Belastingvrij rijden en Fehac , goed en slecht ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ken

Belastingvrij rijden en Fehac , goed en slecht ?

Bericht door Ken »

Lekkere jongens daar bij de FEHAC en bij woorde van Bert Pronk

De leeftijdsgrens voor belastingvrijstelling diesels kan omhoog naar 35 jaar en ouder. Dat heeft voorzitter Bert Pronk van de federatie van oldtimerclubs (Fehac) gezegd op BNR.

FEHAC: leeftijdsgrens belastingvrijstelling diesels naar 35 jaar.'

FEHAC: leeftijdsgrens belastingvrijstelling diesels naar 35 jaar.
1/1

Gerelateerd nieuwsOldtimers: keuze is na Pasen aan Tweede KamerFEHAC: 'Oldtimers veel minder vervuilend' Weekers wil oldtimers toch ontzien met MRB Bovag tegen afschaffen vrijstelling mrb oldtimer Meer overAuto & Politiek

De Fehac doet daarmee opnieuw een concessie. Begin februari liet Pronk al weten dat de leeftijdsgrens van oldtimers wat hem betreft niet heilig is en gelijk naar dertig jaar kan. "En laten we nu serieus kijken naar de optie om diesels langer wegenbelasting te laten betalen. 35 jaar voor diesels, dat kan ik wel verdedigen", zegt hij.

Al maanden onderhandelt de Fehac, samen met andere brancheorganisaties, over de plannen van staatssecretaris Weekers (Financiën). De bewindsman gaat de MRB-vrijstelling op oldtimers afschaffen, maar de Tweede Kamer heeft hem wel de opdracht gegeven om de hobbyist daarbij te ontzien.

Aanstaande woensdag zal Weekers zijn plannen aan de betrokken partijen presenteren.

Bron: BNR

Ik denk er nu toch maar sterk over de hobby te beëindigen en beide very early rijdende range rovers van 1970 en 1971 te slopen, ik niet rijden dan die Bert Pronk al helemaal niet
Dixo

Re: Belastingvrij rijden en Fehac , goed en slecht ?

Bericht door Dixo »

Men had beter de limiet van 01-01-1987 kunnen blijven hanteren, nu komen er nog steeds met de dag meer auto's bij.
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

ach, gooi ik er toch een V8 in.... en sla m'n 200tdi 5 jaar op
besides: je RR's zijn 40 jaar oud, dus wat is je probleem??
en Fehac.... hmm, is niet echt een groot platform/draagvlak... is LRCH uberhaubt aangesloten??
Erik Oosterhof

Bericht door Erik Oosterhof »

Djeez, moet ik nog langer wachten totdat ie belasting vrij wordt
Ken

Bericht door Ken »

het gaat er niet om dat beide rr's 40 jaar oud zijn , het gaat erom dat ze géén van allen te vertrouwen zijn.
Volgend jaar komt er vast wel weer een 'aanpassing' van die gasten de hoek om kijken, nee bedankt , ik haal ze wel aan onderdelen uit elkaar of probeer ze nog in de UK te slijten .
Gerard

Bericht door Gerard »

Ken Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ik denk er nu toch maar sterk over de hobby te
> beëindigen en beide very early rijdende range
> rovers van 1970 en 1971 te slopen, ik niet rijden
> dan die Bert Pronk al helemaal niet

Ik zeg DOEN, dat zal ze leren ...

Gerard
Ken

Bericht door Ken »

@Gerard
jij hebt zeker een Ferrari als oldtimer
Scratch

Bericht door Scratch »

Gerard Schreef:
> Ik zeg DOEN, dat zal ze leren ...

Ja dat zal ze leren !!
Dennis Dekkers

Bericht door Dennis Dekkers »

Bij de FEHAC gaan ze VOOR MIJN GEVOEL nogal uit van de gemiddelde MG rijdende oldtimer liefhebber. Lekker twee maanden de cabrio uit de schuur en een rondje tuffen in je 1.8 benzine cabrio. Jammer dat andere vormen van oldtimer liefhebbers daar nu de dupe van zouden kunnen gaan worden.

