Preformance heads

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Noudje

Preformance heads

Bericht door Noudje »

Goedendag,

Nu ik weer op zee zit soms tijd genoeg om aan mn landrover te denken...
Vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de preformance heads voor een 300 tdi van turner engeneering.?
En is dit makkelijk zelf te doen..? Dus het instaleren zeg maar..

Vrgr Noudje
Erik One-ten+LW op 't werk

Re: Preformance heads

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Ik heb er geen ervaring mee, maar het flowen van een kop kan wel degelijk een verschil uitmaken. Al vind ik tot 30% meer nogal enthousiast, eerder richting 10% gaan.
Het monteren zal niet meer zijn dan een cilinderkop wissel, zo gebeurt dus.

Jij bent er dus ook zo 1 die weken plannen kan verzinnen op zee..herkenbaar.

Grtz. Erik

disco ronl

Bericht door disco ronl »

meer vermogen is ook simpel te halen uit een goede luchtinlaat (schoon + K&N filter), goede turbo, open uitlaatpijp en verstelling op de brandstof inspuitpomp, met name met de turbodruk vervroeger (oa het iets verdraaien van het conische deel onder het membraam)
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Persoonlijk geloof ik niet zo in een geflowde kop bij een diesel, de turbo duwt onder druk de lucht de motor in en dat is ruimschoots genoeg om de ingespoten hoeveelheid diesel te verbranden. Je kunt veel meer bereiken door de turbodruk iets hoger te zetten (gratis) en/of de inspuitpomp iets royaler te zetten (gratis). Turbodruk zou ik niet verder dan 1,3 Bar zetten (fabriekswaarde bij 300 tdi is 1 tot 1,2)
Als je toch wat geld wilt uitgeven dan zou ik voor lpg injectie gaan. Het is dat ik nu hard moet werken om de boel draaiende te houden anders had ik allang een setje in m'n Disco gehad.

Gr, Bart
noudje

Bericht door noudje »

sorry voor de late reactie,