vapor-lock
vapor-lock
ik weet even niet of dit de juiste schrijfwijze is.
Ik denk dat mijn 2.25 uit 1961 daar last van heeft.
Is zoiets te voorkomen/verhelpen? Ik heb ergens eens gelezen dat sommige carborateurs daar minder last van hebben dan andere. Ook de routing van de brandstofleiding in de buurt van het blok zou hier invloed op kunnen hebben?
Wie heeft er tips/tricks?
Groet! Paul
Ik denk dat mijn 2.25 uit 1961 daar last van heeft.
Is zoiets te voorkomen/verhelpen? Ik heb ergens eens gelezen dat sommige carborateurs daar minder last van hebben dan andere. Ook de routing van de brandstofleiding in de buurt van het blok zou hier invloed op kunnen hebben?
Wie heeft er tips/tricks?
Groet! Paul
Re: vapor-lock
Vapourlock zoals wij die kennen in de luchtvaart dus t ontstaan van luchtbelletjes in t brandstof systeem ontstaat door warme brandstofleidingen,te weinig druk op t systeem,te lage tankstand.vliegen op grote hoogtes ----- bij lage druk. Bij autos heb ik t nog nooit gehoord of meegemaakt,misschien hier iemand op t forum,
tips ;hogere druk,brandstofleidingen isoleren,valse lucht.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2013 15:29 door Patrick Nieuwenhuis.
tips ;hogere druk,brandstofleidingen isoleren,valse lucht.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2013 15:29 door Patrick Nieuwenhuis.
Re: vapor-lock
Vapor lock komt wel degelijk voor in auto's en bij de Series Land Rover komt het regelmatig voor.
Mocht je er last van hebben: Start de auto dan met ingetrapt gaspedaal. Meestal start de auto dan wel.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d4ca418799a8952e6718fecaec86584', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16489814, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mocht je er last van hebben: Start de auto dan met ingetrapt gaspedaal. Meestal start de auto dan wel.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d4ca418799a8952e6718fecaec86584', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16489814, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: vapor-lock
Onze 2.6 cilinder had hier ook last van, oplossing is simpel.
Brandstof leiding verder van het blok af plaatsen.
Door de warmte van het blok wordt de brandstof gasvormig en zorgt voor gasbellen in je toevoer leiding.
groet Edgar
Brandstof leiding verder van het blok af plaatsen.
Door de warmte van het blok wordt de brandstof gasvormig en zorgt voor gasbellen in je toevoer leiding.
groet Edgar
Re: vapor-lock
ik zou inderdaad de routing van de leiding eens goed bekijken ... zo koel mogelijk omleggen waar mogelijk
zie overigens ook [www.landroverclub.net]
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ebea136f88fda90eac0fe4b5c51d0d6c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16489873, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
zie overigens ook [www.landroverclub.net]
groet, robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ebea136f88fda90eac0fe4b5c51d0d6c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 16489873, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: vapor-lock
In de jaren '70 in de bergen in Zwitserland wel last van gehad, maar alleen in de zomer bij warm weer. Ik meen dat de truc toen zat in een natte doek, om het systeem even koel te houden.
Succes,
John
John Straatman
image009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bbef8251b670e59cb25c8a9ff28472a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', 'http://straatman.biz/index_files/image009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', '', 16490310, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binky, LW uit 1978
Colonello, 110 ex-Mariniers uit 1989
www.straatman.biz
Succes,
John
John Straatman
image009.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bbef8251b670e59cb25c8a9ff28472a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', 'http://straatman.biz/index_files/image009.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstraatman.biz%2Findex_files%2Fimage009.jpg', '', 16490310, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binky, LW uit 1978
Colonello, 110 ex-Mariniers uit 1989
www.straatman.biz
Re: vapor-lock
je scrijft, denk daar last van te hebben.
dat zou kunnen, door warmte krijg je een luchtbelletjes.
maar
heb je al eens gedacht aan je voorverwarming hoe heet dat ding, in het luchtfilterhuis zit een klep automatich of niet, die bij koud weer de lucht pakt bij het uitlaatspruitstuk, dus voorverwarmt.
mn bij 5gr c, komt het voor dat je carb bevriest als je gewone koude lucht pakt. als dit gebeurt , is hij na 10min weer ontdooit en kun je weer verder rijden.
heb je daar al eens aan gedacht, of uitgesloten.
gr pascal
dat zou kunnen, door warmte krijg je een luchtbelletjes.
maar
heb je al eens gedacht aan je voorverwarming hoe heet dat ding, in het luchtfilterhuis zit een klep automatich of niet, die bij koud weer de lucht pakt bij het uitlaatspruitstuk, dus voorverwarmt.
mn bij 5gr c, komt het voor dat je carb bevriest als je gewone koude lucht pakt. als dit gebeurt , is hij na 10min weer ontdooit en kun je weer verder rijden.
heb je daar al eens aan gedacht, of uitgesloten.
gr pascal