Groeten,

Dennis Dekkers

RRC 3.9 EFI Breda

Handtekening+Forum.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2e44ba2947fac84ad5b8fbc5e8728956', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-ETwKdpDHDjU%2FUefsDK1CbjI%2FAAAAAAAAAnI%2F5EjKFSpHJyo%2Fw506-h281-o%2FHandtekening%2BForum.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-ETwKdpDHDjU/UefsDK1CbjI/AAAAAAAAAnI/5EjKFSpHJyo/w506-h281-o/Handtekening+Forum.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-ETwKdpDHDjU%2FUefsDK1CbjI%2FAAAAAAAAAnI%2F5EjKFSpHJyo%2Fw506-h281-o%2FHandtekening%2BForum.jpg', '', 16484704, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Alan T

Bericht door Alan T »

Denk eerder dat ze bij de fehac bezig zijn voor de oldtimer liefhebbers
en niet voor de belastingvrij liefhebbers
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
>> en Fehac.... hmm, is niet echt een groot
> platform/draagvlak... is LRCH uberhaubt
> aangesloten??

Nee, is geen oldtimer vereniging.
En de Fehac is het platform voor alle daarbij aangesloten oldtimer verenigingen. en als ik me niet vergis zijn dat er ongeveer 300.
Dus zij is toch niet zo'n kleine belangerbehartiger.
En de Fehac is geen platform voor mensen / verenigingen van graag belasting vrije autorijders.

fb
wilberth

Bericht door wilberth »

los daarvan is de LRCH geen oldtimer club, maar een club van mensen die graag in engelse 4x4's van een bepaald merk rijden. Een zg. merkenclub dus.

Groet, Wilberth
als ze die leeftijdsgrens nu optrekken maar 60 jaar blijf ik m'n raro wel rijden, maar komt er als sjouwto denk ik weer een YA126, niet zeker of ons milieu daarmee gediend is...maar wel good fun....kan me nu eenmaal niet een hele rij van die gebakjes veroorloven als ze belastingpichtig worden.
Rodietje nieuw

Bericht door Rodietje nieuw »

Het DLRR is wel gewoon aangesloten bij de FEHAC... Maar ook hier zijn er meer oldtimerliefhebbers te vinden dan belastingvrij-rijders.... Zonder dat ik de discussie over het wel of niet terecht opzoeken van het grijze gebied van de vrijstelling motorrijtuigenbelasting wil doen oplaaien. Ik betaal natuurlijk ook liever geen mrb, maar dat zal voor mij geen reden zijn om geen landrovers te rijden.
Frans Bonnes

Jij past toch niet in een YA126, of in elk geval zal het instappen niet eenvoudig zijn.
Ik neem aan dat je er dan wel een kleiner stuurwiel inzet.

fb
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Fehac, tja, hier is al genoeg over gezegd.

Met veel bombarie het onderzoek naar oldtimer en hun gebruikers. Want we zijn er faliekant tegen en doen er alles aan om de regeling te behouden !!! ja-ja dat blijkt maar weer.

Helaas alleen een conclusie van te vinden, ik had het wel leuk gevonden gewoon wat cijfers terug te krijgen na afronding van het onderzoek als dank voor het meewerken.

Maar om dan gewoon een groep op te offeren omdat deze de ?grote? vervuilers zijn ??
Als ik niet van die grote afstanden reed zou ik het ook doen, de wet bied hier toch de ruimte voor?

Helaas heb ik een diesel en is deze net geen 30 jaar en heb ik deze er dus echt bij voor de leuk.
Ik heb er een hoop geld in gestopt om hem op te knappen, is dit dadelijk geen cent meer waard?
Het kon volgens de wet, ik houd me aan de wet, en loop ik dadelijk met 4 oren rond???
Het derde oor was al aangenaaid met het afschaffen van de grijs kenteken auto's.

