update High Ratio Transfer Case Kit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jamaar

update High Ratio Transfer Case Kit

Bericht door jamaar »

ben net terug van een reisje marokko en bij deze een update over de High Ratio Transfer Case Kit van ashcroft
zo als ik al verwachte gaat het berg op iets langzamer dan met een overdrive omdat de 3e versnelling wel erg kort is, dat ook van wegen het max toerental van mijn motor (3000)
maar hij heeft wel meer pit want er gaat toch erg veel pk verloren in de overdrive
stiller is het ook
al met al veel plezier van de set, het bevalt mij erg goed
ik hoef 40 tot 110 niet te schakelen
alleen op de terug weg nog even op het strand gespeeld en kennelijk de bak iets te zwaar belast
stond aardig vast met harde banden maar een 1/2 bar minder en ik was er weer uit
op de thuis reis ging de bak steeds meer gieren, alleen in 1,2 en 3, de 4 was stil
dus met geknepen billen gereden, haalt hij het of niet?
ja dus
heb net de bak uit elkaar en het lager van de prise-as is naar zijn grootje, die is gelukkig makkelijk te vervangen.
weet iemand hoe je de achterste lager schaal van de hulp as er uit kan halen?, dat is dat tonnen lager en ik wil liever niet de tussenbak loshalen
oudijzer

Re: update High Ratio Transfer Case Kit

Bericht door oudijzer »

Hoi Jamaar wat voor motor staat er voor de bak? ik ben toe aan een nieuwe tussenbak en overweeg de zelfde keuze.
ik ben benieuwd.
jamaar

Bericht door jamaar »

er staat een perkins 4,236 in
3,8 liter 85 pk/3000rpm
dijk van een motor maar kan hem niet aan iedereen aanbevelen alleen al vanwege zijn gewicht en hij is luidruchtig
als je op mijn naam zoekt vind je meer wat ik er over geschreven heb
de 200tdi is een beter keus
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Heb je toevallig ook de exacte overbrengingsverhoudingen, want Ashcroft praat alleen over 31,8%. Ik wil even wat rekenen aan deze setup. Welk koppel wordt voor jouw Perkins opgegeven, want dat is natuurlijk wel erg bepalend voor het succes van deze ombouw.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
jamaar

Bericht door jamaar »

ja 31.8 ashcroft levert maar 1 overbrenging verhouding
motor gegevens
256 n/m bij 1450 toeren
hij heeft een vrij vlak koppel grafiek 240/1000 en 210/2800 tpm
bij lage toeren is ook al vermogen aanwezig
36 pk/1000 70 pk/2000 tpm
vandaar dat dit zo mooi werkt in de landrover, de motor werd ook zeer veel in tractoren ingebouwd, je komt hem dan ook overal tegen bij elke boerderij is hij of nog in gebruik of word bewaard want de motor doet het nog
Plaats reactie