRB vrij te zijn..
Succes met je project(en)!
Grt Willem
Bedankt voor je aanbod, maar helaas nog te vroeg..nog geen beslissing genome en dient toch echt wel MRB vrij te zijn..
Succes met je project(en)!
Grt Willem
Re: Nieuw project nav MRB
Hoi Berry,
Hoe kansloos is een reactie op een oud bericht? Maar is deze 109 nog te koop van Ruud?
Grtn Art
Hoe kansloos is een reactie op een oud bericht? Maar is deze 109 nog te koop van Ruud?
Grtn Art