Dus wie neem je nu in de maling, eerst zien dan geloven. Het land der grote graaiers, graai je niet dan kleden ze je wel uit. Gewoon omdat het kan.

En hoe is de demonstratie in het oosten van het land afgelopen?
De huishoudbeurs haalt ten minsten het nieuws, files van vrouwen die gezellig onderweg zijn, dat is geen burgerlijke ongehoorzaamheid.

Dus in mijn ogen is het dringend tijd voor een puzzelrit door Den Haag, alle clubs per ongeluk op de zelfde vrijdag middag.
Frans Bonnes

fb, lid van het DLRR.
Frans Bonnes

RobSLaro Schreef:
> >
> Dus in mijn ogen is het dringend tijd voor een
> puzzelrit door Den Haag, alle clubs per ongeluk op
> de zelfde vrijdag middag.

Wat ga jij doen op 20 / 21 april?

fb
wilberth

Bericht door wilberth »

heb jaren zo'n ding gehad, de eerste keren stoot je inderdaad je knieen bij het instappen, maar eenmaal achter dat grote stuurwiel past het prima.
Later leer je vanzelf hoe je die "sprong" naar binnen moet maken.
Verder zaten die stalen zitbakjes (dan is een LR stoel nog heilig) toevallig heel goed met mijn lengte.
Overigens lagen de deuren en zeiltjes bij mij 10 van de 12 mnd. in opslag, want open zijn ze veel leuker. Dat helpt ook bij het instappen.

Groet, Wilberth
die met een beetje weemoed aan zijn eerste eigen autootje terugdenkt.....misschien toch weer eens een rag-top opduikelen....
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

De Fehac: belangen behartiger van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder
Ze spreken met een gespleten tong
Peter&Jessica

QuoteFrans Bonnes Wat ga jij doen op 20 / 21 april? [...] Nou, DLRR in elk geval niets...
Op zaterdag 20 april schijnen er optochten te worden georganiseerd vanaf Leek, naar Assen, Groningen en Leeuwarden.
Georganiseerd door de Oldtimerbeurs Leek, het Sportcentrum Leek en de Citroën Club Fryslân

prik.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bac028f63c749aed321ce26e0ca721cc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2Fprik.jpg', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/prik.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2Fprik.jpg', '', 16485085, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Peter&Jessica

Zolang het DLRR nog zo'n belachelijk hoge ballotagepremie vraagt wordt ik geen lid. Het lidmaatschap is trouwens ook duur genoeg.
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Nou geweldig, net als dat lege parkeer terrein (Eindhoven of zo?) waar we met zijn alle mogen staan.

Weet je wel hoeveel op/toertochten er elk weekend zijn ?!?!?!!? Deze 20e april zal wel heel anders zijn.

Heeft veel voordelen:
- Leuk bolletje pijltjes route rijden.
- Kan je lekker een kofferbakmarkt organiseren.
- Er is ook koffie en broodjes gezorgt.
- Kinderen kunnen zaklopen, vermoedelijk komt er ook een spring kussen voor de kinderen.
- Je komt niet in het nieuws.
- Niemand weet dat je het er niet mee eens bent en zal het ook nooit weten.
- Den Haag heeft geen last van je.

Mis ik nog iets?

Oh-ja we kunnen dit ook op 24 augustus doen (of zijn we dan te laat?)
Geert LW79

Bericht door Geert LW79 »

Hiervoor heb ik mij reeds aangemeld.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('44cf0e531104080096b6ae851f32abfa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16485321, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Alan T

Bericht door Alan T »

Alan, ook lid van het DLRR.
en wel in een goeie bui
Peter&Jessica

Ik ivm mogelijke fam omstandigheden (blije!) nog niet
Ben wel benieuwd waar we belanden in Stad.
Hans N

Bericht door Hans N »

Het is wel ongelooflijk dom van Bertus Pronk om zo in je kaarten te laten kijken bij BNR
De onderhandelingen zijn nog niet begonnen en we geven vast inzage in de kaarten.

