Een niet Land Rover motor in een 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Thimo

Een niet Land Rover motor in een 110

Bericht door Thimo »

Beste medegedupeerde,

Wie heeft er ervaring met een niet Land Rover benzine blok in een 90 of 110?
Ik wil/moet weer terug gaan naar benzine ( na 1 jaar met een 300tdi gereden te hebben ) i.v.m. de MBR.
Nu heb ik de optie om de bekende V8 weer in te bouwen maar het verbruik staat mij niet aan.
Ik kan wel een andere motor inbouwen maar heb geen zin en tijd om het wiel weer uit te gaan vinden.
Wat ik zoek is informatie wie een ander merk heeft ingebouwd en wat zijn/haar ervaringen hiermee is.
Tevens wil ik graag weten wat het verbruik ongeveer is.
Ik houd wel van een uitdaging maar zie het niet zitten om ecu's moeten te laten aanpassen!
Mijn 110 uit 1985 heeft een LT95 die omgebouwd is voor een 300tdi ( dus een R380 aansluiting voor aan de motor ), dus ik kan kiezen voor een blok op een LT95 of R380.
Dus als je ervaring hebt vermeld dat graag ook even het type versnellingsbak dat je hebt.

Mvg Thimo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2013 13:32 door Thimo.
JoostKenya

Re: Geen Land Rover motor in een 110

Bericht door JoostKenya »

Elke Chevy V8, zelfs de nieuwere van het type Vortex passen met wat hulpstukken op de LT95.
Zie: [www.marks4wd.com]
De LT95 is vrij sterk en kan best een zwaardere motor aan.

Je kunt ook een GM automaat gebruiken die je koppelt aan de LT230 landrover tussenbak.
[www.marks4wd.com]

Hier in Kenia ken ik een aantal mensen die hun Rover V8 vervangen hebben door een Toyota V8 uit bijvoorbeeld een Lexus:
[en.wikipedia.org]
Dat is een heel goed en vrij licht blok met standaard bijna 300 PK.

En verder nog de mogelijkheid om BMW motoren te gebruiken.

Genoeg leuke opties dus!
Thimo

Re: Geen Land Rover motor in een 110

Bericht door Thimo »

Beste Joost,

Bedankt voor je reactie!
Leuk leesvoer, eerst even lezen en dan eventueel op het lijstje van mogelijkheden zetten.

Mvg Thimo.
Marc-my-Words

Re: Een niet Land Rover motor in een 110

Bericht door Marc-my-Words »

D'r zijn toch ook conversie-platen voor een Indenor-diesel, dus lijkt het mij zeer wel mogelijk dat dan ook de oudere benzine-motoren uit het Peugeot-programma passen (of zouden de benzine en diesels bij Peugeot niet uitwisselbaar zijn? -- even bij een Peugeot-liefhebber navragen).
Let verder vooral op voldoende koppel bij een laag toerental anders blijf je aan het schakelen om de motor op toeren te houden.

Marc
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: Een niet Land Rover motor in een 110

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Wat voor benzinemotor je er ook in doet, hij blijft zuipen. Ik zou gewoon een V8 of een 2,3/2,5 kiezen. Alledrie lekker eenvoudige en betrouwbare motoren, onderdelen goed verkrijgbaar, alles past gewoon....verbruik ontloopt elkaar allemaal niet veel.
Plaats reactie