Preformance heads

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Noudje

Preformance heads

Bericht door Noudje »

Goedendag,

Nu ik weer op zee zit soms tijd genoeg om aan mn landrover te denken...
Vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de preformance heads voor een 300 tdi van turner engeneering.?
En is dit makkelijk zelf te doen..? Dus het instaleren zeg maar..

Vrgr Noudje
Erik One-ten+LW op 't werk

Re: Preformance heads

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Ik heb er geen ervaring mee, maar het flowen van een kop kan wel degelijk een verschil uitmaken. Al vind ik tot 30% meer nogal enthousiast, eerder richting 10% gaan.
Het monteren zal niet meer zijn dan een cilinderkop wissel, zo gebeurt dus.

Jij bent er dus ook zo 1 die weken plannen kan verzinnen op zee..herkenbaar.

Grtz. Erik

disco ronl

Bericht door disco ronl »

meer vermogen is ook simpel te halen uit een goede luchtinlaat (schoon + K&N filter), goede turbo, open uitlaatpijp en verstelling op de brandstof inspuitpomp, met name met de turbodruk vervroeger (oa het iets verdraaien van het conische deel onder het membraam)
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Persoonlijk geloof ik niet zo in een geflowde kop bij een diesel, de turbo duwt onder druk de lucht de motor in en dat is ruimschoots genoeg om de ingespoten hoeveelheid diesel te verbranden. Je kunt veel meer bereiken door de turbodruk iets hoger te zetten (gratis) en/of de inspuitpomp iets royaler te zetten (gratis). Turbodruk zou ik niet verder dan 1,3 Bar zetten (fabriekswaarde bij 300 tdi is 1 tot 1,2)
Als je toch wat geld wilt uitgeven dan zou ik voor lpg injectie gaan. Het is dat ik nu hard moet werken om de boel draaiende te houden anders had ik allang een setje in m'n Disco gehad.

Gr, Bart
noudje

Bericht door noudje »

sorry voor de late reactie,

bedankt voor de tips vroeg dit ivm als ik op vakantie de bergen in ga met vouwwagen berg op mn snelheid aardig terug valt ( 300 tdi automaat ) meestal schakel ik dan handmatig terug en kruipen we omhoog. Nu hoef ik niet met 180 al driftend over bergpassen maar denk dat er wel wat meer snelheid te behouden valt.. dacht ik zo.

Idd Erik mn lijstje met wensen is altijd vrij lang als ik thuis kom en zo verschaf ik mezef altijd een berg werk haha.

grr noudje

Die nog een 5 dagen offshore te gaan heeft.
Bert van Halen

Bericht door Bert van Halen »

Noudje,

Ik herken dat probleem, vorig zomer de Alpen over en via de brenner naar Italië met een speedboot achter de disco1 met 300tdi, wat een teleurstelling wat trekkracht betreft.

Thuisgekomen, diafragma van de inspuitpomp verstelt, iets meer opbrengst en de turbodruk iets omhoog en daarnaast het meetpunt van de turbodruk direct op het inlaatspruitstuk gezet.

Dit gaf Bart ook al aan in een eerdere post.

Geen kosten en wat een verschil, je kende hem niet weer!

Wellicht het overwegen waard omdat dit relatief simpel te doen is en niks kost als je het zelf kunt tenminste.

Suc6,

Groet,

Bert.
noudje

Bericht door noudje »

hoi Bert,

Ook bedankt, deze zomer thuis en dan word het weer sleutelen geblazen zal idd is deze tips uit gaan voeren.

grr noudje
Plaats reactie