Klassieker rijden moet inderdaad wat voor de vermogende elite blijven.
Die z'n dagelijkse leasebak even in het weekend inruilt voor z'n duizenden euri kostende klassieker. tuurlijk meneer Pronk

Het lijkt er toch weer op dat iedereen die er wat van zegt het nogal opneemt voor me myself and I !!
Hou toch vast aan de standpunten van het totaal niet aanpassen van deze regeling simpelweg omdat ie prima voldoet.

We weten welke uitwassen er zijn . prima en stop per spoedig met het via de RDW laten passeren van nieuwe import van auto''s die aan die criteria voldoen. probleem opgelost! en wordt uitgefaseerd naar de toekomst.
Tjonge jonge is dat nou zo moeilijk.

Verder is het behoorlijk naïef om de leeftijdsgrens op te rekken naar 30 jaar of 35 jaar of wat dan ook.
Hoe ouder de diesel auto hoe vervuilender ie is. Daar gaan je milieu dwaal doelstellingen
Er verschijnen derhalve nog oudere lijken op de weg met aangepaste motoren op antieke onderstellen.
Heel veel wat nu prima rijdende oldtimers zijn worden straks omgebouwd naar oudere versies.
Tenminste als je er nog de puf voor hebt na jarenlang werk aan je restauratie.

Het levert allemaal niets op sterker nog dit gaat geld kosten.
wat een overvloed aan domheid grrr ik wordt er niet goed van.....
Gromit

Bericht door Gromit »

Van de Fehac site:

definitie van een historisch voertuig:
een mechanisch aangedreven weg voertuig
- welke minimaal 30 jaar oud is
- welke onderhouden en instand gehouden wordt in een historisch correcte uitvoering
- welke niet gebruikt wordt als dagelijks vervoermiddel
- en daardoor deel uitmaakt van ons technisch en cultureel erfgoed

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ab3b0fd2a269cb2cb082717d546ae4b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16485658, 600, 600, 'Loading image ...', false);
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Hai Gromit,

Snap dat de Fehac, dit als oldtimer ziet, maar heeft dit met de definitie oldtimer iets met de houderschap/wegen belasting te maken?

Oldtimer is een woord waar een waarde aan gehangen is, volgens mij heeft dit woord niks met de wetgeving te maken, sterker nog volgens mij hebben ze het in de wet alleen over leeftijd grenzen?

Maar volgens mij vergeet je bij je citaat van de Fehac nog wat: DIESELS

DIESELS !!!!! Gruwel !!!!! volgens de Fehac.
Oldtimer of niet?!?!!?!? Echt oude vrachtauto's ook maar uitbannen ?!? Dit heeft niks met erfgoed in standhouden te maken.

Nu zou ik wel eens willen dat iemand een echte rekensom maakt met betrekking tot hoe vervuilend een "oude" diesel is.
Volgens mij is het fabriceren van een auto slechter dan het afrijden. Fabricage van een roetfilter is heel slecht voor het milieu en geeft vele malen meer fijn roet in het milieu dan het filter ooit in zijn hele leven zal tegen houden, en uitstoten op de grote weg.

Nee dan moet je elektrisch gaan rijden, dat is toch alleen goed voor het bedrijfsleven/leaserijders met al die subsidies (korting op bij tellingen etc.) die er op zitten. Ja-maar zijn ze schoner, NEEN echt niet.

Ik ga dat woord Fehac steeds sneller uitspreken Fehac feak fu*k..... sorry kan het niet laten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2013 16:56 door RobSLaro.
Geert LW79

Bericht door Geert LW79 »

Het volgende kreeg ik vandaag op de mail van de organisatie:

Motorrijtuigen Belasting betalen voor onze oldtimers?
Nee! Dus kom in het geweer op zaterdag 20 april!

