Een probleempje, wellicht dat iemand kan helpen. Ben een gevorderde leek op auto-gebied maar ben toch maar zelf aan de slag gegaan. (met behulp van het Haynes boek en internet kom je al een heel eind

Ik heb een RRC Vogue SE uit sept '90, 3.9V8 op benzine en LPG. Start op benzine, daarna gaat ie over op LPG. Altijd prima gelopen maar sinds paar dagen start ie niet meer.
Paar dagen geleden splinter nieuwe accu geplaatst omdat bleek dat de accu op was (na accu-test). Daarna nog ff gestart om te testen, niks aan de hand, liep prima.
Dag erna start ie niet. Motor slaat rond. Voldoende accuspanning, maar lopen ho-maar

Vonk gecontroleerd bij bougie. Geen vonk.... Vonk bij verdeler gecontroleerd.... Geen vonk. Dan maar bobine vervangen. Toen gaf ie weer vonk en motor sloeg ook rond, maar starten...ho-maar;-). Na aantal keren proberen te starten scheidt de startmotor ermee uit. Startmotor eruit gehaald, geheel laten nakijken maar was nog prima in orde. Getest op andere accu en deed het perfect. Na onderzoek lag het aan gecorrodeerde verbindingen.
Startmotor weer terug geplaatst, alle leidingen en aansluitingen roestvrij gemaakt, alles aangesloten.... proberen te starten, motor slaat goed rond, bougies en verdeler vonken als een tierelier maar starten ho-maar

Toen gekeken of de motor wel brandstof krijgt. Na omzetten contact hoor ik de 'klik' en brandstofpomp lopen. Even ter bevestiging de brandstofslang los gemaakt om te kijken of er ook daadwerkelijk benzine loopt. Dat was het geval.
Resumé: Motor krijgt brandstof, startmotor werkt perfect, motor slaat ook rond, verdeler en bougies vonken maar starten doet ie niet.
Ik denk dat het iets elektronisch is. Kan het de ECU zijn?.Er zit ook nog een zelfgefabriceerde startonderbreker op alleen die staat uit (volgens mij)
De motor starten op LPG nog niet geprobeerd. Weet ook niet of dat kan.
Iemand ooit dit probleem gehad? Wellicht dat jullie me kunnen helpen.
Gr.
Stefan