Enige nuance m.b.t. oldtimer regeling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
forbert 90-200Tdi

Enige nuance m.b.t. oldtimer regeling

Bericht door forbert 90-200Tdi »

Waarde prikkers,

vergeef me de breedloop, kom net uit de nacht, 7 nachtdiensten gehad.

Ik ben 'n redelijk ouwe lul, 56.
De 90 is van '93, dus qua Laro heb ik nergens last van.
Vandaar dat ik me ook stil hield.
Heb echter ook nog 'n Scimitar en 2 CXen.
Ik baal ook.

Jedoch:

ik had al vroeg ouwe meuk, motoren en autos: Spitfire MK II, Austin Cambridge (Diesel!!!), , MG-Y, Norton, Adler, allerlei leuks.
Allemaal op de 60 dagen kaart, prima de luxe.
Klassieker wereld was leuk in die tijd, allemaal liefhebbers.
Ikzelf had 'n voorliefde voor Brits, Frans en Italiaans, maar 'n Gullwing Benz of oer Porsche geniet ik ook van.
Of 'n Z Camaro, zelf ook nog gehad!

Toen kwam de vrijstelling: ik was er helemaal niet blij mee.
Ineens stonden de zogenaamde klassieker mags vol met ouwe diesel benzen en meer van die meuk.
De wereld veranderde.

Ben eenzelvig in m'n wereldje verder gegaan, nederlandse boekjes opgezegd, Maserati gehad (HEERLIJK, maar bewerkelijk) en me eigenlijk meer op de motoren gericht.

Nu, oud, en der dagen nog lang niet zat, nog steeds Montesa, Laverda en Enfield hebbende, ga ik nog steeds voor de 60 dagen kaart.
De vrije weekend rij optie vind ik niks, dit ouwe lichaam werkt nog steeds shift om de boel op de weg te houden. Dus weinig weekends vrij.

Wat het hele misselijke is in deze zaak is dat ze de hele boel weer op de kop gooien en daardoor goed renderende bedrijven de nek omdraaien. Dat vind ik echt 'n ramp. Dit gaat ze idd. niets opleveren, maar het zijn rekenaars, let wel: papierrekenaars. Wat dat betreft zou ik de boel wel onveranderd willen laten.

De Subaru lover
forbert 90-200Tdi

Re: Enige nuance m.b.t. oldtimer regeling

Bericht door forbert 90-200Tdi »

Voor de rest de groeten met al uw nuances.

De verbolgene
fenix2

Bericht door fenix2 »

iemand een vrijheid geven is veel makkelijker dan iemand een vrijheid ontnemen (nu is de vrijheid onbeperkt rijden met een klassieker)

groetjes, Fenna
Jopie

Bericht door Jopie »

De vraag waarom Nederland weer het braafste jongetjes van de klas wil zijn.
Heel Europa zit op 30 jaar mbt de oldtimerregeling, elke andere regeling is gewoon geldklopperij en burgertje pesten.
Vervuilende lpg ? Schonere brandstof is er niet, dus gaat gewoon weer om burgers plukken om het aan andere melagomane projecten uit te geven.
Ik stem al jaren niet meer op dat stelletje onbenullen.
De nuance is dus waarom de ene europeaan meer moet gaan betalen dan z'n buurman, en dan ook nog op onjuiste gronden......
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Waar het omgaat dat er kort geleden afspraken omtrent de MRB regeling gemaakt zijn (MRB 2012). 1,5 jaar later worden deze zonder pardon aan de kant gezet !
Stijlloos en financieel onverantwoordelijk....................Zo gaat Nederland naar de klote als je nergens meer van op aan kan ! Niet alleen wij old timer hobbyisten !
We krijgen straks ook nog een extra heffing op frisdrank, let maar op !
Als wij nu buigen voor dit Haagse zooitje die heel Nederland onderste boven gooit, dan is het eind toch zoek!

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2013 10:27 door Michel WaZ.
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Quote Michel WaZ[...]We krijgen straks ook nog een extra heffing op frisdrank, let maar op ! [[...]Maar die hebben we toch al? Verbruiksbelasting op alcoholvrije dranken
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

"extra heffing " , dan heb ik nog niet eens over de BTW die nu 6% is en straks 21%

RRC 3.9 ltr V8 Benzine LT 77 bwj 86 had strombergjes nu SU,s HIF44 en 3.5 V8 in revisie
Plaats reactie