Zoals bekend staat in het regeringsprogramma een passage over het betalen van Motorrijtuigenbelasting door Oldtimer en Klassiekereigenaren vanaf 2014.
Dit vanwege de vermeende, maar op foute uitganspunten gebaseerde overtuiging van het kabinet dat klassiekers en oldtimers verantwoordelijk zouden zijn voor een grote portie vervuiling.
Niets is echter minder waar!
Het merendeel van de oldtimers (400.000 personenauto’s, 160.000 motorfietsen en 14.000 vrachtwagens) rijdt gemiddeld nog geen 2.000 km/jaar; rijdt meestal gedurende de zomermaanden; rijdt meestal buiten de bebouwde kom en rijdt meestal rustig en met de motor op de goede bedrijfstemperatuur. Dat is beter voor milieu en motor.

De Tweede Kamer heeft in een motie uitgesproken tegen dit regeringsplan te zijn. Toch is nog allerminst zeker dat daarmee het plan ook van de baan zal zijn.

Daarom willen we op initiatief van de Fehac het publiek laten zien wat ze gaan missen. Tenminste als de plannen van het kabinet doorgaan.

Op zaterdag 20 april organiseren we een grote Noordelijke manifestatie.

Kom om 10.30 ’s ochtends met je oldtimer naar het Sportcentrum in Leek! (Schelp 35). Daar kunnen we met zoveel mogelijk liefhebbers en eigenaren elkaar een hart onder de riem steken. Maakt niet uit of je een personenauto, vrachtauto of motor (of meerdere) bezit.
Het Sportcentrum heeft voldoende ruimte om honderden klassiekers te kunnen bergen. Verder is daar gelegenheid tot een kopje koffie, een broodje en een kop soep (helaas op eigen kosten).

Om 12.30 vertrekken we dan in twee konvooien naar respectievelijk Leeuwarden en Haren/Assen.
Het konvooi naar Leeuwarden maakt een korte tussenstop bij McDonalds A7 aan de Bohrlaan 10, 9207 HA Drachten. Daar vertrekt het konvooi weer om 13.10 uur. Daarna volgt een korte tussenstop in Burgum, aan de Oppedijk van Veenweg 34, bij de Totalpomp. Van daaruit vertrekt het konvooi om 13.50 richting het Oldehoofsterkerkhof in Leeuwarden. Daar worden de auto’s/motoren vanaf 14.15 uur opgesteld.

Het konvooi naar Haren/Assen komt om 13.30 uur aan in Haren op het Raadhuisplein en vertrekt daar weer om 14.30 uur. Vervolgens wordt om 16.00 Assen aangedaan en zullen de auto’s/motoren tot 17.00 opgesteld staan in de omgeving van het Centrale Plein.

Kun je dus onverhoopt niet naar Leek komen: sluit aan bij één van de konvooien of kom naar één van de eindpunten!

Wat we op de twee locaties gaan doen is vrij. Voor Leek geldt: Heb je een muziekinstrument: neem het mee! Heb je spullen voor een kofferbakverkoop: neem het mee! Wellicht mag dat ook in Haren en Assen. In Leeuwarden is het niet toegestaan.

Organisatie:
Fehac, OldtimerLeek, Sportcentrum Leek, MG Car Club Holland, regio Noord, Hofman Klassiekers, Citroën Club Fryslân.
******************************************************************************************

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3fec81dab536313728182f6cf9c57c47', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16485746, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gromit

Bericht door Gromit »

Je hebt toch niet nog steeds de illusie dat het écht om het milieu gaat toch?
Het is héél simpel; de regering heeft geld nodig en hier is geld te halen dus....je gaat hoe dan ook betalen.
Dit jaar (misschien) de grens naar 30/35 jaar en als de begroting volgend jaar tegenvalt wordt dat gewoon 35/40 jaar, enz.

P.S. en denk maar niet dat als er een andere partij aan de macht komt dat, dat ook maar iets uitmaakt.

