Na diesel carter druk
Na diesel carter druk
Goede avond, mijn land rover 90 NA diesel heeft altijd al veel carter druk gehad maar nadat mijn moeder na een kilometer of 100 ongeveer met 60mph naar huis is gereden kwam de olie erbijna uit stromen. en ik heb ook het idee dat er olie uit de uitlaat komt want de achterdeur zit onder de spetters met olie.
Weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn?
Gr, Sytse 90
Weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn?
Gr, Sytse 90
Re: Na diesel carter druk
De olie op de achterdeur hoeft niet via de uitlaat te komen.
Willekeurig elke lekkage onder de auto kan op de achterdeur komen door het vacuüm achter de auto tijdens het rijden.
Door carterdruk kan olie (vooral als deze warm en dun is) uit het blok geperst worden.
Deze overdruk komt door lucht lekkage (b.v door compressie verlies langs de zuigerveren, lekkende koppakking of gescherde kop).
In alle gevallen is het verstandig om de oorzaak te achterhalen om verdere schade te voorkomen.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f96175f6071eef10874596c5409efc60', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16597014, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Willekeurig elke lekkage onder de auto kan op de achterdeur komen door het vacuüm achter de auto tijdens het rijden.
Door carterdruk kan olie (vooral als deze warm en dun is) uit het blok geperst worden.
Deze overdruk komt door lucht lekkage (b.v door compressie verlies langs de zuigerveren, lekkende koppakking of gescherde kop).
In alle gevallen is het verstandig om de oorzaak te achterhalen om verdere schade te voorkomen.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f96175f6071eef10874596c5409efc60', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 16597014, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Na diesel carter druk
Bedankt voor de snelle reactie zijn er nog meer mo gelijk heden die ik stapsgewijs kan uitsluiten?
Gr, Sytse
Gr, Sytse
Re: Na diesel carter druk
Is er misschien iemand die mij de procedure kan vertellen hoe je de kop er af moet halen en de zuigerveren te vervangen? En of er bij de zuigerveren van paddockspares ook de olie schraap veren zitten of moet je deze los bestellen?
Gr, Sytse
Gr, Sytse
Re: Na diesel carter druk
He Systse,
je krijgt hier weinig respons, maar kan 'n boel opsteken op het 200 Tdi met problemen draadje.
je krijgt hier weinig respons, maar kan 'n boel opsteken op het 200 Tdi met problemen draadje.
Re: Na diesel carter druk
He Sytse,
Do hast in Fryske namme. Moat goed komme soe ik sizze.
[www.roverworld.com]
Staat 'ie daar niet bij?
Het setje wat ik de laatste keer besteld heb bij paddock zat alles bij.
@forbert: waarom zou je hier weinig respons krijgen?
Do hast in Fryske namme. Moat goed komme soe ik sizze.
[www.roverworld.com]
Staat 'ie daar niet bij?
Het setje wat ik de laatste keer besteld heb bij paddock zat alles bij.
@forbert: waarom zou je hier weinig respons krijgen?
Re: Na diesel carter druk
hoi
Ik zou ook goed kijken of je cilinderwanden nog goed gehoond zijn
Indien te glad , dan heeft een setje nieuwe veren ook weinig zin.
het hoonpatroon zorgt dat er enige olie achterblijft op de wand en zo een gasdicht afdichting maakt.
Kan goed zijn dat je blok opgeboort moet worden naar overmaat zuigers en gehoond moet worden
Dat is een andere operatie dan alleen maar veren steken.
mvg
Ik zou ook goed kijken of je cilinderwanden nog goed gehoond zijn
Indien te glad , dan heeft een setje nieuwe veren ook weinig zin.
het hoonpatroon zorgt dat er enige olie achterblijft op de wand en zo een gasdicht afdichting maakt.
Kan goed zijn dat je blok opgeboort moet worden naar overmaat zuigers en gehoond moet worden
Dat is een andere operatie dan alleen maar veren steken.
mvg
Re: Na diesel carter druk
Ik had in mijn 200tdi een rand van meer dan een milimeter in de zuigerwanden. Toen voor weinig een onderblok kunnen kopen.
