Goedemorgen
Gezien de nieuwe mrb regels vor diesel ben ik alvast aan het kijken voor een oplossing voor mijn 1986 90 2.5na.
Ik heb eerlijk gezegd weinig hoop dat het goed gaat komen voor de diesels. LPG zie ik nog wel geluk hebben want dit is een zeer schone brandstof. Helaas gaat het tekort in de staatskas worden betaald door de "veelrijders".
Zowiezo ga ik kijken naar een benzine motor
Mocht de LPG vrijgesteld gaan worden dan zal de keuze een V8 met lpg gaan worden. De makkelijkste en origineelste
Mocht LPG niet vrijgesteld worden dan kijk ik naar een alternatief voor een benzine motor.
Ik denk dat de radartjes van vele ombouwbedrijfs op het moment al op volle toeren draaien. Verwacht dat er nu meer gekeken gaat worden naar alternatieven mbt motoren. Een v8 is nu ook niet de milieuvriendelijkste motor.
Want misschien is het wel mogelijk om een ander merk te gaan plaatsen. Misschien is een renault, nissan, ford of ander blokje wel geschikt of kan geschikt gemaakt worden voor de landrover. Een zuiniger en milieuvriendelijker blokje dan de V8 zou toch prettiger zijn. Hoop dat er uiteindelijk ombouwkits op de markt komen als er veel vraag is. Een 2 liter benzine blok mag er van mij zo in. Mijn huidige 68pk diesel is nu ook geen race monster.
Natuurlijk hou ik mijn land rover liefst orgineel maar als ik moet kiezen tussen kunnen rijden en een niet origineel blok of met een origineel blok in de garage kies ik toch voor het eerste.
Dus ik wacht af, zal het eerste jaar schorsen en bedenken wat ik ga doen.
Inbouw benzine motor ipv diesel
Re: Inbouw benzine motor ipv diesel
Ik ben er al uit moet jammer genoeg afscheid nemen van mij 6.2 V8 GMC diesel en ga een groot project starten met verzinken van chassis en koets van mijn RRC
Mocht het MRB verhaal blijven zoals het er nu voorgesteld wordt dan ga ik ook voor benzine maar welke ?
Ben er nog niet helemaal uit het meest waarschijnlijke is een conversie naar een Chevy 350 small block met TPI
Want deze past en op de motorsteunen die er nu zitten en op de pas gereviseerde TH700r4 die er nu in zit
Denk dat er binnenkort zeker meerdere nieuwe creative oplossingen zullen bovenborrelen voor andere type motoren
Daarom ga ik ook eerst met de koets aan de gang en pas zo laat mogelijk aan het chassis om alle opties open te kunnen laten
GroteFoto-KHWMF8YJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36a4c4b6d4d536b7c5244f2f8a93896f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', '', 16519393, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.mijnalbum.nl]
Landrover oneten 200 TDI 1983
RRC met GMC 6.2 V8 Diesel power
VW Lupo voor de vrouw
Peugeot 307 SW 2.0 HDI voor het wark
Mocht het MRB verhaal blijven zoals het er nu voorgesteld wordt dan ga ik ook voor benzine maar welke ?
Ben er nog niet helemaal uit het meest waarschijnlijke is een conversie naar een Chevy 350 small block met TPI
Want deze past en op de motorsteunen die er nu zitten en op de pas gereviseerde TH700r4 die er nu in zit
Denk dat er binnenkort zeker meerdere nieuwe creative oplossingen zullen bovenborrelen voor andere type motoren
Daarom ga ik ook eerst met de koets aan de gang en pas zo laat mogelijk aan het chassis om alle opties open te kunnen laten
GroteFoto-KHWMF8YJ.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36a4c4b6d4d536b7c5244f2f8a93896f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-KHWMF8YJ.jpg', '', 16519393, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.mijnalbum.nl]
Landrover oneten 200 TDI 1983
RRC met GMC 6.2 V8 Diesel power
VW Lupo voor de vrouw
Peugeot 307 SW 2.0 HDI voor het wark
Re: Inbouw benzine motor ipv diesel
ik twijfel of ik er een M30 BMW in ga zetten... wel mooie blokken, 6 in lijn, mooie huil en 188 pk.... maar of het past en heel blijft....
Re: Inbouw benzine motor ipv diesel
Dan zullen series van 40 jaar en ouder wel veel waard worden met een ingebouwde tdi motor zonder turbo zodat de orginele versnellingsbak heel blijft, wat in engeland al veel gedaan wordt.
Re: Inbouw benzine motor ipv diesel
2 Liter Mpi uit Discovery zou denk ik zonder al te veel moeite moeten passen en ook op benzine nog betaalbaar. Zijn er alleen niet te veel van maar als je er een vindt kost hij waarschijnlijk niet veel (complete auto).
Voor een relatief lichte 90 wel te doen qua vermogen.
Voor een relatief lichte 90 wel te doen qua vermogen.