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('56bb2d46a2c886e5f9118359b6d863a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16485759, 600, 600, 'Loading image ...', false);

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2013 17:19 door Gromit.
RobSLaro

Bericht door RobSLaro »

Juist Berry,
Dat zeg ik.

Geld en verder niks. Lang leve de graaistaat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/04/2013 17:24 door RobSLaro.
fenix2

Bericht door fenix2 »

*ruikt een handeltje in historisch correcte, gereviseerde dieselmotoren voor landrovers
Ken

Bericht door Ken »

fenix2 Schreef:
> *ruikt een handeltje in historisch correcte,
> gereviseerde dieselmotoren voor landrovers

vooral dat woordt ruikt klopt wel , reed net 10km achter een orginele LW diesel dus de daily zal de eerste tijd niet meer roesten

Het ging mij vooral om het gedraai van die Bert Pronk als voorzitter van de Fehac , als je zelfs de voorzitter van een club die een petitie heeft gehouden tegen verandering van de oldtimerregeling al niet meer kunt vertrouwen, dan is alle vertrouwen weg .
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Bij niet-dagelijks gebruik kan ik me nog wel iets voorstellen, en kan ik me zelfs nog wel naar schikken... Maar ik ben bang dat de auto de dagen dat ze niet gebruikt wordt ook niet op/aan de openbare weg mag staan, en dan wordt het een heel ander verhaal voor velen, ben ik bang... Ben wel benieuwd naar het journaal van morgen (is ook lang geleden)!
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

ik ben wel benieuwd hoe de server van de rdw het heeft als op 2 januari 2014 iedereen zijn auto schorst
en vervolgens iedereen hem op 1 juni ( de zomer is tegenwoordig laat ) hem weer aanmeld
om hem op 1 september weer te schorsen

met vriendelijke groet

dirk ambu

land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986

[www.defender.mijnalbums.nl]
Frans Bonnes

Waar haal jij die onzin over ballotage vandaan, en over de prijs van het lidmaatschap zou je kunnen discusieren.
Ik persoonlijk vind dat nogal meevallen, maar dat is voor mij.

fb
Leo van der Poel

Bericht door Leo van der Poel »

Hallo allemaal
Wel eens gehoord van burgelijke ongehoorzaamheid? Als 1000 den mensen iets niet willen krijgt de regering het er knap moeilijk mee, en let wel deze regering zit er dank zij de burgers en kunnen deze mensen ook weer de laan uitsturen. Wil je weten hoe? Juist ja door burgelijke ongehoorzaamheid. Is wel een hard middel maar met veel mensen lukt het vast, daar heb je echt die clubs die geleid worden door mensen met een hete aardappel in hun strot echt niet voor nodig
Met vriendelijke groeten
Leo van der Poel.

restauratie landrover 109 D ex def
[s835.photobucket.com]
th_SAM_0485.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bb8fb26885d8ccd8739828a1eacf5bb5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', 'http://i835.photobucket.com/albums/zz272/lvanderpoel/th_SAM_0485.jpg?t=1306055220', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi835.photobucket.com%2Falbums%2Fzz272%2Flvanderpoel%2Fth_SAM_0485.jpg%3Ft%3D1306055220', '', 16486694, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Ben zowiezo verbaast wat we als burgers allemaal te slikken krijgen maar ook gewoon laten gebeuren.Wel of niet MRB voor je oldtimer(ik betaal ook liever niet)het grote punt is toch onbetrouwbaar beleid.Daar kun je niet op investeren.Heb ik wel gedaan en gaat dik geld kosten zoals het er uit ziet.
Hoe bestaat het dat een belangenbehartiger als Fehac,gewoon met compromissen als tegenvoorstel komt.Waarom niet een heel duidelijk NEE??Actievoeren gaat ook al niet want dat mag niet....
Inderdaad 35 jaar wordt straks 40 etc.Daarbij komt een oldtimer rijden is ook gewoon leuk,mag dat niet?En goedkoper?Laat me niet lachen.
Goedkoop is een klein MRB vrij bakje die 1op20 benzine verbruikt.

