Inbouw benzine motor ipv diesel
Geplaatst: zo 28 apr 2013, 11:56
Goedemorgen
Gezien de nieuwe mrb regels vor diesel ben ik alvast aan het kijken voor een oplossing voor mijn 1986 90 2.5na.
Ik heb eerlijk gezegd weinig hoop dat het goed gaat komen voor de diesels. LPG zie ik nog wel geluk hebben want dit is een zeer schone brandstof. Helaas gaat het tekort in de staatskas worden betaald door de "veelrijders".
Zowiezo ga ik kijken naar een benzine motor
Mocht de LPG vrijgesteld gaan worden dan zal de keuze een V8 met lpg gaan worden. De makkelijkste en origineelste
Mocht LPG niet vrijgesteld worden dan kijk ik naar een alternatief voor een benzine motor.
Ik denk dat de radartjes van vele ombouwbedrijfs op het moment al op volle toeren draaien. Verwacht dat er nu meer gekeken gaat worden naar alternatieven mbt motoren. Een v8 is nu ook niet de milieuvriendelijkste motor.
Want misschien is het wel mogelijk om een ander merk te gaan plaatsen. Misschien is een renault, nissan, ford of ander blokje wel geschikt of kan geschikt gemaakt worden voor de landrover. Een zuiniger en milieuvriendelijker blokje dan de V8 zou toch prettiger zijn. Hoop dat er uiteindelijk ombouwkits op de markt komen als er veel vraag is. Een 2 liter benzine blok mag er van mij zo in. Mijn huidige 68pk diesel is nu ook geen race monster.
Natuurlijk hou ik mijn land rover liefst orgineel maar als ik moet kiezen tussen kunnen rijden en een niet origineel blok of met een origineel blok in de garage kies ik toch voor het eerste.
Dus ik wacht af, zal het eerste jaar schorsen en bedenken wat ik ga doen.
Gezien de nieuwe mrb regels vor diesel ben ik alvast aan het kijken voor een oplossing voor mijn 1986 90 2.5na.
Ik heb eerlijk gezegd weinig hoop dat het goed gaat komen voor de diesels. LPG zie ik nog wel geluk hebben want dit is een zeer schone brandstof. Helaas gaat het tekort in de staatskas worden betaald door de "veelrijders".
Zowiezo ga ik kijken naar een benzine motor
Mocht de LPG vrijgesteld gaan worden dan zal de keuze een V8 met lpg gaan worden. De makkelijkste en origineelste
Mocht LPG niet vrijgesteld worden dan kijk ik naar een alternatief voor een benzine motor.
Ik denk dat de radartjes van vele ombouwbedrijfs op het moment al op volle toeren draaien. Verwacht dat er nu meer gekeken gaat worden naar alternatieven mbt motoren. Een v8 is nu ook niet de milieuvriendelijkste motor.
Want misschien is het wel mogelijk om een ander merk te gaan plaatsen. Misschien is een renault, nissan, ford of ander blokje wel geschikt of kan geschikt gemaakt worden voor de landrover. Een zuiniger en milieuvriendelijker blokje dan de V8 zou toch prettiger zijn. Hoop dat er uiteindelijk ombouwkits op de markt komen als er veel vraag is. Een 2 liter benzine blok mag er van mij zo in. Mijn huidige 68pk diesel is nu ook geen race monster.
Natuurlijk hou ik mijn land rover liefst orgineel maar als ik moet kiezen tussen kunnen rijden en een niet origineel blok of met een origineel blok in de garage kies ik toch voor het eerste.
Dus ik wacht af, zal het eerste jaar schorsen en bedenken wat ik ga doen.