Ervaring vraag ik sta op het punt een Disco met 300tdi en automaatbak te kopen nu heb ik alleen totaal geen ervaring met de automaatbakken, motor heeft 230.000 gelopen bak schijnt van buiten droog te zijn.
Hoe veel kilometers gaan deze automaat bakken normaal mee en waar moet ik op letten?
300TDI met automaat
Re: 300TDI met automaat
Het schijnt dat rond de 200k/ 240k er wel eens wat kapot gaat. ik heb die van mij laatst laten maken bij peter de koning. (die kun je natuurlijk een mailtje sturen dekoningtransmissie.nl)
Bij mij was het de forward planet. en wat platen vernieuwd. gouverner was ook versleten.
alles heeft natuurlijk te maken met onderhoud en belasting. Wellicht zal Bart van dessel ook wel reageren.
sccs,
Jeroen.
Bij mij was het de forward planet. en wat platen vernieuwd. gouverner was ook versleten.
alles heeft natuurlijk te maken met onderhoud en belasting. Wellicht zal Bart van dessel ook wel reageren.
sccs,
Jeroen.
Jaaaaa hier ben ik! Een ZF automaat kan best lang mee, in mijn Disco 300 tdi met automaat heeft ie het 375.000 km volgehouden en volgens mij nog nooit gereviseerd. Je kunt het beste een goede proefrit maken en voelen hoe die schakelt. Hij mag niet met schokken overschakelen maar met soepele overgangen. Ook in een automaatbak zitten een soort koppelingsplaten die slecht kunnen worden, dan loopt het toerental wat op bij hoge belasting, maar ik heb dit nog niet meegemaakt, alleen van horen zeggen. Kijk ook of ie soepel van de N in de D gaat zonder een stevige schok, ook van D naar R en viceversa.
Ruik ook aan je olie en of ie niet zwart is. Zwart duid op inwendige slijtage.
Heb je de Disco al gekocht? Mijne is ook te koop!
Gr, Bart
Ruik ook aan je olie en of ie niet zwart is. Zwart duid op inwendige slijtage.
Heb je de Disco al gekocht? Mijne is ook te koop!
Gr, Bart
Hoi Bart de Disco staat in Australië waar ik voor de zomer een Disco wil kopen, het aanbod van Automaat aangedreven is daar groter dan de 5 bak.
Bij aankoop zal ik deze tips mee nemen Thanks.
Bij aankoop zal ik deze tips mee nemen Thanks.