Mark
Peter&Jessica

Moi Frans,
Er wordt natuurlijk wel gekeken of uw Land Rover binnen de doelstellingen van het DLRR past, het DLRR is immers een bij de FEHAC aangesloten vereniging.
Maar dit terzijde.
Wat mij vooral verbaast is dat er op het webstek geen standpunt te vinden is over de aangekondigde maatregelen - en evenmin iets over het actieweekend.
MVG,
---Peter.
Hans N

Bericht door Hans N »

zo mijn nog op te halen wagentje staat al klaar.

40 jaar oud lekker pittig. kan niemand meer wat van zeggen.
Dat bedoel ik nou ik bedenk nu al een manier om weer te ontkomen aan het gegraai en betutteling al was het maar om deze onzin dwars te zitten. Nu wordt het dagelijks kunnen rijden met mijn klassieker een principezaak!!

[www.autotrader.co.uk]
Rodietje nieuw

Lijkt mij logisch dat ze bij het DLRR kijken of je auto voldoet aan hun eisen... Niets mis mee lijkt mij. Ik kan ook geen lid worden van het Volvo 240/260 register met m'n 110. Het DLRR is nu eenmaal een register voor klassieke land rovers -de lrch is voor iedereen. Nooit het probleem van ingezien eigenlijk. Met de 109 gewoon mogelijk om lid te worden, met m'n td5 niet: logisch lijkt mij.

Neemt nog steeds niet weg dat ik liever geen mrb betaal natuurlijk... Maar voor de td5 en zelfs de 21 jaar oude 200Tdi zit dit er niet in. Jammer, maar zolang ik kan blijf ik er toch lekker in rijden, in de 109 ook trouwens -maar die gewoon voor de fun.
Peter&Jessica

Maar wat zijn hun eisen dan?
Om lid te kunnen worden van het DLRR dient men bij voorkeur in het bezit te zijn van tenminste één Land Rover van minstens 15 jaar oud (dit mag een restauratie object zijn).
bij voorkeur?
minstens 15 jaar?
En de eerste TD5s zijn nu ook 15 jaar oud!
Maar goed, ken jij hun standpunt over de aangekondigde maatregelen en het actieweekend?
Rodietje nieuw

Ken hun standpunt niet, ben ik ook niet echt benieuwd naar. Ik noemde alleen het DLRR omdat jij constateerde dat de lrch geen lid was van de FEHAC... Ik begrijp best dat het heel vervelend is om van een mrb vrijgestelde landrover naar een land rover te gaan waar je wel mrb voor moet betalen -weet wat het is want ik heb naast een vrijgestelde 109 nog wat wat niet is vrijgesteld. Niet leuk, maar gewoon realiteit. Zolang ik het kan betalen doe ik het toch wel...

Persoonlijk denk ik dat het vervelender is dat alle gespecialiseerde bedrijven en daarmee hun eigenaren en medewerkers hun afzetmarkt verliezen...
Frans Bonnes

Ben jij spijkers aan het zoeken?
Om lid te zijn - worden moet je gewoon een Landrover hebben die 15 jaar of ouder is, hoe hij eruit ziet qua staat is onbelangrijk. Het mag dus een restauratieobject zijn.
Hoewel het natuurlijk wel zo is, dat het DLRR niet allemaal disco's 1 wil, voorkeur gaat toch wel uit naar de oudere types.
En hij hoeft ook niet 100% origineel te zijn, er wordt echt niet gekeken of elk schroefje en boutje wel fabrieks eigen is.
En dat had je ook zelf wel kunnen zien als je de foto's van de evenementen op de DLRR-site bekeken had.

Het is zo, dat als je je aanmeld als lid van het DLRR er alleen maar gevraagd wordt of je een Landrover hebt en hoe oud hij is. Er komt echt niemand langs om hem te keuren, zo gek zijn we nu ook weer niet.