Eerst maar kijken wat er aan de hand is.
Succes!
Ik had een aantal weken terug alles weer op en top voor elkaar... motor er in na drijfstanglager probleem. alles aangesloten, bodemplaten er in en starten-lopen.
Helaas liep de olie er gewoon uit. Ik had toch de keering van het vliegwielhuis vervangen... Kan de motor er weeer uit. <zucht>
Bleek dus pakking te zijn tussen blok en vliegwielhuis (wellicht i.c.m.keering). Gisteravond beide vervangen en motor er weer in gegooid.
Maar passen HO-maar... de aansluiting op versnellingsbak is echt &(&7(@#&@#^&* lastig. Iedere keer weer opnieuw.
De vorige keren ook vanalles geprobeerd en op het moment dat je denkt: "LAAT MAAR!", dan Plop!
Maar gisteravond niet dus... Iemand nog tips??
Eerst maar kijken wat er aan de hand is.
Succes!
Ik had een aantal weken terug alles weer op en top voor elkaar... motor er in na drijfstanglager probleem. alles aangesloten, bodemplaten er in en starten-lopen.
Helaas liep de olie er gewoon uit. Ik had toch de keering van het vliegwielhuis vervangen... Kan de motor er weeer uit. <zucht>
Bleek dus pakking te zijn tussen blok en vliegwielhuis (wellicht i.c.m.keering). Gisteravond beide vervangen en motor er weer in gegooid.
Maar passen HO-maar... de aansluiting op versnellingsbak is echt &(&7(@#&@#^&* lastig. Iedere keer weer opnieuw.
De vorige keren ook vanalles geprobeerd en op het moment dat je denkt: "LAAT MAAR!", dan Plop!
Maar gisteravond niet dus... Iemand nog tips??
Re: Na diesel carter druk
De bak met price as moet zeer soepeltjes op het vliegwielhuis glijden. Lukt dit niet dan is je koppelingsplaat niet goed gecentreerd. Een oude priceas of een tooltje dat je bij elke brezan en gamo voor een paar tientjes kunt krijgen zal deze klus zeer eenvoudig maken. Als alles wel goed gecentreerd zit en het past niet dan is er iets mis. Bij mij was het lager in de v-bak kapot waardoor de as niet in het midden zat.
Re: Na diesel carter druk
thnx exfietser...
Ik centreer hem altijd met een oude bout, die net (1mm) te klein is..
toch maar even een centreerpen halen dus!
Ik centreer hem altijd met een oude bout, die net (1mm) te klein is..
toch maar even een centreerpen halen dus!
Re: Na diesel carter druk
heb besloten als ik toch belasting moet gaan betalen dat ik er een 200tdi motor in ga zetten
Gr, Sytse
Gr, Sytse
Re: Na diesel carter druk
Hoi, zelf net over gestapt van 2.5na naar 200tdi, je zult er geen spijt van krijgen. Echt een heel verschil. Is al vaker gezegd, maar is dan ook echt zo. Mist het 200tdi blok goed is natuurlijk. Groet barend
Re: Na diesel carter druk
Je kan ook even een compressie test doen. En als je hem zover uitelkaar hebt waarom zou je dan alleen de zuigerveren vervangen.
Groet Richard Dries
Groet Richard Dries
Re: Na diesel carter druk
ik heb 12 gereviseerde ex Engelse leger motoren .deze zijn uitgebouwd voor een kleine schade (klep stoter/geleider/scheurtje in de kop etc) voor €400,- heb je bij mij een z.g.a.nw. onderblok dus brandstofpomp overzetten en cilinder kop en je hebt een top blok met nieuwe distributie waterpomp etc . of eentje voor €1000,- die ik heb nagekeken en getest .draaiend te zien en met garantie . geef dan ook nog wat voor het oude blok .