En wat betreft het standpunt mbt tot de MRB, waarom is dat voor jou zo belangrijk?
Het DLRR is wel van mening dat er eigenlijk niks moet veranderen aan de huidige situatie. Maar we hebben in een vergadering besloten dat niet op eigen houtje bekend te maken en dat te doen in groter verband, namelijk via de lobbyclub genaamd FEHAC. Die kunnen dat veel beter dan elke oldtimer club op zich.

En de FEHAC actie gaat over lokale clubevenementen, dat je je daar moet presenteren. Het heeft voor het DLRR geen nut om iets te alleen te doen, daar zijn we namelijk te klein voor. En bereiken we ook niet het juiste publiek. Je moet de man op de straat duidelijk maken wat er gaat verdwijnen, en dat kan het beste door alle merken tezamen te laten zien.

En actie harde voeren heeft in onze ogen geen nut, je jaagt de mensen die zich nu zorgen maken over de zorgpremie en de huurstijging alleen maar op de kast. Die denken ook waar maken zij, die oldtimer liefhebbers, zich druk om.
Hopelijk is het je nu een beetje duidelijk, vooral om dat soort dingen opschrijven nou niet mijn sterkste kant is.

fb
Peter&Jessica

QuoteFrans Bonnes[...]
En wat betreft het standpunt mbt tot de MRB, waarom is dat voor jou zo belangrijk?
[...]Lijkt me helder: DLRR spreekt namens oude Laro's in de Fehac.
Quote[...]
En de FEHAC actie gaat over lokale clubevenementen, dat je je daar moet presenteren. Het heeft voor het DLRR geen nut om iets te alleen te doen, daar zijn we namelijk te klein voor. En bereiken we ook niet het juiste publiek. Je moet de man op de straat duidelijk maken wat er gaat verdwijnen, en dat kan het beste door alle merken tezamen te laten zien.
[...]Juist daarom had ik bij de DLRR een verwijzing naar de evenementendagen verwacht, nu wordt het doodgezwegen.
Peter&Jessica

Als de oorspronkelijke plannen doorgaan is jouw 109 ook niet meer vrijgesteld hoor
Ray / De Wijk

Bericht door Ray / De Wijk »

Tis niet dat ik zonodig ook hierover wat moet Posten maar ik wil wel even kwijt dat ik meevoel met de jongens
die met het onderhoud van onze liefjes hun geld moeten verdienen en dadelijk hun hand bij de soos moeten
ophouden.
Daarom sterkte voor n ieder die hier ECHT de duupe van is.
Aajetoo Ray
Ken

Bericht door Ken »

Dat niet actief meedoen noemen ze ook wel anders : passief verzet .....maar wel hééééééééééééééél erg zachtjes
Dat je 'club ' geen enkele actie onderneemt en alles aan een 'grotere ' groep overlaat is slecht , passief verzet is waardeloos en ze mekkeren vaak t hardst .

Het probleem is dat er vandaag ergens over wordt beslist door mensen die geen enkele affiniteit met de werkelijkheid hebben , geen affiniteit met de eigenaren van die cheape zooi wat ze zelf een oldtimer noemen ( geen kakauto dus geen oldtimer ) , er een heleboel werk verdwijnt en ook hun personeel , de economie extra inkomsten kwijtraakt maar vooral dat de mensen zelf niks meer zelf mogen beslissen en geen stem meer hebben maar zich er gewoon bij neerleggen . Dat is pas erg

Wat zou nu opvallen ? Als iedereen op eigen initiatief eens op een paar punten in zijn dorp/plaats/stad (rotonde's of zo ) een bordje op zou hangen/ in de grond zou slaan met de tekst : handen af van onze oldtimers of zoiets . Het valt op , je kon het nieuws er wel eens mee halen , ze weten wat je denkt en je hebt zelf het idee dat je iets gedaan hebt ...........

Ach, waar bemoei ik mij ook mee .
Plaats reactie